Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Je potrebné povedať, že aktuálne máme dostatok električiek pre aktuálne cestovné poriadky, ale jednak chceme nahradiť všetky staré vozidlá a jednak ich musíme ich kúpiť viac, aby sme mohli zlepšiť intervaly, pretože aktuálne nie sú veľmi atraktívne a o pár rokov nebudú už vôbec. Samozrejme v medziach kapacity vozovne, ale tak či tak, bude musieť DPMK v budúcnosti zvýšiť kapacitu stávajúcej vozovne, alebo vybudovať úplne novú.
Reakcia na: 110mat110 #67916:
Dostatok ich možno je, ale donekonečna sa T3-jkami, KT8-čkami a niekoľko rokov i T6A5-kami voziť nedá... ?
Reakcia na: Kona #67915:
Elektriciek mame aj teraz dostatok, problem je inde. Okrem toho, 600tis na elektricku 100tis do jedneho vrecka, 100tis do ineho... vies ako to
Reakcia na: tbus #67914:
Dobre, tak teda nech DPMK kúpi novostavby. Ale aké teda chce kúpiť? Za 70 miliónov chce kúpiť 40 nových sólo električiek, teda približná cena jednej by bola 1,75 milióna Eur. Táto cena s cenou Varia LF (čo je približne 600 tis Eur) nesedí. Tak teda, aký drahší typ chce DPMK kúpiť a kedy konečne bude vyhlásený tender? DPMK by žiadny tender nemal vyhlasovať a kúpiť približne 50 kusov Varií LF, alebo kvalitnejších Varií LF+, aby mohol vyradiť celý vozový park T3-jok. DPMK by teda minul približne 30 mil Eur a zvyšok by mal byť investovaný do nákupu Varií LF3 alebo LF3/2 aby sa mohli vyradiť vysokopodlažné KT-čka, ale s tým, že pár najmladších ostane. A ďalší zvyšok by mal byť investovaný do nákupu električiek typu Vario LF alebo iných, aby sa zvýšil počet električiek vo vozovom parku a následne upraviť intervaly liniek.
Toť len môj názor. Teraz ma kritizujte. JA si myslím, že je to najlepšie riešenie. Budem ho adresovať DPMK a myslím si, že uzatvárať zmluvu s firmou kvôli poradenstvu pre obnovu ED, sú zbytočne vyhodené 3 tisícky Eur. Ako keby DPMK nevedel, čo je pre nich vhodné a ako blbci budú kupovať omnoho drahšie, keď ich o pár rokov môžu vyhodiť.
Reakcia na: Kona #67913:
Na Bardejovskej je odstavených ešte dosť električiek, neviem načo by DP kupoval nejaké ojazdeniny, s ktorými nemá skúsenosti, a dokonca aj väčšie a neporovnateľne lepšie dielensky vybavené prevádzky majú s nimi problémy... Podnik a mesto nie je schopné niekedy dať peniaze ani na základné veci, a aj keď dá, tak to neskutočne dlho trvá. Odkiaľ by teda zobral peniaze na celú električku, keď to jedno jediné Vario musí splácať na splátky? O pár km ďalej v tom istom podniku, v autobusových dielňach sú radi za každý nabúraný autobus, lebo je to okamžitý zdroj náhradných dielov. Keby mali zakaždým čakať na to, kým po rôznych schváleniach a objednávaniach prídu originálne diely, tak by nemalo čo jazdiť. Predzásobiť sa nemôžu, lebo to nadriadení neschvália (je to plytvanie, veď predsa až keď sa niečo pokazí a už to fakt treba, tak si tie diely kúpte), tak sa to rieši požičiavaním súčiastok medzi vozmi. Uvažovať teda o nejakých investíciách (pokiaľ nie je pred voľbami a nekupujú sa plynové smradobusy) je len blúznenie. Momentálna situácia, keď je možné obnoviť trate a vozidlá za eurofondy je šanca aká sa už nemusí naskytnúť, preto treba pripraviť všetko tak, aby to vyšlo, a aby električková doprava chytila druhý dych a stala sa po rokoch úpadku konečne o čosi atraktívnejšou.
Reakcia na: Kona #67911:
Ešte sa opravím: Na svete existuje 15 kusov RT6-iek (zabudol som na 10ks poľských). Poliaci asi ťažko predajú také potrebné vozidlá, ale ak áno, tak by Košice mali 13 kusov v prevádzke a 2 na náhradné diely, čo by už bolo väčšie sústo (mimochodom Poliakom sa málokedy kazia) ? ?
Reakcia na: Wolfangel #67910:
Tak ich potom budú označovať od 0001 vyššie, alebo od 7000 vyššie ?
Reakcia na: MHDmarek #67907:
RT6-ky, u nás nie sú vôbec homologované, keďže sa na Slovensko nikdy nedostali. Súhlasím s ťažkou údržbou a s nasadením na linky 3,6,7,9, ale prednostnejšie skôr na linky R. Samozrejme, keďže existuje na svete iba päť kusov (Liberec-1ks, Brno-4ks) z toho 1 Brniansky definitívne odstavený na náhradné diely, Liberecký kus odstavený, 2 Brnianske v dielňach a 1 Brniansky v prevádzke, to by pre Košice činilo 3 v prevádzke a 2 na náhradné diely ? ?
Reakcia na: Kona #67908:
1000 maju trolejbusy ne nahodou? ?
Reakcia na: Dispecer #67905:
Tak moment. Len aby bolo jasné, Vario s vysokou podlahou neexistuje ❗ Ak myslíš tú ostravskú vysokopodlažnú rekonštrukciu s dizajnom Varia LF, tak to nie je určite Vario. Je to typ T3R.EV, aj keď sa zdá že to nie je T3R.EV, len preto, že v Brne jazdí s iným dizajnom čiel. Na skriňu VarCB3 sa dá namontovať akékoľvek čelo (Kardausovo, Pelikánovo možno aj Kotasovo) a Ostrava si práve vybrala Pelikánovo, kvôli ľahšej údržbe, a aby dizajn sedel s Variami LF, keď sa budú sprahovať do dvojice. A tak či tak by som sem už neťahal vysokopodlažné električky, už len nízkopodlažné.
Reakcia na: gabo5607 #67903:
Čo ďalej? Budú sa označovať od 1000 vyššie ?
Reakcia na: Kona #67896:
Myslím, že aj tie by boli na L2 a L4 sú už aj sóla tak trochu luxus. Radšej by som ich prijal na (L3,) L6, L7 a L9, kde by sa isto našlo využitie (väčší počet garantovaných nízkopodlažných spojov). Ale, na druhej strane, je tu zas zbytočné ťahať nový typ vozidla, ktorý tu tuším ani nieje homologovaný. Najväčší problém by robila ich údržba.
Nová generácia kinderšotomafie sa dostáva k internetu...
Reakcia na: Kona #67901:
Miešaš tu klasické Vária (s vysokou podlahou po celej dĺžke vozidla) a Varia LF (z ktorých 1 kus už máme a mnohí z nás tu myslia, že práve ony budú kúpené). ?
Reakcia na: Kona #67901:
Veľa nechýbalo a mohli sme mať v KE aj RT6ky, ale keď si predstavím že ani Praha ich nevedela dať dokopy tak to by bol prúser jak delo v KE. Neviem si predstaviť tak 20-30 odstavených fungel nových vozov. ?
A myslite aj na to, že okrem Varií tu už môžme mať len 2 iné typy električiek, tie sa označia evidenčnými číslami rady 800 a 900 a daľej čo? ?
Reakcia na: Kona #67901:
LF2 by u nás nič neriešilo, dajme tomu že by sa nakúpilo 6 takých vozidiel na linku 3, plus ďalšie dve ako rezerva, ktoré by mohli toereticky ak by nemali poruchy alebo údržbu jazdiť na iných linkách, no tam by buď ponúkali menšiu kapacitu, alebo zbytočne vyššiu. Nebodaj pri nejakej zmene (posilnení) intervalu na 3 by zrazu vozov tohoto extra typu bolo už málo, a zasa by sa muselo látať staršími vozmi, ktoré by buď nestačili (sólo), alebo boli zbytočne kapacitné (KT, T+T). Nový typ len zbytočne komplikuje výpravu, pri menej typoch je to jednoduchšie, prehľadnejšie, efektívnejšie. Pri rozpojení súprav na víkendy by mohla byť dokonca celá víkendová výprava električiek nízkopodlažná. (18 solo+9 suprav) A to by nemuseli jazdiť ani NPKT..
Reakcia na: Yogi616 #67897:
Fantázií sa medze nekladú ? a Vilkovi písať nebudem, lebo sa chystám cez leto navštíviť Čechy, poprípade BA. A k tým 40 kusom Varií - nie je zase dobré kúpiť iba 40 Varií. Je totiž možné, že v Pragoimexe urobia hromadnú chybu v celej dodávke a potom čo bude jazdiť ? . DPMK by mal kúpiť aj Variá LF (poprípade kvalitnejšie LF+-ky) aj zopár LF2-ják (alebo kvalitnejšie LF2+-ky), ako som o nich hovoril. Viac Košice nepotrebujú, len pár ľudkov tu chce luxusné, technicky pokročilejšie 15T-čka, na ktoré nemáme ani trate, ani dielne ? ?
Reakcia na: stn35 #67887:
Čeče,ty lobbuješ za Škodovku,či?Patrik Kotas je u mňa skvelý dizajnér,ale to akosi nie je všetko... ?
Reakcia na: Alco #67892:
Na vymlátenom oblúku by hladko išlo jedine vznášadlo alebo Maglev ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.