Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dispecer #67079:
,,, Možno , lebo všetko sa raz pokazí,,, ? No napr. ten BUSE v 534 v článku "A" je pokazený od kedy jazdí po prestavbe na NP ,,,,
A ak sa "pokazili" práve počas VP aj tie v 535 tak sa mohli tiež nahradiť.. ? Alebo aj opraviť, veď všetko raz pokazené sa dá aj opraviť.. Len to by sa muselo chcieť a veľmi.... ? ?
Reakcia na: KiWiK #67089:
Je to síce pravda - tá nehoda - lenže ten prípad nemožno porovnávať s tou vozičkárkou na riadnej zastávke.. Jednalo sa totiž o miestnu komunikáciu mimo obce, (poznám to tam, cesta je dosť úzka, strmá a s prudkými zákrutami bez zvodidiel) - kde bežne autobusy nepremávajú a je tam zákaz vjazdu aj nákladným vozidlám, teda ten autobus tam nemal vôbec byť, tak isto zastal nečakane počas jazdy, a nie plánovane na nejakej riadnej zastávke ako je to v prípade mhd a tej vozičkárky..

No je dôležité aké sú predpisy, čo prikazuju a neprikazuju vodičovi v MHD, a aj to, ktorý predpis alebo povinnosť je čomu nadriadená. Pokiaľ sa nemýlim tak aj vedenie potvrdilo že je to povinnosť vodiča pomôcť s tou plošinou ak vozidlo je ňou vybavené.. No je to vec kompetentných, aby sa jasne vedelo na čo majú podobní cestujúci zťp právo, a na čo nie s čím počítať nemôžu..

A k tým predpisom - jasne že sa majú dodržiavať, ale vieme ako je to v reále, každý si predpisy vysvetluje "po svojom" ako sa mu to hodí.. Možno ak by všetko sa na 100% malo dodržiavať, asi by bol problém vypraviť denne všetky spoje mhd bez problémov ?
Reakcia na: Tatranka #67090:
Je uplna blbost aby si asistenti ZTP (co ti bez asistentov?) obsluhovali plosinu. Na to je tam vodic.
Reakcia na: KiWiK #67089:
Tak to je pravda.Tu evidentne nie je doriešený problém,čo s plošinami.Asi by to mali riešiť preškolením asistentov ZŤP o samoobsluhe plošiny,nie je na tom nič zložité.Bohužiaľ automatické plošiny sú nespoľahlivé a asi dlho nebudú...
Existuju urcite bezpecnostne opatrenia, ktore musi vodic zabezpecit. Zatiahnut rucnu brzdu, vyhodit rychlost, vypnut motor, dat klin pod koleso a neviem co este vsetko. Stat sa moze hocico, hlavne ked su v autobuse ludia. A vodic by isiel sediet keby sa nieco stalo.
Znamy je pripad z roku 2003, ked isli dochodcovia z okolia Kosic na put. Plny autobus ludi isiel hore kopcom, na nejake putnicke miesto, ked vodicovi v zakrute zdochol motor. Zatiahol rucnu brzdu a snazil sa nastartoovat. Po par neuspesnych pokusoch vystupil a isiel dozadu k motoru a vtedy sa autobus pohol a so vsetkymi tymi ludmi sa zosypal z kopca. Zomrelo tam 11 ludi!! Vodic samozrejme niesol zodpovednost, tento pripad sa niekolko rokov tahal po sudoch. Po par rokoch vodica oslobodili, lebo sa zistilo, ze mu par tyzdnov pred nehodou v jednom servise vymenili opotrebovanu rucnu brzdu za opotrebovanu rucnu brzdu a servis mal problem.
http://www.sme.sk/c/1053249/v-autobuse-cestou-na-put-zahynulo-11-ludi.html
Tymto som chcela povedat, ze sa moze stat hocico, nejake "smiesne" bezpecnostne opatrenia nevymysleli len tak pre nic za nic a netreba ich zanedbavat.
Reakcia na: tbus #67086:
tbus/gabo5607 To je vsetko v poriadku, ale ona vodica poziadala aby jej pomohol no je to hlavne o tom, nie ci by to mohol urobit niekto iny rozumies.
A ten chlap čo tam stál tiež jej mohol pomôcť miesto toho čo tam len stál a sledoval čo sa udeje.
Reakcia na: Sheep221 #67084:
V tom videu bol autobus dostatocne blizko, staci aby niekto pomohol vylozit vozik na jeden nizky schod je to ovela jednoduchsie (a rychlejsie) ako tlacit stokilovy vozik hore plosinou. Z toho co som ja zazil, nikdy vozickarovi plosinu netrebalo. samozrejme nohovorim, keby to bol elektricky vozik, to je o inom.
Reakcia na: Sheep221 #67084:
Nie vždy sa dá pristaviť až ku obrubníku, nie sú tomu prispôsobené nástupné hrany ostrovčekov. Ale so zvyškom tvojho príspevku absolútne súhlasím. A pokiaľ má človek srdce tak mu nevadí že musí urobiť tých 8 spomínaných úkonov ktoré vravel vodič. Inak, zaujímalo by ma ktoré úkony sú to? Zatiahnutie ručnej brzdy a vystúpenie z kabínky? Vozičkárovi nepomôže ale keď nastúpia degeši tak ticho čuší zavrie dvere a ide ďalej...
Reakcia na: tbus #67083:
Pokial vodici niesu ochotni prist dost blizko k ostrovceku a k tomu este ani nezlozit plosinu, su nam nizkopodlazne autobusy uplne k nicomu. Vodic moze opustit kabinu ak to okolnosti vyzaduju a toto je jedna z nich, ked si vodic je tvoja PSIA povinnost pomahat imobilnym cestujucim a zenam s kocikmi. Cudujem sa ze nikde v poriadkoch dopravneho podniku toto nie je ani len zminene. Dalsia trapnost naseho idiotskeho DP. Platy vodicov su nizke a je to praca narocna ale znizit sa k ubohosti ako bola v dole zminenom videu to ozaj taky clovek nema co robit vo verejnej doprave.

