Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sheep221 #67837:
2 linky su kvoli tomu, ze ta linka ma spolocnu zastavku aj jednym aj druhym smerom, nieco ako u nas L29 na Bottovej, a aby to bolo prehladnejsie, tak je linka rozdelena na kazdu radialu ine cislo.
Reakcia na: Kona #67835:
To je trochu nezmyselne si myslim, nech potom urobia len jednu linku Raca - Ruzinov a bude to to iste s tym ze nikto nebude musiet nic behom jazdy prestavovat a cestujuci budu mat v tom mensi bordel.
Reakcia na: Kona #67835:
Podobných prečíslovaní máš v Prešove na rôznych linkách za jediný deň snáď desiatky... Už roky...
Reakcia na: Rudyke902 #67826:
Taký podobný systém zaviedli nedávno aj Bratislave na linkách 3 a 8. Linka 3 ide z Rače na Námestie SNP a tam sa prečísluje na linku 8 a ide do Ružinova. Keď ide "osmička" späť, tak sa prečíslujú na Kamennom námestí. Je to ale s tým rozdielom, že sa to nedeje v konečných obratiskách, ale priamo na traťovej zastávke, čiže sa musí prečíslovať ihneď a hneď aj prečíslovaná odísť. Čiže je to defacto jedna trasa a vozne sa vypravujú na služby ako na jednu súvislú linku.
Reakcia na: tbus #67833:
A hlavne, linka 3 má dnes trochu iné nároky na kapacitu vozidiel, ako linka 2, ktorá si vystačí s troma sólo električkami... ?
Reakcia na: PTI #67832:
Možno by bolo jednoduchšie ak by jazeru ostala 3 a lokomotíve 2 , a prečíslovala by sa na stanici. No neviem či by sa dnes niečo ušetrilo, linky 2 a 3 chodia dnes na stanicu zväčša len "na otočku". Plus dnes máme časovú tarifu, neviem komu by sa chcelo cestovať so 6 - 7 minútovou zachádzkou na stanicu. A liniek na šetrenie kilometrov máme v meste dosť. Hlavne tých autobusových z Krásnej...
Reakcia na: MHDmarek #67828:
Linka 2-3 ako spojená bol môj nápad, zrealizovala sa v období, keď sa hľadali úspory do výpravy aj počte vodičov, vtedy spojením liniek 2 a 3 do jednej linky sa dosiahla úspora jednej súpravy, a vodiča, pri 100% zachovaní ponuky vozkm. Malo to však "obrovskú" nevýhodu - na Bajkale aj na Lokomotíve museli vodiči prečíslovávať vozy - a to bol postupne tlak, aby sa to zrušilo. Dnes pri palubákoch by to nebol pre vodiča prakticky žiadny problém, robila by to zaňho technika. A k očíslovaniu - vtedy 2-3 bolo tak nastavené, aby cestujúci zo stanice nemali problém, kam električka smeruje - historicky dvojka na Lokomotívu, takže Bajkal - Lokomotíva chodila ako linka č.2, a trojka na Bajkal, takže z Lokomotívy na Jazero ako linka č.3. A ako bolo už tu v diskusii spomenuté - bola to aj čiastočná náhrada za zrušenú jednotku, komu to nevadilo, tak sa zviezol v smere bývalej linky č.1 so zachádzkou 6 minút cez stanicu. Dnes, keď je šetrenie stále aktuálnejšie, je to otázka na zamyslenie, či tú spojenú linku nezaviesť opäť. Samozrejme, že by sa muselo pohrať s koordináciou liniek.
Reakcia na: tbus #67830:
Na vnútornej končí L2/3 takže ak by sa takáto linka zaviedla týmto by obsadenie vnútornej koľaje zrušilo, na vonkajšej sa točia 6tky a R1 je aj tak väčšinú času odstavená v smyčke, horšie by to bolo cez týždeň keď končia trhané.
Reakcia na: Rudyke902 #67826:
Nápad je to pekný, ale takúto linku je dosť ťažké potom skoordinovať s ostatnými linkami. Plus na stanici je časti problém s prejazdom obratiska ak sa tam stretne viacero vozov, takto by jedna koľaj musela byť vždy voľná.
Reakcia na: MHDmarek #67828:
Nie.
Z Jazera na Lokomotívu cez Stanicu ako L2, z Lokomotívy na Jazero cez Stanicu ako L3.
Reakcia na: Rudyke902 #67826:
Myslíš tú prevliekaciu "dvojko-trojku"? Tak tá jazdila tuším z Jazera na stanicu ako L3 a zo stanice na Havlíčkovu (Loky) a naspäť v opačnom poradí. Neskôr, teda pri jednej z úprav linkového vedenia električiek v 90. rokoch, boli rozdelené na dve samostatné linky, čiže dnešné L2 a L3.
Reakcia na: Dispecer #67817:
... a pritom v tom 2008 to bola práve požiadavka MČ S.ŤHC, aby všetky základné linky chodili vrchom.
Reakcia na: tbus #67810:
Ináč ešte k tým električkám - jedného času jazdila aj akási zlúčená linka 2+3 , teda spojenie dvoch liniek končiacich na stanici - jazdila ako jedna linka (tuším miesto linky 1), s tým že zachádzala na stanicu.. A v jednom smere tuším z jazera cez stanicu na havlíčkovu pod označením ako L 2 a v opačnom smere ako L 3 . Neviem či to bol len nejaký pokus, či skušobná prevádzka - no dlho tak tie linky nejazdili čo pamätám - myslím si ale že až taký zlý nápad to nebol.. To ešte trocha z histórie.
Vie mi niekto objasnit ucel zateras na kruhovom objazde Alejova x Moldavska? Raz za cas tam odstavia jeden pruh.
O tej konečnej pri dreveňáku som počul aj ja - má to svoju logiku, Hanojskú a Havanskú odovzdali až v roku 1992 (nebolo tam koho obsluhovať). Linky na ŤHC chodili najprv len po Americkej - zastávky Trieda solidarity 1 a 2 (lebo existovali len bloky v spodnej časti). Potom aj po Americkej, aj po Ázijskej (lebo dokončili Varšavskú, Sofijskú a Juhoslovanskú) a potom sa urobil okruh po Európskej (po dokončení ŤHC II).
Reakcia na: veteran #67822:
Prv než sa jazdilo po Ázijskej tak linky začínali na tom obratisku pod lesom, panely bývalej zastávky sú tam dodnes, neskôr , keď sa sídlisko zokruhovalo bola ešte istý čas iba zastávka asi na polceste medzi dnešnou Hanojskou a Belehradskou.

Ešte sa mi marí , že bol čas, kedy sa prerábala horná časť Ázijskej, tak boli linky rozdelené, jedna časť po Americkej len po Hanojskú a druhá končila na parkovisku kde je dnes zhorený dreveňák, to mi spomínal aj jeden známy, ktorý tam býva, že tam sa točili autobusy.
S tými chodníkmi v ťahanovskom "vnútrobloku" (pri školách) je tiež také... Sídlisko bolo urobené tak, aby bola dochádzka do MŠ a ZŠ bezkolízna - t. j. že tam v okolí nebude žiadna doprava, maximálne zásobovanie v čase mimo dochádzania a odchádzania do škôl. Výsledok je taký, že teraz sa vo "vnútrobloku" veselo parkuje, autá tam jazdia pomerne bežne, zaklincovali to všetko policajti, ktorých "ubytovali" v časti ZDŠky a dojazd tam majú cez (bývalé) chodníky ?

Čo sa týka Ázijskej triedy - pokiaľ viem, s MHD sa tu rátalo, ale určite nie v takej ponuke spojov, aká je tam dnes. Nosná mala byť električka na Americkej triede, ktorá by obsluhovala aj nepostavenú časť sídliska na mieste dediny a na Demetri. Ázijská trieda mala byť len doplnok - niečo ako Popradská na Terase.

Zastávka Belehradská bola myslím plánovaná presne tam, kde je, ale napr. Hanojská už nie celkom - smer centrum je OK, ale smer konečná mal byť až na nepostavenej Austrálskej triede (za plánovanou križovatkou Európska × Ázijská × Austrálska).

Zastávka Berlínska plánovaná nebola, zriadili ju najprv provizórne, švacli na zem panely a bolo - v smere na konečnú stávala maringotka s potravinami. Smer centrum doplnili o klasickú plechovú búdu, ktorú na prelome tisícročí vymenili za prístrešok. Potom neskôr odstránili aj panely a dali tam riadnu dlažbu. Detto platí aj pre zastávku Bruselská (L36/L51).
Reakcia na: Dispecer #67814:
Mna zaujal chodnik na Juhoslovanskej..ktoru cast myslia? Tu, kde si z povodne planovaneho chodnika urobili parkovisko skor, ako ho vobec stihli vyasfaltovat, alebo tu, kde si auta z chodnika urobili cestu? ked to tak vezmem, k mojmu bloku nevedie ziaden chodnik zo ziadnej strany...
Reakcia na: tbus #67819:
Dokonca na niektorých miestach som videl ešte stopy po pásoch buldozérov z čias stavania sídliska.Čo potom možno čakať od takejto komunikácie, že?
Reakcia na: tom393 #67818:
Ázijská vidieť že sa na niektorých miestach asi aj prepadáva, tam už plátanie nemá cenu, takisto aj Európsku triedu podmývalo na niektorých miestach, ale tú opravili v 2006-tom raz a poriande a už šesť rokov (šesť zím) sa po nej jazdí a netreba nič plátať, maximálne koľaje od autobusov na zastávke. A to miestami vyzerala asi tak isto ako teraz Ázijská.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.