Reakcia na: Neopl@n #15726:
Dobre, ja viem, že potom im už čísla nestačili (pôvodne mali byť v tomto systéme dokonca aj trolejbusy), ale napriek tomu sa zachováva aspoň prvá číslica. Tzn., že L37 síce nejde na Dolné Hony, ale ASPOŇ tá trojka symbolizuje Bystricu, L29 síce nejde do Petržalky, ale ASPOŇ tá dvojka symbolizuje Devín, atď. Lenže v Tvojom nápade zmeniť číslo L199 na 87 nesedí ANI JEDNA číslica.Re #15727 Neopl@n: Nežartuj. A načo? Veď tu nejde len o prachy, ale aj o zmysel. Veď si predstav nočnú linku 77...
Re #15728 si: Ja s trasou a celým návrhom veľmi súhlasím, len by sa mi viac páčilo označiť linku N202 - je to skôr ľuďom jasné ako N200...
Re #15729 hroch: Tak tu žiaľ nemožno skonštatovať iné, ako odlisšný názor. Ja predsa vo svojej myšlienke ponechávam význam písmena N v označení linky ako vyjadrenie jej premávky v noci. Na druhej strane si však myslím, že ak budem stáť uprostred noci napr. pod Novým mostom, skôr pochopím číslo linky N29 (smer Devín) ako N2 (ako ekvivalent dnešnej 502). Bratislavčanom to pomôže a turisti predsa to svoje N-ko mať budú.
Ja viem, že zákon o zmluve o výkonoch vo verejnom záujme existuje. Ale tu predsa ide o prístup ľudí - v tom som mal na mysli zmeniť systém. V Prešove DP dostáva balík peňazí, a v žiadnom prípade nediskutuje s poslancami o tom, že linku X presmeruje tam a tam, a linku Y skráti len tam. Taktiež žiadneho poslanca nezaujímajú ubehnuté kilometre. Ak DP pri nezmenenom CP kilometre šetrí, je to plus pre podnik, a nie, že ho mesto "napadne", že nedodržuje zmluvu o objednaných kilometroch. Hovorím znova, že v BA sa to pohne s linkami k lepšiemu, keď o nich rozhodne úzka skupina ľudí v DPB a nie výbor nejakej MČ alebo magistrát.
hroch
a co sa tyka kecania magistratu do dpb, ono to nie je tak lahka zmena, to ich kecanie do systemu totiz vychadza zo zakona o cestnej doprave 168/1996. citujem: §14, ods. 4, Zmluva o výkone vo verejnom záujme obsahuje najmä prepravné výkony, predovšetkým požiadavky na kontinuitu, pravidelnosť, kapacitu a kvalitu, prepravné výkony za regulované ceny, sumu za dohodnuté prepravné výkony, ktorá tržby z dôvodu regulovaných cien vyrovnáva, vrátane rozdielu medzi ďalšími ekonomicky oprávnenými nákladmi vynaloženými na splnenie záväzku z tejto zmluvy a príjmami dosiahnutými dopravcom z plnenia tohto záväzku, podrobnosti o finančných vzťahoch medzi zmluvnými stranami, dodatky k zmluve a prípadné zmeny, platnosť zmluvy, ako aj sankcie za neplnenie...
aby sa teda zmenil system, musel by sa zmenit zakon. okrem toho, ak by sa dpb stal uplne komercne posobiacou organizaciou nezavislou od rozhodnuti mesta a MC, predpokladam, ze by sa okamzite znizili ceny a zrusili viacere linky...
osobne si myslim, ze netreba zmenit system, ale ludi, ktori ho implementuju. keby nemysleli iba na prachy, ale aj na dobro mesta a obcanov, pre ktorych pracuju, vyzeralo by to uplne inac. howgh