Nemala som v umysle porovnat dve rozne situacie. Chcela som len poukazat na to, ze predpis je predpis a mal by sa dodrziavat. Je na zvazeni zodpovedneho cloveka co spravi a ako to spravi. (ja by som tomu vozickarovi isla pomoct)
Nato aby sa nehoda stala musi k nej dospiet niekolko faktorov naraz.
V 1. rade tam autobusy chodit nemaju, v druhom, podla dohody tam ani cestujucich nemal viezt(put sa mala konat vystupom hore peso, autobus ich mal dopravit len pod kopcom).
V 2. rade ten autobus bol uz davno pokazeny, mal vadny motor a rucnu brzdu
Pokial by mu nevyplo motor tak by tam dosiel bez nehody aj s pokazenou rucnou, kedze ale zdochol tak prisla na rad aj pokazena rucna.
Keby sa stalo aj to, tak mohol este vsetkych cestujucich najprv vylozit(to sa bezne robi ak autobus zastane v nejakom problematickom terene).
Staci ze by sa nestala ziadna z tychto 5 veci a k nehode by nedoslo.
Koniec koncov opletacky mal aj vtedajsi riaditel SADky ktoreho v ten den po nehode prichitili ako trhal papiere od autobusu.
Kdezto v pripade s vozickarkou ziadne nehodove rizika neboli a vylozenie plosiny by nebolo na ukor bezpecnosti. Tvoje porovnanie je dost nespravne.
,,, Možno , lebo všetko sa raz pokazí,,, ? No napr. ten BUSE v 534 v článku "A" je pokazený od kedy jazdí po prestavbe na NP ,,,,
A ak sa "pokazili" práve počas VP aj tie v 535 tak sa mohli tiež nahradiť.. ? Alebo aj opraviť, veď všetko raz pokazené sa dá aj opraviť.. Len to by sa muselo chcieť a veľmi.... ? ?
Je to síce pravda - tá nehoda - lenže ten prípad nemožno porovnávať s tou vozičkárkou na riadnej zastávke.. Jednalo sa totiž o miestnu komunikáciu mimo obce, (poznám to tam, cesta je dosť úzka, strmá a s prudkými zákrutami bez zvodidiel) - kde bežne autobusy nepremávajú a je tam zákaz vjazdu aj nákladným vozidlám, teda ten autobus tam nemal vôbec byť, tak isto zastal nečakane počas jazdy, a nie plánovane na nejakej riadnej zastávke ako je to v prípade mhd a tej vozičkárky..
No je dôležité aké sú predpisy, čo prikazuju a neprikazuju vodičovi v MHD, a aj to, ktorý predpis alebo povinnosť je čomu nadriadená. Pokiaľ sa nemýlim tak aj vedenie potvrdilo že je to povinnosť vodiča pomôcť s tou plošinou ak vozidlo je ňou vybavené.. No je to vec kompetentných, aby sa jasne vedelo na čo majú podobní cestujúci zťp právo, a na čo nie s čím počítať nemôžu..
A k tým predpisom - jasne že sa majú dodržiavať, ale vieme ako je to v reále, každý si predpisy vysvetluje "po svojom" ako sa mu to hodí.. Možno ak by všetko sa na 100% malo dodržiavať, asi by bol problém vypraviť denne všetky spoje mhd bez problémov ?
Tak to je pravda.Tu evidentne nie je doriešený problém,čo s plošinami.Asi by to mali riešiť preškolením asistentov ZŤP o samoobsluhe plošiny,nie je na tom nič zložité.Bohužiaľ automatické plošiny sú nespoľahlivé a asi dlho nebudú...
Existuju urcite bezpecnostne opatrenia, ktore musi vodic zabezpecit. Zatiahnut rucnu brzdu, vyhodit rychlost, vypnut motor, dat klin pod koleso a neviem co este vsetko. Stat sa moze hocico, hlavne ked su v autobuse ludia. A vodic by isiel sediet keby sa nieco stalo.
