Reakcia na: Turbo #16655:
Ty si asi trochu sfanatizovany, ale trolejbusy su sroty??? Ja si myslim, ze tramvaje z Juraku aj Kraksnan, konkretne Kachny a T3 vyzeraju ovela horsie, ako vacsina 14Tr po zivotnosti. Trolejbusy vyzeraju velmi dobre a su aj (relativne, zdoraznujem RELATIVNE) ciste. Najhorsie 14Trky maju akurat tak obitu kabinu vodica a rezonuju im bocne preglejky, ale neporovnavaj to s tymi smradlavymi kachnami - na zemi humus, bocne plechy od kurenia skarede a pokrivene. Podla mna je udrzba trolejbusov na celkom dobrej urovni, nakolko je tam zopar ludi, ktori sa o to vedia starat. Elektricky sice nie su v zlom technickom stave, ale na pritazlivost cestujuceho si tam moc nepotrpia - o tom viem ovela viac, nakolko som robil u tramvajakov prax, takze tam velmi dobre poznam miestne podmienky. Samozrejme, najhorsie z toho vyznievaju gumokoly. To by aj m@rtin urcite potvrdil, ze trolejbusy su co do vozidiel snad z celej nasej MHD najkrajsie (v interieri). Bohuzial, kazi to debilita nasich vodicov a uboha kvalita vrchneho vedenia, avsak nenazyval by som tie trolejbusy vrakmi, ako ty.... V porovnani s autobusmi su vsetky 14Tr ako nove!
Turbo
Prosim ta, nie je co riesit? Tak ja som toho nazoru, ze je co riesit! Trolejbusy su vybavene? Prosim? Ani zdaleka nie! Akoze ten jeden 21 Tr o ktorom sa ticho sepka nie je vobec isty, nie to este vacsie serie, povedzme 20 ks. To je uz uplne mimo reality. Nezabudajme ani na infrastrukturu - meniarne a vrchne vedenie, lebo tam vidim velke nedostatky. A ked sme uz pri tom, nikto by nepohrdol novou vozovnou, ktora je uz roky planovana v Prievoze. Takze pri trolejbusoch je co riesit!
Elektricky: Neda sa nic robit? A co takto konecne dokoncit 7085? A znovu infrastruktura. Naposledy som dnes zasol na tym, co Trabusti predviedli ihned za zjazdovou vyhybkou z Obchodnej a Kapucinskej ulici. Chod sa tam pekne pozriet, mne padla sanka az na zem. To nie je normalne!!! T3 sa tam ide vykotit.
Autobusy treba riesit teraz? Ano, aj autobusy, ale nesmieme predsa utopit nase snahy iba autobusmi. Lebo ako Martyk napisal, autobusy vedu k zahube. Teda presnejsie povedane, sustredenie sa iba na autobusy (co uz dlhsiu dobu sledujem) je samovrazda. A tu mu musi dat kazdy za pravdu. Staci si porovnat naklady na jeden osobokilometer (mimochodom, su dvojnasobne vyssie ako u tramvaje). Plus zivotnost vozidla, ekologia (!!!), kapacita, pomalost - uviaznutie v zapchach a v neposlednom rade konstrukcia - autobusy sa rozpadavaju, teda aspon v nasich podmienkach. Nebudem to teraz zvalovat na konkretnu znacku (ze, m@rtine
Metro: Dufam ze to tu nikto nebude navrhovat a prezentovat ako vseliek. Lebo doteraz to tak bolo. Metro + docasne autobusy. Vsetci mame moznost vidiet kam to spelo. Teda najama tie autobusy, lebo metro este neodviezlo ani jedneho cestujuceho (nie to este vobec niekoho).