Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Tatranka #67885:
No nebolo by odveci, odkúpiť od Brna RT6-ky ? , ale až potom keď ich komplet opravia. Predsa len, im sú takmer nanič a nám by sa hodili hlavne na linky 2, 4 a R-ky ? ?
Reakcia na: Mino221 #67894:
Aj ja som za "neutrálnu" cestu. Na linky 2 a 4 by bolo vhodné cez špičky pracovných dní nasadiť električky dĺžky 20 m, teda niečo medzi T3 a KT-čkom. Ideálne by boli Variá LF2, alebo kvalitnejšie Variá LF2+, alebo ešte vhodnejšie kúpiť vlečný vozeň VV60LF a spriahnuť ho s Variom ? ?
Viem že som tu nový ale myslím si že lepšie by boli električky aj aj. Sólo električky sú dobré ale neraz sa mi stalo, že som išiel 2, kde išla sólo električka a bola naplnená. Ideálna by bola nijaká neutrálna cesta, napr. http://www.pragoimex.cz/en/l.php?id=49 alebo http://www.pragoimex.cz/en/l.php?id=68
Reakcia na: stn35 #67888:
Je jedno, aké jazdia v Rige alebo v Miskolci. K nám sa takéto kĺbové električky nedostanú, pretože DP chce kúpiť 40 električiek sólo, aby mohol vyradiť skoro celý vozový park T3-jok (ostali by iba pracovné, T3 Mod, zrekonštruované T3 v bielo-tyrkysovom nátere a najmladšie T3). DP nebude kupovať kĺbové, keďže chce kúpiť sólové, aby sa mohli sprahovať do súpravy, alebo premávať sólo (čo sa u T3-jok nedá len tak zo dňa na deň), ako napísal tbus v príspevku 67891. Ak by sme kúpili 28 alebo 31 nových kĺbových električiek, tak by sa vyradil asi celý vozový park električiek T3 a ešte by pár kĺbových zostalo nazvyš. Ale Košice by potom potrebovali aj nejaké sólo vozne, čiže by to znamenalo (keďže by vyradili všetky T3) rozpojiť všetky súpravy T6 pre pracovné dni na linky 2,4 a niektoré R-ky a vo voľných dňoch by T6-ky nestačili na celodennú výpravu iba sólo vozov, takže by museli premávať ešte kĺbové, čo nechceme. Chceme docieliť celodennú výpravu sólo vozov (aj nízkopodlažných) cez voľné dni na všetky linky a prípadne aj zvýšiť intervaly cez voľné dni. Petícia ti teda nepomôže, keďže ani nevieš čo chcú kúpiť a toto teda nie je prípad pre zavedenie petície, keďže sa ti na ňu aj tak vykašlú.
Reakcia na: Kona #67879:
Podvozky T3 a T6 sú v podstate rovnaké až na tieto rozdiely:
1. Trakčné motory na T6 sú výkonnejšie o 4 kW (44 kW namiesto 40 kW)
2. Namiesto čeľusťovej brzdy je namontovaná kotúčová brzda
3. Dlhšia (účinnejšia) koľajnicová brzda FC 34 namiesto FC 33
4. Prevodovka je dvojstupňová namiesto jednostupňovej
5. Vypruženie kolísky podvozka je obohatené o tlmič priečnych pohybov (dobre ho vidieť na podvozku)
Takže jazdné vlastnosti T6 sú vlastne skoro rovnaké ako T3, len o niečo uhladenejšie. Treba sa oboznámiť s technickou dokumentáciou, dá sa nájsť aj na nete.
Reakcia na: 810zssk #67889:
áno, síce to som počul ešte minulý rok, a už si ani nepamätám od koho. Ruku by som do ohňa za to nedal, môže to byť aj inak. Zasa v KE máme dosť liniek, kde jazdia sólo vozy cez týždeň, a takmer všetky linky cez víkend jazdia sólo, takže asi najmä preto rozpájateľné súpravy.
Reakcia na: stn35 #67887:
keď nebude polovicu rozpočtu mesta žrať len chod samsprávy a platy poslancov, možno niečo zvýši aj na základné veci ako je rekonštrukcia tratí či ciest... nie je to len o eurofondoch, mesto mohlo mať dosť peňazí na MHD keby sa nestrácali v jednej čiernej diere 22 mestských častí
Reakcia na: tbus #67874:
Aha, takze KE chcu nakupovat vozy co budu jazdit v supravach?
pripadne taketo ako jazdia v Rige http://www.skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/tramvaj-forcity-riga/ ci v Miskolci 26T http://www.skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/tramvaj-26-t/ proste nieco na ten sposob...neverim proste ked ovela mensie a chudobnejsie mesta si vedia takto obnovit vozovy park a zaobstarat peniaze na taketo masinky preco by to v Kosiciach nedokazali..