Znamy je pripad z roku 2003, ked isli dochodcovia z okolia Kosic na put. Plny autobus ludi isiel hore kopcom, na nejake putnicke miesto, ked vodicovi v zakrute zdochol motor. Zatiahol rucnu brzdu a snazil sa nastartoovat. Po par neuspesnych pokusoch vystupil a isiel dozadu k motoru a vtedy sa autobus pohol a so vsetkymi tymi ludmi sa zosypal z kopca. Zomrelo tam 11 ludi!! Vodic samozrejme niesol zodpovednost, tento pripad sa niekolko rokov tahal po sudoch. Po par rokoch vodica oslobodili, lebo sa zistilo, ze mu par tyzdnov pred nehodou v jednom servise vymenili opotrebovanu rucnu brzdu za opotrebovanu rucnu brzdu a servis mal problem. http://www.sme.sk/c/1053249/v-autobuse-cestou-na-put-zahynulo-11-ludi.html
Tymto som chcela povedat, ze sa moze stat hocico, nejake "smiesne" bezpecnostne opatrenia nevymysleli len tak pre nic za nic a netreba ich zanedbavat.
V tom videu bol autobus dostatocne blizko, staci aby niekto pomohol vylozit vozik na jeden nizky schod je to ovela jednoduchsie (a rychlejsie) ako tlacit stokilovy vozik hore plosinou. Z toho co som ja zazil, nikdy vozickarovi plosinu netrebalo. samozrejme nohovorim, keby to bol elektricky vozik, to je o inom.
Nie vždy sa dá pristaviť až ku obrubníku, nie sú tomu prispôsobené nástupné hrany ostrovčekov. Ale so zvyškom tvojho príspevku absolútne súhlasím. A pokiaľ má človek srdce tak mu nevadí že musí urobiť tých 8 spomínaných úkonov ktoré vravel vodič. Inak, zaujímalo by ma ktoré úkony sú to? Zatiahnutie ručnej brzdy a vystúpenie z kabínky? Vozičkárovi nepomôže ale keď nastúpia degeši tak ticho čuší zavrie dvere a ide ďalej...
Pokial vodici niesu ochotni prist dost blizko k ostrovceku a k tomu este ani nezlozit plosinu, su nam nizkopodlazne autobusy uplne k nicomu. Vodic moze opustit kabinu ak to okolnosti vyzaduju a toto je jedna z nich, ked si vodic je tvoja PSIA povinnost pomahat imobilnym cestujucim a zenam s kocikmi. Cudujem sa ze nikde v poriadkoch dopravneho podniku toto nie je ani len zminene. Dalsia trapnost naseho idiotskeho DP. Platy vodicov su nizke a je to praca narocna ale znizit sa k ubohosti ako bola v dole zminenom videu to ozaj taky clovek nema co robit vo verejnej doprave.
to že jej vodič niečo vysvetľuje je "sústavné hunrdanie" ? Mohli sa spýtať na názor aj vodičov, prečo tú plošinu nevykladajú, nie je to len tak z lenivosti...
Viem a všimol som si to - že nie všetky vozy ktoré boli vybavené vonkajšími displejmi od začiatku mali aj vnútorné - no zámerne som sa pýtal na tú 535 po VP, lebo ona tie vnútorné predtým mala, lebo ostali teraz v nej ešte "stopy" na strope na mieste kde boli inštalované predtým..
Ináč k tým displejom som sa už vyjadroval viackrát - tá inštalácia (kde kedy a aké) je čím ďalej tým viac "nezrozumiteľná", akoby to nemalo ani hlavu ani pätu... No chápem možnosti DP. Akurát je na mieste tá poznámka o tých displejov z vyradených kĺbových Ikarusov, a Karos. Myslím že sa "nazbieralo" pár buse displejov, aj vnútorných - no nevidieť ich nejak nainštalované, tak neviem..
Mozno proste chcu peknu knizku kde nenapadne spomenu ako sa tbusy neoplatia ? ale ak ma dana spolocnost jediny predmet podnikania lobing tak objednavat u nej vydanie knihy by mohlo byt pravne napadnutelne...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dispecer