No ešte k inej veci - po KT 500 mala isť na VP (+ unifik) 537 - stále však jazdí - niečo ju "predbehlo" ? A keď som už pri tom - prečo sa počas VP do 500 nenamotovalo samoobslužne otvaranie dverí? Začalo sa montovať do 535 a už sa aj znovu prestane? To okrem KTNP bude ta 535 jediná lasovička s samoobsl. otvaranim dverí? ?
No ved presne tak ako som to napísal ja ? na začiatku "témy"
TBUS - tá časová tarifa je už dávnejšie a aj súčastnosti je pár liniek (autobusových) ktoré zachádzaju po trase niekde (na stanicu napríklad ) a predlžuje sa im jazdný čas pár minut - tým pádom aj cestujúcim.. A súhlasim, liniek na šetrenie vzkm je dosť, ale nielen z krásnej ?
2 linky su kvoli tomu, ze ta linka ma spolocnu zastavku aj jednym aj druhym smerom, nieco ako u nas L29 na Bottovej, a aby to bolo prehladnejsie, tak je linka rozdelena na kazdu radialu ine cislo.
To je trochu nezmyselne si myslim, nech potom urobia len jednu linku Raca - Ruzinov a bude to to iste s tym ze nikto nebude musiet nic behom jazdy prestavovat a cestujuci budu mat v tom mensi bordel.
Taký podobný systém zaviedli nedávno aj Bratislave na linkách 3 a 8. Linka 3 ide z Rače na Námestie SNP a tam sa prečísluje na linku 8 a ide do Ružinova. Keď ide "osmička" späť, tak sa prečíslujú na Kamennom námestí. Je to ale s tým rozdielom, že sa to nedeje v konečných obratiskách, ale priamo na traťovej zastávke, čiže sa musí prečíslovať ihneď a hneď aj prečíslovaná odísť. Čiže je to defacto jedna trasa a vozne sa vypravujú na služby ako na jednu súvislú linku.
Možno by bolo jednoduchšie ak by jazeru ostala 3 a lokomotíve 2 , a prečíslovala by sa na stanici. No neviem či by sa dnes niečo ušetrilo, linky 2 a 3 chodia dnes na stanicu zväčša len "na otočku". Plus dnes máme časovú tarifu, neviem komu by sa chcelo cestovať so 6 - 7 minútovou zachádzkou na stanicu. A liniek na šetrenie kilometrov máme v meste dosť. Hlavne tých autobusových z Krásnej...
Linka 2-3 ako spojená bol môj nápad, zrealizovala sa v období, keď sa hľadali úspory do výpravy aj počte vodičov, vtedy spojením liniek 2 a 3 do jednej linky sa dosiahla úspora jednej súpravy, a vodiča, pri 100% zachovaní ponuky vozkm. Malo to však "obrovskú" nevýhodu - na Bajkale aj na Lokomotíve museli vodiči prečíslovávať vozy - a to bol postupne tlak, aby sa to zrušilo. Dnes pri palubákoch by to nebol pre vodiča prakticky žiadny problém, robila by to zaňho technika. A k očíslovaniu - vtedy 2-3 bolo tak nastavené, aby cestujúci zo stanice nemali problém, kam električka smeruje - historicky dvojka na Lokomotívu, takže Bajkal - Lokomotíva chodila ako linka č.2, a trojka na Bajkal, takže z Lokomotívy na Jazero ako linka č.3. A ako bolo už tu v diskusii spomenuté - bola to aj čiastočná náhrada za zrušenú jednotku, komu to nevadilo, tak sa zviezol v smere bývalej linky č.1 so zachádzkou 6 minút cez stanicu. Dnes, keď je šetrenie stále aktuálnejšie, je to otázka na zamyslenie, či tú spojenú linku nezaviesť opäť. Samozrejme, že by sa muselo pohrať s koordináciou liniek.
Na vnútornej končí L2/3 takže ak by sa takáto linka zaviedla týmto by obsadenie vnútornej koľaje zrušilo, na vonkajšej sa točia 6tky a R1 je aj tak väčšinú času odstavená v smyčke, horšie by to bolo cez týždeň keď končia trhané.
Nápad je to pekný, ale takúto linku je dosť ťažké potom skoordinovať s ostatnými linkami. Plus na stanici je časti problém s prejazdom obratiska ak sa tam stretne viacero vozov, takto by jedna koľaj musela byť vždy voľná.
Myslíš tú prevliekaciu "dvojko-trojku"? Tak tá jazdila tuším z Jazera na stanicu ako L3 a zo stanice na Havlíčkovu (Loky) a naspäť v opačnom poradí. Neskôr, teda pri jednej z úprav linkového vedenia električiek v 90. rokoch, boli rozdelené na dve samostatné linky, čiže dnešné L2 a L3.
Ináč ešte k tým električkám - jedného času jazdila aj akási zlúčená linka 2+3 , teda spojenie dvoch liniek končiacich na stanici - jazdila ako jedna linka (tuším miesto linky 1), s tým že zachádzala na stanicu.. A v jednom smere tuším z jazera cez stanicu na havlíčkovu pod označením ako L 2 a v opačnom smere ako L 3 . Neviem či to bol len nejaký pokus, či skušobná prevádzka - no dlho tak tie linky nejazdili čo pamätám - myslím si ale že až taký zlý nápad to nebol.. To ešte trocha z histórie.
O tej konečnej pri dreveňáku som počul aj ja - má to svoju logiku, Hanojskú a Havanskú odovzdali až v roku 1992 (nebolo tam koho obsluhovať). Linky na ŤHC chodili najprv len po Americkej - zastávky Trieda solidarity 1 a 2 (lebo existovali len bloky v spodnej časti). Potom aj po Americkej, aj po Ázijskej (lebo dokončili Varšavskú, Sofijskú a Juhoslovanskú) a potom sa urobil okruh po Európskej (po dokončení ŤHC II).
Prv než sa jazdilo po Ázijskej tak linky začínali na tom obratisku pod lesom, panely bývalej zastávky sú tam dodnes, neskôr , keď sa sídlisko zokruhovalo bola ešte istý čas iba zastávka asi na polceste medzi dnešnou Hanojskou a Belehradskou.
Ešte sa mi marí , že bol čas, kedy sa prerábala horná časť Ázijskej, tak boli linky rozdelené, jedna časť po Americkej len po Hanojskú a druhá končila na parkovisku kde je dnes zhorený dreveňák, to mi spomínal aj jeden známy, ktorý tam býva, že tam sa točili autobusy.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír