O tej konečnej pri dreveňáku som počul aj ja - má to svoju logiku, Hanojskú a Havanskú odovzdali až v roku 1992 (nebolo tam koho obsluhovať). Linky na ŤHC chodili najprv len po Americkej - zastávky Trieda solidarity 1 a 2 (lebo existovali len bloky v spodnej časti). Potom aj po Americkej, aj po Ázijskej (lebo dokončili Varšavskú, Sofijskú a Juhoslovanskú) a potom sa urobil okruh po Európskej (po dokončení ŤHC II).
Prv než sa jazdilo po Ázijskej tak linky začínali na tom obratisku pod lesom, panely bývalej zastávky sú tam dodnes, neskôr , keď sa sídlisko zokruhovalo bola ešte istý čas iba zastávka asi na polceste medzi dnešnou Hanojskou a Belehradskou.
Ešte sa mi marí , že bol čas, kedy sa prerábala horná časť Ázijskej, tak boli linky rozdelené, jedna časť po Americkej len po Hanojskú a druhá končila na parkovisku kde je dnes zhorený dreveňák, to mi spomínal aj jeden známy, ktorý tam býva, že tam sa točili autobusy.
S tými chodníkmi v ťahanovskom "vnútrobloku" (pri školách) je tiež také... Sídlisko bolo urobené tak, aby bola dochádzka do MŠ a ZŠ bezkolízna - t. j. že tam v okolí nebude žiadna doprava, maximálne zásobovanie v čase mimo dochádzania a odchádzania do škôl. Výsledok je taký, že teraz sa vo "vnútrobloku" veselo parkuje, autá tam jazdia pomerne bežne, zaklincovali to všetko policajti, ktorých "ubytovali" v časti ZDŠky a dojazd tam majú cez (bývalé) chodníky ?
Čo sa týka Ázijskej triedy - pokiaľ viem, s MHD sa tu rátalo, ale určite nie v takej ponuke spojov, aká je tam dnes. Nosná mala byť električka na Americkej triede, ktorá by obsluhovala aj nepostavenú časť sídliska na mieste dediny a na Demetri. Ázijská trieda mala byť len doplnok - niečo ako Popradská na Terase.
Zastávka Belehradská bola myslím plánovaná presne tam, kde je, ale napr. Hanojská už nie celkom - smer centrum je OK, ale smer konečná mal byť až na nepostavenej Austrálskej triede (za plánovanou križovatkou Európska × Ázijská × Austrálska).
Zastávka Berlínska plánovaná nebola, zriadili ju najprv provizórne, švacli na zem panely a bolo - v smere na konečnú stávala maringotka s potravinami. Smer centrum doplnili o klasickú plechovú búdu, ktorú na prelome tisícročí vymenili za prístrešok. Potom neskôr odstránili aj panely a dali tam riadnu dlažbu. Detto platí aj pre zastávku Bruselská (L36/L51).
Mna zaujal chodnik na Juhoslovanskej..ktoru cast myslia? Tu, kde si z povodne planovaneho chodnika urobili parkovisko skor, ako ho vobec stihli vyasfaltovat, alebo tu, kde si auta z chodnika urobili cestu? ked to tak vezmem, k mojmu bloku nevedie ziaden chodnik zo ziadnej strany...
Ázijská vidieť že sa na niektorých miestach asi aj prepadáva, tam už plátanie nemá cenu, takisto aj Európsku triedu podmývalo na niektorých miestach, ale tú opravili v 2006-tom raz a poriande a už šesť rokov (šesť zím) sa po nej jazdí a netreba nič plátať, maximálne koľaje od autobusov na zastávke. A to miestami vyzerala asi tak isto ako teraz Ázijská.
Ja som raz dávnejšie kdesi čítal že sídliskové komunikácie (hlavne čo sa týka Košíc tak ŤHC) sú pre MHD poddimenzované, ani po takej Klimkovičovej na KVP by správne asi nemali chodiť autobusy.
