Reakcia na: MHDmarek #67828:
Linka 2-3 ako spojená bol môj nápad, zrealizovala sa v období, keď sa hľadali úspory do výpravy aj počte vodičov, vtedy spojením liniek 2 a 3 do jednej linky sa dosiahla úspora jednej súpravy, a vodiča, pri 100% zachovaní ponuky vozkm. Malo to však "obrovskú" nevýhodu - na Bajkale aj na Lokomotíve museli vodiči prečíslovávať vozy - a to bol postupne tlak, aby sa to zrušilo. Dnes pri palubákoch by to nebol pre vodiča prakticky žiadny problém, robila by to zaňho technika. A k očíslovaniu - vtedy 2-3 bolo tak nastavené, aby cestujúci zo stanice nemali problém, kam električka smeruje - historicky dvojka na Lokomotívu, takže Bajkal - Lokomotíva chodila ako linka č.2, a trojka na Bajkal, takže z Lokomotívy na Jazero ako linka č.3. A ako bolo už tu v diskusii spomenuté - bola to aj čiastočná náhrada za zrušenú jednotku, komu to nevadilo, tak sa zviezol v smere bývalej linky č.1 so zachádzkou 6 minút cez stanicu. Dnes, keď je šetrenie stále aktuálnejšie, je to otázka na zamyslenie, či tú spojenú linku nezaviesť opäť. Samozrejme, že by sa muselo pohrať s koordináciou liniek.
tbus
Ešte sa mi marí , že bol čas, kedy sa prerábala horná časť Ázijskej, tak boli linky rozdelené, jedna časť po Americkej len po Hanojskú a druhá končila na parkovisku kde je dnes zhorený dreveňák, to mi spomínal aj jeden známy, ktorý tam býva, že tam sa točili autobusy.