Existuju urcite bezpecnostne opatrenia, ktore musi vodic zabezpecit. Zatiahnut rucnu brzdu, vyhodit rychlost, vypnut motor, dat klin pod koleso a neviem co este vsetko. Stat sa moze hocico, hlavne ked su v autobuse ludia. A vodic by isiel sediet keby sa nieco stalo.
Znamy je pripad z roku 2003, ked isli dochodcovia z okolia Kosic na put. Plny autobus ludi isiel hore kopcom, na nejake putnicke miesto, ked vodicovi v zakrute zdochol motor. Zatiahol rucnu brzdu a snazil sa nastartoovat. Po par neuspesnych pokusoch vystupil a isiel dozadu k motoru a vtedy sa autobus pohol a so vsetkymi tymi ludmi sa zosypal z kopca. Zomrelo tam 11 ludi!! Vodic samozrejme niesol zodpovednost, tento pripad sa niekolko rokov tahal po sudoch. Po par rokoch vodica oslobodili, lebo sa zistilo, ze mu par tyzdnov pred nehodou v jednom servise vymenili opotrebovanu rucnu brzdu za opotrebovanu rucnu brzdu a servis mal problem.
http://www.sme.sk/c/1053249/v-autobuse-cestou-na-put-zahynulo-11-ludi.html
Tymto som chcela povedat, ze sa moze stat hocico, nejake "smiesne" bezpecnostne opatrenia nevymysleli len tak pre nic za nic a netreba ich zanedbavat.
Znamy je pripad z roku 2003, ked isli dochodcovia z okolia Kosic na put. Plny autobus ludi isiel hore kopcom, na nejake putnicke miesto, ked vodicovi v zakrute zdochol motor. Zatiahol rucnu brzdu a snazil sa nastartoovat. Po par neuspesnych pokusoch vystupil a isiel dozadu k motoru a vtedy sa autobus pohol a so vsetkymi tymi ludmi sa zosypal z kopca. Zomrelo tam 11 ludi!! Vodic samozrejme niesol zodpovednost, tento pripad sa niekolko rokov tahal po sudoch. Po par rokoch vodica oslobodili, lebo sa zistilo, ze mu par tyzdnov pred nehodou v jednom servise vymenili opotrebovanu rucnu brzdu za opotrebovanu rucnu brzdu a servis mal problem.
http://www.sme.sk/c/1053249/v-autobuse-cestou-na-put-zahynulo-11-ludi.html
Tymto som chcela povedat, ze sa moze stat hocico, nejake "smiesne" bezpecnostne opatrenia nevymysleli len tak pre nic za nic a netreba ich zanedbavat.
Tatranka