Možno že trepem 2 na 3 ale snáď ma niekto opraví.
Nehovorím, že nie, ale jednoznačne odsúdiť za to (len) MHD mi príde dosť divné... Premávajú po nej aj nákladné vozidlá zásobujúce jedálne ZŠ, MŠ, potraviny, či smetiarske vozidlá Kositu... To na cestu vôbec nevplýva, že?
Proste, znie to, ako keby MHD bola iba na obtiaž a iba ničila cesty a hlavne od zmeny linkového vedenia... Fakt je, že tá cesta už pred tými 5 rokmi nevyzerala o dosť lepšie a podľa mňa ide o prirodzené opotrebenie pri danej intenzite dopravy a čase od poslednej "rekonštrukcie", resp. výstavby...
K tým ED linkám, nemyslel som samozrejme zaviest nové linky - upraviť existujúce trasy - ale to všetko v rovine úvahy len..
Neviem VLADIMIR odkial vzal taký presný udaj (cca 4 minuty) a porovnal CP bývalej linky 1 a sučastnej 9, no neverím tomu že by to bol len taký rozdiel, ak len zoberieme do úvahy aj dopravnu situáciu dnes a vtedy, kolko semaforov a križovatiek BEZ PREFERENCIE je na spomenutých tratiach.. (hlavne na terase) Dnes v špičke máloktorá linka 9 príde na jazero (a aj na Havlíčkovu) presne podla CP, skoro každá naberá po trase meškania, v oboch smeroch..
K tomu nám.MMM, jasne, jazdia tam aj spomenuté linky lenže beriem L13 ako "krásnanske špecifikum" , nie jazerská linka (ak by bolo možné každý tu by ju už dávno zrušil), preto aj interval má taký aký má. A linka 19 obsluhuje len časť jazera, z važeckej je nutný prestup, ktorý žiaľ často nedadväzuje a čaká sa na Dneperskej aj 10 minut niekedy (v oboch smeroch). Nehovoriac o zahĺtenej Slaneckej v čase špičky v smere na Važecku, dalšie zdržania.. takže Linka 1 vs bus 19+prestup myslím si že mala časovo navrh..
A s tou Moldavskou - neviem ako to bolo tu chápane - ale busy tam stoja predsa.. Uvediem priklad ako som to mysel. Ak by jazdila l 3 celodenne dlhou súpravou (ako tu niekto spomenul) a po trase napr, jazero - alejová - moldavská - stanica, tak by obslužila aj školy na alejovej (moldavskej) a odlahčila busy v smere do centra.. (10 11 20 , ,,,,) to len príklad. Ale je to na dlhú debatu a diskusiu, takže nebudem sa k tomu už viac vraciať.. Ďakujem za pozornosť
Navyše z Važeckej na maratónca cesta linkou 13 trvá 20 minút. Pri dnešných chronometrážiach by to linka 1 dala za 24 minút. Takže na tejto trase existuje dokonca ešte rýchlejšia linka ako 1-ka. Rozumnejšie by bolo posilniť linku 3 s celodennými súpravami. A nie zavádzať nezmysly ako posilová linka 1.
S L1 by to bolo z Važeckej po Maratónca až o ŠTYRI minúty rýchlejšie ako s L9. To mi nepripadá ako podstatný rozdiel.
Je to na každého osobnom názore. Niekto má rád kopec priamych, riedko jazdiacich a vzájomne neskoordinovaných liniek. Iný preferuje menej liniek s hustejšími a preloženými intervalmi. Ja som v druhej skupine.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dispecer
Proste, znie to, ako keby MHD bola iba na obtiaž a iba ničila cesty a hlavne od zmeny linkového vedenia... Fakt je, že tá cesta už pred tými 5 rokmi nevyzerala o dosť lepšie a podľa mňa ide o prirodzené opotrebenie pri danej intenzite dopravy a čase od poslednej "rekonštrukcie", resp. výstavby...