Reakcia na: Vladimír #15723:
oznacovanie nocnych liniek N a cislo dennej linky by podla mna skor vytvorilo chaos v sieti nocnych liniek. N1-N18 by malo myslim vacsi zmysel a objavil sa tu spravny argument, ze by to bolo lepsie pochopitelne aj pre turistov a cudzincov.a co sa tyka kecania magistratu do dpb, ono to nie je tak lahka zmena, to ich kecanie do systemu totiz vychadza zo zakona o cestnej doprave 168/1996. citujem: §14, ods. 4, Zmluva o výkone vo verejnom záujme obsahuje najmä prepravné výkony, predovšetkým požiadavky na kontinuitu, pravidelnosť, kapacitu a kvalitu, prepravné výkony za regulované ceny, sumu za dohodnuté prepravné výkony, ktorá tržby z dôvodu regulovaných cien vyrovnáva, vrátane rozdielu medzi ďalšími ekonomicky oprávnenými nákladmi vynaloženými na splnenie záväzku z tejto zmluvy a príjmami dosiahnutými dopravcom z plnenia tohto záväzku, podrobnosti o finančných vzťahoch medzi zmluvnými stranami, dodatky k zmluve a prípadné zmeny, platnosť zmluvy, ako aj sankcie za neplnenie...
aby sa teda zmenil system, musel by sa zmenit zakon. okrem toho, ak by sa dpb stal uplne komercne posobiacou organizaciou nezavislou od rozhodnuti mesta a MC, predpokladam, ze by sa okamzite znizili ceny a zrusili viacere linky...
osobne si myslim, ze netreba zmenit system, ale ludi, ktori ho implementuju. keby nemysleli iba na prachy, ale aj na dobro mesta a obcanov, pre ktorych pracuju, vyzeralo by to uplne inac. howgh
Vladimír
Čo sa týka magistrátu, už som sa niekoľkokrát vyjadril. Treba zmeniť celý systém. Magistrát ani jednotlivé MČ NEMAJÚ ČO KECAŤ DPB do organizácie dopravy. Čím menej ľudí do organizácie "kecá", tým je tá organizácia lepšia. Nie je to blbosť, či nejaké moje ranné blúznenie, stačí sa pozrieť na jednotlivé DP na Slovensku. Krásne sa tu odráža počet zainteresovaných pracovníkov v logike dopravy. Skrátka, primátor, poslanci nie sú vedomostne vybavení na to, aby mohli ovplyvňvať dopravu. Ich dielom by malo byť schváliť príslušný finančný obnos a DP by si mal s ním spraviť, čo chce, za predpokladu, že tým neutrpí kvalita dopravy. Ale ja viem, to sa bude musieť nájsť niekto odvážny, kto ten systém v BA zmení...
Citaro? Áááááách... (blažený povzdych)
Dovolím si tvrdiť, že v Prešove podstupuje Citaro najväčšiu skúšku zo všetkých DP na SLovensku. Kto pozná Prešov, vie prečo. Kto vie, že Citaro nasadili na linky do Ľubotíc, zabudne zavrieť ústa (z tohto fóra bol asi v Ľuboticiach len Majkl). V uzučkých, z oboch strán zastavaných uliciach s 90°-ými odbočkami mal 15m bus čo robiť. Niektorým vodičom sa to darilo lepšie, niektorí brali obrubník... Skúškou Citara si zároveň DPMP overil vhodnosť/nevhodnosť 15m autobusov v MHD v Prešove. Nuž, ak to mám zhodnotiť, po tom, čo som videl, vytočiť sa dá každá zákruta, ale asi by som sa predsa držal klbákov. Prešovská sieť na 15m busy nie je veľmi stavaná. Takto sa vyjadrili aj naši vodiči, ktorí Citarom jazdili. Každopádne by som však Citaro do Prešova bral, najmä v 12m verzii. Len mi je ľúto, že vraj nerobia klbáky...