...a ze preco vsetci radsej chodia autami...
Reakcia na: Košičan #67081:
to že jej vodič niečo vysvetľuje je "sústavné hunrdanie" ? Mohli sa spýtať na názor aj vodičov, prečo tú plošinu nevykladajú, nie je to len tak z lenivosti...
Reakcia na: Košičan #67081:
Ta to čo je akože za ochota ... ?
Zaujímavá sporná situácia pri nastupovaní do vozidla MHD ... má si cestujúci pomôcť sám alebo nie ? :)) http://tvnoviny.sk/sekcia/spravy/regiony/vodic-autobusu-nechal-vozickarku-na-zastavke.html
Reakcia na: Rudyke902 #67078:
napadá ma otázka, či sa týka povinnosť informovať o linke aj vnútrajšku vozidla, alebo je povinné len vonkajšie označenie linky?
Reakcia na: Rudyke902 #67078:
Možno aj nainštalované sú, len u vozov, kde to BUSE bolo aj predtým, len sa pokazilo... ?
Reakcia na: Dispecer #67066:
Viem a všimol som si to - že nie všetky vozy ktoré boli vybavené vonkajšími displejmi od začiatku mali aj vnútorné - no zámerne som sa pýtal na tú 535 po VP, lebo ona tie vnútorné predtým mala, lebo ostali teraz v nej ešte "stopy" na strope na mieste kde boli inštalované predtým..

Ináč k tým displejom som sa už vyjadroval viackrát - tá inštalácia (kde kedy a aké) je čím ďalej tým viac "nezrozumiteľná", akoby to nemalo ani hlavu ani pätu... No chápem možnosti DP. Akurát je na mieste tá poznámka o tých displejov z vyradených kĺbových Ikarusov, a Karos. Myslím že sa "nazbieralo" pár buse displejov, aj vnútorných - no nevidieť ich nejak nainštalované, tak neviem..
Reakcia na: myslavcan #67076:
Mozno proste chcu peknu knizku kde nenapadne spomenu ako sa tbusy neoplatia ? ale ak ma dana spolocnost jediny predmet podnikania lobing tak objednavat u nej vydanie knihy by mohlo byt pravne napadnutelne...
Reakcia na: Isidor #67071:
1) Pod názvom "Činnosti ostatních organizací sdružujících osoby za účelem prosazování společných zájmů j. n. " si mám predstaviť akože lobing??? Či to len ja zle chápem?... Pretože žiaden iný predmet podnikania tam uvedený nemajú
2) Načo bolo DPMK 57 rovnakých kníh? Keďže jedna kniha stojí 240 Kč teda asi 10 eur... Či ich niekomu budú rozdávať?
Reakcia na: Isidor #67071:
tak asi kvôli tým 570€ sú trolejbusy drahé a neefektívne
Reakcia na: KVKV #67068:
Je to TB siet a to doslova. To ze ma len 2 linky nic neznamena v tomto smere. Ano na efektivitu trolejbusov by trebalo siet poriadne rozsirit ale aj tak, je to realna siet.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.