ja navrhujem podme spisat peticiu za nakup novych nizkopodlaznych brik typu T14/T15- for city ,aby to preslo, aby zas neboli vyhodene peniaze na nejake tramvajove sracky a polovicate riesenia, ked uz su tu tie eurofondy ,treba ich aj rozumne vyuzit a ked obnovit vozovy park tak ho aj naozaj obnovit ,nie "kvazi" + vymenu kolajnic kde by sa tie nove briky nasadzovali.. ako ste tu spominali planovana vymena kolajnic po trase 9ky+ zakladny okruh co sa uz spomina aj v clankoch,ktore vysli, teda zel.stanica-hlavna posta-NMM ..ved uvazte kedy bude vacsia sanca na realizaciu tychto planov ak nie teraz a tento rok?
Reakcia na: master5228 #67862:
Ktorá by to mohla byť?
A čo sa týka dvoch spomínaných bratislavských električiek, mali zámer ich spojiť do súpravy ?
----
Re #67882 Kona: Keď za posledných 8 rokov s tým vozom ani nehli (maximálne posunovali po vozovni), tak veľkú nádej na jeho prípadnú opravu nedávam.
Reakcia na: Kona #67883:
Tož přikúpíme ?
Reakcia na: Kona #67882:
Pochybujem...
Reakcia na: Tatranka #67881:
No kombinácia vozového parku električiek miest Praha-Brno-Ostrava-Plzeň-Olomouc-Liberec-Bratislava by neuškodil ? ? ? . Mali by sme tým asi najrozmanitejší vozový park električiek česko-slovenskej výroby a nadšenci električiek by nás pre ne hojne navštevovali ? ? ? . Ešte som zabudol pri výpise typov na najnovšiu Evo 2-ku a RT6-ky, ktré by boli pre našu rýchlodráhu ako stvorené ? ? ? ?
Reakcia na: Tatranka #67880:
Ja by som ju tak skoro neodpisoval. Verím tomu, že sa ju podarí niekedy opraviť ? ? , keď asi nebude čo na prácu ?
Reakcia na: Kona #67879:
Čo chceš tu mať Brno? ?
Reakcia na: Kona #67878:
Hej,len neviem kedy ju odpíšu,vrazilo sa do toho asi dosť prachov.
Reakcia na: stn35 #67864:
Ja osobne by som v Košiciach chcel vidieť z každého typu českých a slovenských električiek jednu električku. Ja by som tu chcel aj 15T, aj 14T aj modernizované K2, aj všetky typy Varií, aj Astry, aj Triá 2001, aj bratislavské typy T3 a T6, aj zmodernizované T3, proste z každého typu českých a slovenských električiek aspoň jednu. Ale jednoducho 15T nie sú vhodné na naše trate. Čo trate, nie sú vhodné na naše VÝHYBKY ❗ Pretože nie je normálne že sa úplne otriasame pri prechode košických výhybiek (nerátam zrekonštruované pri radnici st. mesta, tie sú vhodným príkladom správnych výhybiek). Samotné trate ani nevadia, ale hlavné sú výhybky, pretože sa pri nich ničia hlavne kolesá električky. Pre naše výhybky sú vhodné tradičné jemne odpružené briky, nie luxusné neodpružené šroty, ktoré sú zkonštruované pre trate hladké ako detská prdílka ? , napríklad pre tie pražské, kde teraz hojne rekonštruujú električkové trate, aby na nich jazdili hladko a nie aby vyleteli do výšky niekoľkých metrov a hneď sa im zničili kolesá. Porovnaj si jazdu T3 a T6 pri jazde od Krajského súdu na Námestie osloboditeľov. Uvidíš, ako sa T6-ka (zvlášť 617) pri jazde cez oblúk úplne trasie zo strany na stranu, kdežto T3 je odpruženejšia a zvládne aj také trate, pretože boli zkonštruované pre tedajšie podmienky, zvlášť pre tie ruské podmienky.
Reakcia na: Tatranka #67861:
Pre teba čajníkový zvuk, pre mňa prvý moderný zvuk Košickej električky ? . Myslím si, že by sa mala zachovať pre muzeálne účely, keďže je v nej použitá výzbroj EVPÚ Nová Dubnica, ktoré je iba v troch električkách na svete a mala by sa ešte zachovať kvôli dizajnu, keďže je to jediná T3 Mod-ka s modernejším dizajnom ako je Bratislavská T3 Mod. Najradšej by som zobral Bratislavskú T3 Mod a vymontoval jej výzbroj a iné súčasti, ktoré sú u našej T3 Mod chybné. ? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.