Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Prazdne elektricky v noci:
Jaro, Frenky> Oni totizto premavaju aj v lete, takze ostava len moznost sluzobne vozy, z coho som neni mudry. Viem vsak, ze robia hrozny (taky membranovity) hluk a narusaju tym nocny klud a pritom neberu ludi. Planujem si dat vypracovat hygienicky posudok a docielit nejaku napravu. Mozno staci brusenie kolajnic.
m@rtin #12175:
Dobre, nebudem to zbytocne komentovat. Nechcel som ta vytocit, mal som iba tie informacie ktore som mal. Vdaka za objasnenie situacie.

tulenique #12205:
Zaujimave ze zvysok Bratislavy problemy s elektrickami nemal... Asi to bude aj o vodicoch.

XxX #12211:
Hej, na Novoveskej nastupujem ja, mozem potvrdit ze je uz tam linka 21 plna. Ale v BA sa jazdi na 150% obsaditelnosti, co predstavuje problem. Jedine Ikarusy 283 su plne ako-tak na 120%, teda to sa este da. Karosy a Ikarusy 435 maju ukrutne problemy, ich obsaditelnost je naozaj nizsia.
Okrem toho neviem preco musi 21 stat na Mokrohajskej, lezie mi to na nervy. V zivote som tam nevidel nastupovat/vystupovat viac ako dvoch ludi naraz. Je to nezmysel aby tam 21 stala, aj tak tam z 10 zastaveni vystupi/nastupi cestujuci raz. Lenze DPB tvrdi ze to tam stat musi, lebo tu zastavku zrusili pre inu linku ktora tam predtym stala.
Ked sa linka 121 (ex. 122) nemoze otacat Na hradkach, tak kludne by mohla premavat po Novovesku ulicu, pri Poste je dost miesta na Obratisko. Aj socialne zariadenie by sa tam mohlo vybudovat. Inzinierske siete tam su (posta). Vsetko je to o peniazoch a ochote.

hroch #12240:
Problem elektricky je nasledovny:
Zamrzajuce vrchne vedenie, vlozky na pantografe tiez zamrazju (vytvara sa na nich vrstva ladu), pantograf zamrza (lad sa vytvara na povrchu a znacne znizuje pritlak na vrchne vedenie), zamrzaju aj vyhybky (vo vozovniach), takze rano sa neda ist do premavky kym sa vyhybky nevycistia, to trva niekedy aj 20 minut jeden jazyk!
Problemy nastavaju ked:
Mrzne + je vlhko (mrholenie, dazd) + fuka. Tieto faktory su rozhodujuce, snezenie nikoho nezaujima. Na to su pluhy.
Opatrenie na zabezpecenie prevadzkyschopnosti elektriciek:
Tzv. namrazovky, vozidla ktore jazdia aj v noci po meste aby nezamrzlo vrchne vedenie. Ak aj zamrzne, nie je problem ho obuchat (lad sam spadne). Dalej kurenie vyhybiek (aj vo vozovniach, lebo ak zamrznu v noci tak neda sa ist rano von). Pravidelne oklepavanie ladu z pantografov, navijakkov aj vloziek. Spravne nastavenie pritlaku na pantografoch. Velmi by pomohla kryta stojanka na Juraku. Ale aj v Krasnanoch stoja vozy pred krytou stojanku a dokazu ist do vypravy. Teda je to aj o ludoch, resp. o tom ci robia to co maju (viem ze na to v istej nemenovanej vozovni z vysoka seru a rano maju problem vypravit tramvaje).
Andy, frenky> Aj podla mna su to ROZmrazovky...
frenky: Nie rozmrazovky, ale NAMRAZOVKY!!!
V BB hlasia zastavky aj niektore autobusy. Vodici, ktorych otravovalo "krakanie" rovno do ucha spravili kratky proces - odpojili predny reprak. Oni maju v kabine ticho a cestujuci pocuju dobre cez ostatne repraky.
jaro>

