Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: MHDmarek #67828:
Linka 2-3 ako spojená bol môj nápad, zrealizovala sa v období, keď sa hľadali úspory do výpravy aj počte vodičov, vtedy spojením liniek 2 a 3 do jednej linky sa dosiahla úspora jednej súpravy, a vodiča, pri 100% zachovaní ponuky vozkm. Malo to však "obrovskú" nevýhodu - na Bajkale aj na Lokomotíve museli vodiči prečíslovávať vozy - a to bol postupne tlak, aby sa to zrušilo. Dnes pri palubákoch by to nebol pre vodiča prakticky žiadny problém, robila by to zaňho technika. A k očíslovaniu - vtedy 2-3 bolo tak nastavené, aby cestujúci zo stanice nemali problém, kam električka smeruje - historicky dvojka na Lokomotívu, takže Bajkal - Lokomotíva chodila ako linka č.2, a trojka na Bajkal, takže z Lokomotívy na Jazero ako linka č.3. A ako bolo už tu v diskusii spomenuté - bola to aj čiastočná náhrada za zrušenú jednotku, komu to nevadilo, tak sa zviezol v smere bývalej linky č.1 so zachádzkou 6 minút cez stanicu. Dnes, keď je šetrenie stále aktuálnejšie, je to otázka na zamyslenie, či tú spojenú linku nezaviesť opäť. Samozrejme, že by sa muselo pohrať s koordináciou liniek.
Reakcia na: tbus #67830:
Na vnútornej končí L2/3 takže ak by sa takáto linka zaviedla týmto by obsadenie vnútornej koľaje zrušilo, na vonkajšej sa točia 6tky a R1 je aj tak väčšinú času odstavená v smyčke, horšie by to bolo cez týždeň keď končia trhané.
Reakcia na: Rudyke902 #67826:
Nápad je to pekný, ale takúto linku je dosť ťažké potom skoordinovať s ostatnými linkami. Plus na stanici je časti problém s prejazdom obratiska ak sa tam stretne viacero vozov, takto by jedna koľaj musela byť vždy voľná.
Reakcia na: MHDmarek #67828:
Nie.
Z Jazera na Lokomotívu cez Stanicu ako L2, z Lokomotívy na Jazero cez Stanicu ako L3.
Reakcia na: Rudyke902 #67826:
Myslíš tú prevliekaciu "dvojko-trojku"? Tak tá jazdila tuším z Jazera na stanicu ako L3 a zo stanice na Havlíčkovu (Loky) a naspäť v opačnom poradí. Neskôr, teda pri jednej z úprav linkového vedenia električiek v 90. rokoch, boli rozdelené na dve samostatné linky, čiže dnešné L2 a L3.
Reakcia na: Dispecer #67817:
... a pritom v tom 2008 to bola práve požiadavka MČ S.ŤHC, aby všetky základné linky chodili vrchom.
Reakcia na: tbus #67810:
Ináč ešte k tým električkám - jedného času jazdila aj akási zlúčená linka 2+3 , teda spojenie dvoch liniek končiacich na stanici - jazdila ako jedna linka (tuším miesto linky 1), s tým že zachádzala na stanicu.. A v jednom smere tuším z jazera cez stanicu na havlíčkovu pod označením ako L 2 a v opačnom smere ako L 3 . Neviem či to bol len nejaký pokus, či skušobná prevádzka - no dlho tak tie linky nejazdili čo pamätám - myslím si ale že až taký zlý nápad to nebol.. To ešte trocha z histórie.
Vie mi niekto objasnit ucel zateras na kruhovom objazde Alejova x Moldavska? Raz za cas tam odstavia jeden pruh.
O tej konečnej pri dreveňáku som počul aj ja - má to svoju logiku, Hanojskú a Havanskú odovzdali až v roku 1992 (nebolo tam koho obsluhovať). Linky na ŤHC chodili najprv len po Americkej - zastávky Trieda solidarity 1 a 2 (lebo existovali len bloky v spodnej časti). Potom aj po Americkej, aj po Ázijskej (lebo dokončili Varšavskú, Sofijskú a Juhoslovanskú) a potom sa urobil okruh po Európskej (po dokončení ŤHC II).
Reakcia na: veteran #67822:
Prv než sa jazdilo po Ázijskej tak linky začínali na tom obratisku pod lesom, panely bývalej zastávky sú tam dodnes, neskôr , keď sa sídlisko zokruhovalo bola ešte istý čas iba zastávka asi na polceste medzi dnešnou Hanojskou a Belehradskou.

