Tak moment. Len aby bolo jasné, Vario s vysokou podlahou neexistuje Ak myslíš tú ostravskú vysokopodlažnú rekonštrukciu s dizajnom Varia LF, tak to nie je určite Vario. Je to typ T3R.EV, aj keď sa zdá že to nie je T3R.EV, len preto, že v Brne jazdí s iným dizajnom čiel. Na skriňu VarCB3 sa dá namontovať akékoľvek čelo (Kardausovo, Pelikánovo možno aj Kotasovo) a Ostrava si práve vybrala Pelikánovo, kvôli ľahšej údržbe, a aby dizajn sedel s Variami LF, keď sa budú sprahovať do dvojice. A tak či tak by som sem už neťahal vysokopodlažné električky, už len nízkopodlažné.
Myslím, že aj tie by boli na L2 a L4 sú už aj sóla tak trochu luxus. Radšej by som ich prijal na (L3,) L6, L7 a L9, kde by sa isto našlo využitie (väčší počet garantovaných nízkopodlažných spojov). Ale, na druhej strane, je tu zas zbytočné ťahať nový typ vozidla, ktorý tu tuším ani nieje homologovaný. Najväčší problém by robila ich údržba.
Miešaš tu klasické Vária (s vysokou podlahou po celej dĺžke vozidla) a Varia LF (z ktorých 1 kus už máme a mnohí z nás tu myslia, že práve ony budú kúpené). ?
Veľa nechýbalo a mohli sme mať v KE aj RT6ky, ale keď si predstavím že ani Praha ich nevedela dať dokopy tak to by bol prúser jak delo v KE. Neviem si predstaviť tak 20-30 odstavených fungel nových vozov. ?
LF2 by u nás nič neriešilo, dajme tomu že by sa nakúpilo 6 takých vozidiel na linku 3, plus ďalšie dve ako rezerva, ktoré by mohli toereticky ak by nemali poruchy alebo údržbu jazdiť na iných linkách, no tam by buď ponúkali menšiu kapacitu, alebo zbytočne vyššiu. Nebodaj pri nejakej zmene (posilnení) intervalu na 3 by zrazu vozov tohoto extra typu bolo už málo, a zasa by sa muselo látať staršími vozmi, ktoré by buď nestačili (sólo), alebo boli zbytočne kapacitné (KT, T+T). Nový typ len zbytočne komplikuje výpravu, pri menej typoch je to jednoduchšie, prehľadnejšie, efektívnejšie. Pri rozpojení súprav na víkendy by mohla byť dokonca celá víkendová výprava električiek nízkopodlažná. (18 solo+9 suprav) A to by nemuseli jazdiť ani NPKT..
Fantázií sa medze nekladú ? a Vilkovi písať nebudem, lebo sa chystám cez leto navštíviť Čechy, poprípade BA. A k tým 40 kusom Varií - nie je zase dobré kúpiť iba 40 Varií. Je totiž možné, že v Pragoimexe urobia hromadnú chybu v celej dodávke a potom čo bude jazdiť ? . DPMK by mal kúpiť aj Variá LF (poprípade kvalitnejšie LF+-ky) aj zopár LF2-ják (alebo kvalitnejšie LF2+-ky), ako som o nich hovoril. Viac Košice nepotrebujú, len pár ľudkov tu chce luxusné, technicky pokročilejšie 15T-čka, na ktoré nemáme ani trate, ani dielne ? ?
Už prestaneš fantazírovať? Určite sa DPMK nebude prispôsobovať onanujúcim MHDákom, ktorí tu chcú každý typ električky vyrobenej od ČKD. Žiadne dokúpenie od Brna, žiadne RT6, žiadne K2, žiadne iné verzie! Už len z hľadiska toho, že by bol vozový park nejednotný a údržba by bola oveľa ťažšia.
DPMK by bol najradšej, ak by sa podarilo zakúpiť 40 ks Varií. DPMK tu nie je na to, aby ti plnil šotouške sny. A ak sa ti to nepáči, tak napíš Vilkovi do Modrého z neba, možno ti vybaví cestu po Česku a povozíš sa s hocičím.
No nebolo by odveci, odkúpiť od Brna RT6-ky ? , ale až potom keď ich komplet opravia. Predsa len, im sú takmer nanič a nám by sa hodili hlavne na linky 2, 4 a R-ky ? ?
Aj ja som za "neutrálnu" cestu. Na linky 2 a 4 by bolo vhodné cez špičky pracovných dní nasadiť električky dĺžky 20 m, teda niečo medzi T3 a KT-čkom. Ideálne by boli Variá LF2, alebo kvalitnejšie Variá LF2+, alebo ešte vhodnejšie kúpiť vlečný vozeň VV60LF a spriahnuť ho s Variom ? ?
Viem že som tu nový ale myslím si že lepšie by boli električky aj aj. Sólo električky sú dobré ale neraz sa mi stalo, že som išiel 2, kde išla sólo električka a bola naplnená. Ideálna by bola nijaká neutrálna cesta, napr. http://www.pragoimex.cz/en/l.php?id=49 alebo http://www.pragoimex.cz/en/l.php?id=68
Je jedno, aké jazdia v Rige alebo v Miskolci. K nám sa takéto kĺbové električky nedostanú, pretože DP chce kúpiť 40 električiek sólo, aby mohol vyradiť skoro celý vozový park T3-jok (ostali by iba pracovné, T3 Mod, zrekonštruované T3 v bielo-tyrkysovom nátere a najmladšie T3). DP nebude kupovať kĺbové, keďže chce kúpiť sólové, aby sa mohli sprahovať do súpravy, alebo premávať sólo (čo sa u T3-jok nedá len tak zo dňa na deň), ako napísal tbus v príspevku 67891. Ak by sme kúpili 28 alebo 31 nových kĺbových električiek, tak by sa vyradil asi celý vozový park električiek T3 a ešte by pár kĺbových zostalo nazvyš. Ale Košice by potom potrebovali aj nejaké sólo vozne, čiže by to znamenalo (keďže by vyradili všetky T3) rozpojiť všetky súpravy T6 pre pracovné dni na linky 2,4 a niektoré R-ky a vo voľných dňoch by T6-ky nestačili na celodennú výpravu iba sólo vozov, takže by museli premávať ešte kĺbové, čo nechceme. Chceme docieliť celodennú výpravu sólo vozov (aj nízkopodlažných) cez voľné dni na všetky linky a prípadne aj zvýšiť intervaly cez voľné dni. Petícia ti teda nepomôže, keďže ani nevieš čo chcú kúpiť a toto teda nie je prípad pre zavedenie petície, keďže sa ti na ňu aj tak vykašlú.
Podvozky T3 a T6 sú v podstate rovnaké až na tieto rozdiely:
1. Trakčné motory na T6 sú výkonnejšie o 4 kW (44 kW namiesto 40 kW)
2. Namiesto čeľusťovej brzdy je namontovaná kotúčová brzda
3. Dlhšia (účinnejšia) koľajnicová brzda FC 34 namiesto FC 33
4. Prevodovka je dvojstupňová namiesto jednostupňovej
5. Vypruženie kolísky podvozka je obohatené o tlmič priečnych pohybov (dobre ho vidieť na podvozku)
Takže jazdné vlastnosti T6 sú vlastne skoro rovnaké ako T3, len o niečo uhladenejšie. Treba sa oboznámiť s technickou dokumentáciou, dá sa nájsť aj na nete.
áno, síce to som počul ešte minulý rok, a už si ani nepamätám od koho. Ruku by som do ohňa za to nedal, môže to byť aj inak. Zasa v KE máme dosť liniek, kde jazdia sólo vozy cez týždeň, a takmer všetky linky cez víkend jazdia sólo, takže asi najmä preto rozpájateľné súpravy.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Kona