tie elektricky mozu bud byt sluzobne vozy, alebo takzvane rozmrazovky, ktore rozmrazuju trolej tj.zbavuju ho ladu.
zdravim; vie mi niekto vysvetlit,preco okolo 02.00-03.00 v noci premavaju po dubravke prazdne elektricky? nemyslim,to je nejake testovanie?ale coho? su to obycajne supravy,ziadne nove stroje,alebo tak.proste okolo pol tretej ide elina smerom na konecnu pri krizi a o par minut zase ide spat do mesta.dik...
d3k0: O tom snimaci som ani nevedel, ani ho neni "citit". Ja tu krizovatku, interval, ci ktory smer pojde, poznam do bodky a poviem ti, ze ci tam stoji jedna, ci dve elektricky za sebou a vacsinou prejde len prva, tak ta druha tam stoji, tak dlho, akoby tam ziadny snimac nebol.
Jano: Tak tak, veru tak. Co sa tyka Alexyho, tak tam umiestnili snimac pre elektricku 40 metrov pred krizovatku, "lebo na dlhsi kabel nie su peniaze". Asi takto myslia ludia ako Lunexacek. Cize cela investicia do preferencie je nanic, lebo kazdy kto si spocita cas, ktory treba na vyprazdnenie krizovatky, aby elina dostala zelenu a to, aku vzdialenost za ten cas elina prejde, dojde urcite k niecomu dlhsiemu ako 40 metrov... 😞
d3k0: Ano, nad elektrickou som neuvazoval, v tom mas pravdu. Dalsie - v busovej 101-ke by bola horsia nepriechodnost a dlhe cakanie v zapche predovsetkym v rannej spicke ci uz v Karlovej Vsi alebo na nabrezi. Apropo co mas na mysli tou Alexyho? Tie semafory? Lebo ak ano, tak s tymi sa v tomto volebnom obdobi rata uz aj na krizovatke Saratovska - Drobneho - takze dalsi prestoj.
Inac jedna vec je pravda. Mame nenormalne vela prejazdov cez elektrickove kolaji pre ostatnu dopravu a niekde na sebe vela zastavok. Ale to uz je platna tu obohrana. d3k0 vies najviac ma hneva nie to, ze elektricka musi najma v spicke brzdit na kazdom prejazde, ale to, ze preco brzdi. Kvoli bezohladnym vodicom aut, kvoli krepym chodcom, ktori sa stylom kamikadze snazia prebehnut, ved elina pribrzdi. Su to .... radsej no comment.
XxX: 1201 bola na 121/122/21 dost stabilne este pred aj v roku 2000 🙂

Jano: Podla mna obnovenie 101ky by nebolo koncepcne riesenie. Ovela rozumejsie sa mi zda to, keby sa zabezpecilo, aby do mesta prisla elektricka rychlejsie ako teraz - t.j. redukcia zastavok, uplna preferencia (nie to, co je na Alexyho - ved to nie je preferencia, ale 200000 vyhodenych do luftu!), rekonstrukcia trate Dolne Krcace - Pri krizi. Je to teraz financne narocnejsie, ale v buducnosti by sa v porovnani s nakladmi na 101ku tie prachy urcite vratili.
Martin Fundárek: Este doplnim - jedna konciaca 88 robi 131/3 🙂
XXX: No v Dubravke sa predovsetkym miestne zastupitelstvo snazi pretlacit:
- presmerovanie linky 34 cez staru Dubravku ( to by bola obchadza a keby to malo chodit este aj do DNV - urcite nerealne pri dnesnej fin, sit. )
- aj 35 mala chodit cez Stepnu na Zatevnu ( byvala konecna 37 ), ale to by bolo pre DPB financne neunosne, pretoze by musel byt na 35 nasadeny o jeden autobus viacej - opat vsetko krachuje na financiach
- mestska cast by si chcela vydobit i autobus chodiaci na Kramare ( obdoba byvalej 351 ), ktoru by si MU aspon ciastocne hradil

Tie navrhy ohladom DNV su zaujimave, ale myslim, ze nerealne ( presne ako si napisal ze i financne neunosne, aspon v terajsej situacii ), ale minimalne za obnovenie 101 by som hlasoval vsetkymi 10-timi. To bol jeden z najlepsich spojov ( ale bolo ich viac - vid ex 106, 112, 115 )
Dnes o 21 55 ide na TV Markíza český film "Babí léto" (ČR 2001 98 min.)
Je to veľmi pekne spracovaná tragikomédia o 78 ročnom dôchodcovi (V. Brodský), ktorý robí všetko možné aj nemožné, aby nemusel myslieť na smrť.
Jeho správanie je však v rozpore s predstavami manželky, ktorá jeho starecké rozmary už viac nechce ignorovať.
Tento film sa dá pokladať za dôstojnú rozlúčku s vynikajúcim hercom Vlastimilom Brodským.

Film obsahuje pár záberov zo stanice pražského metra Rajská Zahrada a Vysočanská, ale určite stojí zato ho vidieť.
Ozaj frenky> kedy si videl naposledy 1201 na 21ke?

Ce víkend keď cestuje minimum ľudí dojde Ikarus 283 po GO s minimálny počtom na sedienie (keby došla 1201,tak by sedeli všetci a ešte su aj volne miesta)

Ale v špičke som Ikarus 283 ešte nevidel (raz za čas), vtedy chodia Vrakosy zo samími dvojsedačkami!

pch! a ten 1321 vidí ma že utekám na zást a čaká ma. A keď dojdem k nim, tak mi ich pred nosom zavre!!!
Frenky & Vladimir> zlatych casov v Dnv sa nedozijeme! Ja si to (samozrejme neberem do uvahy fin.situaciu) predstavujem takto! 🙂

20> Opletalova - Lamač (cez Alexyho) 🙂
21> AZ VW - Nivy
34 (ex 22)> Podhorské(obr.pred Ternom)-Racko (cez Dubravku /do Dnv by isli iba urcene spoje->bola by doplnok pre linku 24/
23> Podhorské - Trnavské Mýto 😃
24 (ex.101) Opletalova - Novy Most
92> VW - Dolnozemska
121> Podhorské - AS NiVy 😛

(ak ste si vsimli, Lamač je najblizsia Mestská časť a nejde nám tam priamy spoj! 20 by sa mohla napojiť na 35 s ušetrilo by sa par vozov)

Cele toto sa asi neda zrealizovať a navyše DNV neni Petržalka takže 7 liniek je luxus.