Ešte sa mi marí , že bol čas, kedy sa prerábala horná časť Ázijskej, tak boli linky rozdelené, jedna časť po Americkej len po Hanojskú a druhá končila na parkovisku kde je dnes zhorený dreveňák, to mi spomínal aj jeden známy, ktorý tam býva, že tam sa točili autobusy.
S tými chodníkmi v ťahanovskom "vnútrobloku" (pri školách) je tiež také... Sídlisko bolo urobené tak, aby bola dochádzka do MŠ a ZŠ bezkolízna - t. j. že tam v okolí nebude žiadna doprava, maximálne zásobovanie v čase mimo dochádzania a odchádzania do škôl. Výsledok je taký, že teraz sa vo "vnútrobloku" veselo parkuje, autá tam jazdia pomerne bežne, zaklincovali to všetko policajti, ktorých "ubytovali" v časti ZDŠky a dojazd tam majú cez (bývalé) chodníky ?

Čo sa týka Ázijskej triedy - pokiaľ viem, s MHD sa tu rátalo, ale určite nie v takej ponuke spojov, aká je tam dnes. Nosná mala byť električka na Americkej triede, ktorá by obsluhovala aj nepostavenú časť sídliska na mieste dediny a na Demetri. Ázijská trieda mala byť len doplnok - niečo ako Popradská na Terase.

Zastávka Belehradská bola myslím plánovaná presne tam, kde je, ale napr. Hanojská už nie celkom - smer centrum je OK, ale smer konečná mal byť až na nepostavenej Austrálskej triede (za plánovanou križovatkou Európska × Ázijská × Austrálska).

Zastávka Berlínska plánovaná nebola, zriadili ju najprv provizórne, švacli na zem panely a bolo - v smere na konečnú stávala maringotka s potravinami. Smer centrum doplnili o klasickú plechovú búdu, ktorú na prelome tisícročí vymenili za prístrešok. Potom neskôr odstránili aj panely a dali tam riadnu dlažbu. Detto platí aj pre zastávku Bruselská (L36/L51).
Reakcia na: Dispecer #67814:
Mna zaujal chodnik na Juhoslovanskej..ktoru cast myslia? Tu, kde si z povodne planovaneho chodnika urobili parkovisko skor, ako ho vobec stihli vyasfaltovat, alebo tu, kde si auta z chodnika urobili cestu? ked to tak vezmem, k mojmu bloku nevedie ziaden chodnik zo ziadnej strany...
Reakcia na: tbus #67819:
Dokonca na niektorých miestach som videl ešte stopy po pásoch buldozérov z čias stavania sídliska.Čo potom možno čakať od takejto komunikácie, že?
Reakcia na: tom393 #67818:
Ázijská vidieť že sa na niektorých miestach asi aj prepadáva, tam už plátanie nemá cenu, takisto aj Európsku triedu podmývalo na niektorých miestach, ale tú opravili v 2006-tom raz a poriande a už šesť rokov (šesť zím) sa po nej jazdí a netreba nič plátať, maximálne koľaje od autobusov na zastávke. A to miestami vyzerala asi tak isto ako teraz Ázijská.
Reakcia na: Dispecer #67817:
Ja som raz dávnejšie kdesi čítal že sídliskové komunikácie (hlavne čo sa týka Košíc tak ŤHC) sú pre MHD poddimenzované, ani po takej Klimkovičovej na KVP by správne asi nemali chodiť autobusy.
Možno že trepem 2 na 3 ale snáď ma niekto opraví.
Reakcia na: tbus #67815:
Nehovorím, že nie, ale jednoznačne odsúdiť za to (len) MHD mi príde dosť divné... Premávajú po nej aj nákladné vozidlá zásobujúce jedálne ZŠ, MŠ, potraviny, či smetiarske vozidlá Kositu... To na cestu vôbec nevplýva, že?

Proste, znie to, ako keby MHD bola iba na obtiaž a iba ničila cesty a hlavne od zmeny linkového vedenia... Fakt je, že tá cesta už pred tými 5 rokmi nevyzerala o dosť lepšie a podľa mňa ide o prirodzené opotrebenie pri danej intenzite dopravy a čase od poslednej "rekonštrukcie", resp. výstavby...
pre pána jána, to kto poslal chlapíkov v oranžových vestách, aby sypali posyp na výhybky?! práve teraz na kruhovom objazde.
Reakcia na: Dispecer #67814:
Cez pracovné dni po tej ceste prejde denne okolo 300 spojov, v opačnom smere len o niekoľko menej, ale stále to je vysoké číslo. To veru tej ceste nijako nepomáha. A ešte keď to číslo vynásobíme krát 20 rokov...
http://imhd.sk/ke/cestovny-poriadok/linka/10%2B18%2B27%2B36%2B51%2B54%2Bra5/smer/Sofijska/zastavka/Bruselska/681574496270.html
http://kosice.korzar.sme.sk/c/6677519/na-tahanovciach-zaplataju-azijsku-vyznacia-parkovanie.html
Mi to vyznieva tak, ako keby za zlý stav cesty na Ázijskej mohla MHD... Smutné...
Reakcia na: Jack37 #67811:
Mal si ju strhnúť ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.