V prvom rade verme, Že sa postaví obratisko, ktoré som ja nazval PODHORSKÉ (zástavka M.Marečka by sa zrušila z dôvodu že nástupisko luniek 23,34,121 je o 50 metrov vedľa.

(myslím si, že laikovi z BA (nebol ešte v dnv) podhorské na BUSE Trans. pripomenie, že to bude niekde pod horami v Dnv. To ako keby bolo obratisko PRI DUNAJI v čunove! Viete, že konečná je niekde pri Dunaji! Frenky, pošleš mi to, čo ti odpisal DP?
Ja ti tiež pošlem.
#12337> Možno sa mýlim ja.
Ráno môžu byť 88/3, 90/2 alebo 93/6. Pripadá mi pravdepodobnejší výjazd 88/3 z vozovne do Ovsišťa a persuny 90/2 a 93/6 z Dolnozemskej na Vyšehradskú a Jasovskú, než ťahať jedno vozidlo z vozovne na Lúky a druhé oproti z Lúk do Ovsišťa.
Poobede jeden určite 90/4, druhý najskôr 81/6.
16.45 93/7, tam mi to na nič iné nevychádza.

Ak to niekto viete presne, poučte ma 🙂
ahojte vsetci... tak som si precital poslednych sedem stran prispevkov, ktore som pocas vianoc nestihol a nacali ste par zaujimavych tem:

a) to forum o bratislave je cool napad, ale mne by sa pacilo trochu sirsie zameranie, nielen na historiu, ale celkovo na bratislavu: minulostou pocnuc a buducnostou konciac... tak ako sa tu uz zrodilo x dobrych napadov a nametov na projekty, mohlo by sa to diat rovnako aj tam.

inac, skoro som spadol, ked som zistil, ze tu je online chat. len skoda, ze tam vecne nikoho niet... asi tak od novembra tam pachlo len asi 5 ludi 🙂

b) ta reorganizacia DNV je cool, ale kedze do DNV nevidim, ziadne komentare... chystam ale taky maly projekt o petrzalke, ked bude hotovy, poslem a ak bude zverejnitelny, snad ho aj uvidite 😃

c) rad by som vedel, ako ta situacia 2. januara mohla vzniknut. pokial viem, vo viedni tiez jazdia elektricky (vybral som vieden, lebo je to najblizsie "elektrickove" mesto) a jazdili aj 2. januara. bez vacsich problemov. vie mi niekto vysvetlit, ako u nas vznikla taka sialena situacia? preco nam droty zamrzaju? a to sa pytam fakticky, sarkazmu je v tej otazke iba za nehet 😉

a vobec, d3k0 to skomentoval dobre, DPB situaciu nezvladol. do prcic, fsaq mame siet vylukovych liniek, ktore jazdia miesto elektriciek. tak ked mi nastane takato situacia, nahodim zalozakov a rozbehnem X1, X3 a X6, no nie? trolejbusy tiez mozem bezproblemovo nahradit autobusmi, takze nechapem, kde je vlastne problem... malo ludi? fsaq polovica z nich predsa nejazdila (alebo jazdila hore-dolu naprazdno)!

verim, ze obyvatelia race teraz asi nebudu nadseni napadom nosneho systemu na baze elektricky... ale na druhu stranu: ak sa nemylim, tak sa u nas metro planovalo povrchovo alebo otvorenym tunelom? bol by v tom snad nejaky rozdiel, ci by mi zamrzali saliny alebo metro...? alebo by metro nezamrzalo?

fsaq postavme elektrickovu rychlodrahu a nazvime ju metro, ako to je vo viedni (U6) 😃

d) a este posledna vec, a potom skoncim, aby ste ma nezabili: rad by som vedel, preco maju 88 cez vikendy tak nahoubelesne urobene odchody, ze sa kryju s 95 i 89... clovek, ktory sa chce z okolia sustekovej dostat do mesta, musi dufat, ze stihne 88+95, ktore zasadne idu naraz alebo si stvrt hodiny pockat na zastavke alebo ist pesi (v tejto kose blby napad)... dnes sa mi to stalo uz dvakrat a zacina ma to stvat... 😞 ma niekto pre mna vysvetlenie?

sorac za superdlhy prispevok, ale aspon je ciastocne k veci, ta ne? a ked som tu uz tak dlho nebol...
d3k0: Zalozit nove forum? Ved dost ma stve, ze bolo diskusne rozdelene na disp. a disk., a este ma byt dalsie? Preco to nemoze byt vsetko pokope? Uz to tu bude ako na nemenovanej stranke.
#12222

heh, pocuj Vladimir ty mas take iste sny ako ja???
Ja som nad tym rozmyslal tak pred rokom.
😛

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.