No až na to, že v Prahe už v 70-tich rokoch nemusel vodič ani len zadok dvihnúť. U nás sa dbá o to, aby vodič náhodou neupadol do mikrospánku a v rámci zdravia si aj precvičil bicepsy. ?
Spekulujete o dynamickej preferencii, ale to asi mesto nikdy neschvali, ved IG musi mat prednost ? . Keby pani projektanti nevymyslali blbosti ako inzinieri z nasa, tak by na 100pero, bola cela SNPcka spravena tak, ze zastavka by bola pred semaforom. Usetrilo by sa minimalne 4 - 5 minut prejazdom. Ak sa mylim opravte ma, ale myslim, ze je ovela vyhodnejsie naberat ludi a zaroven cakat na svetla, ako najprv cakat na svetla a potom po spotrebnom rozjazde zastavit na zastavke a zozbierat vlky.
Karosa ma aj na strope tlacidla. To ze vlcica nestihla vystupit je jej vlastna chyba. Vlk ma byt pripraveny na vystup. To, ze si spomenie za 5 12, to je jej chyba
k tej L60, ktorá vetva chodí na Ťahanovské riadky? Cca 11:00 a 17:00 má odchod, ale furt ju vídam prázdnu a neviem ani ako premávala počas uzávery križovatky Národná trieda/Slovenskej jednoty...
Keď som pri tých otázkách, spomínam si, že sme mali Karosu možno aj dve pomaľovené reklamou na ZOO, ale nikde som nenašiel fotky... Má ich niekto a ktorá(é) to boli... Ani foto Karós /modrej a zelenej na mobil/ som nikde nenašiel...
ja Ti to tu stále opakujem... Solaris je ..., to vieme všetci... a raz dôjde na moje slová... uvidí to aj jeden vyššie postavený pán v DP, ktorému som to raz povedal a jeho skoro šľak trafil... ?
Re #5473 Vladimír: a to o tých trolejbusoch máš odkiaľ.... 15TrMky majú dokanca dve odlišovacie znamenia... Núdzové - cengot ako u busoch a pre Kočíky - také zvláštne, ako keby mobil zvonil...
Re #5486 Vladimír: citujem Ťa "Keď som sa tuším nejakého vodiča na to pýtal, bolo mi odpovedané, že zvuková signalizácia pri stlačení STOP-ky by sa miešala so zvukom signalizujúcim beznapäťový stav"...
Práve počas dažďov s pred pár dní som to na vlastné uši počul... pípalo to jedna radosť... išlo ma rozhodiť, ale ubezpečujem Ťa, bol to úplne iný zvuk (nie Núdzový ani pre Kočíky)...
Pri Tvojom popise uplne prveho systemu preferencie elektriciek, hlavne jeho nahradnej aktivacie, sa mi neviem preco, vynaraju spomienky na rok 1978, ked som v Prahe videl v budkach na kraji chodnikov tlste baaaby, prehadzujuce podla cisla prichadzajucej elektricky, prislusne vyhybky
Zo stránky www.solarisbus.pl len doplním, že autobusy a trolejbusy značky Solaris premávajú v 115-tich mestách v 15-tich krajinách. Urbina sa pritom vyrábajú len 5 rokov a za ten čas sa vyrobilo viac ako 1100 autobusov. Tých priemerne cca 220 autobusov ročne určite nie je málo.
Áno, na Spoločenskom pavilóne sú tiež tie isté senzory (pozor, kamery to nie sú). Tie máme teraz celkom na piatich miestach:
-Bardejovská (na križovatke s Tr. SNP)
-Tr. SNP-Bardejovská (v smere od OD Terasa)
-Tr. SNP-Bardejovská (v smere od kruh. objazdu)
-Južná tr.-Jantárová (v smere od VSS)
-Južná tr.-Rastislavova (v smere od Astórie)
Slučky v tvare osmičky sa nachádzajú na 12-tich miestach, pričom v každom smere sú umiestnené 2 slučky - prihlasovacia a odhlasovacia, teda 4 slučky na každej križovatke, čo je spolu 48 slučiek. Sú na týchto miestach:
-CSS Protifaš. bojovníkov-Rooseveltova-Senný trh
-CSS Slanecká-Rovníková
-CSS Južná tr.-Alejová
-CSS Alejová-Pri prachárni
-električkový prejazd Tr. SNP pri OD Terasa
-CSS Tr. SNP-Bernolákova
-CSS Tr. SNP-Toryská
-CSS Tr. SNP-Laborecká
-električkový prejazd Tr. SNP pri Kine Družba
-CSS Tr. SNP-Ondavská
-CSS Komenského-Hlinkova
-CSS Kuzmányho-Poštová
Dobre si si spomenul aj na úplne prvý systém prostredníctvom jednoduchého dotykového trolejového spínača, ktorý sa aktivuje stlačením izolovanej slučky vedľa trolejového drôtu lištou zberača. Nachádza sa na Tebou uvedenom mieste na dvoch miestach, za zastávkou električky Zimná a tesne pred nástupným ostrovčekom na zastávke Technická univerzita. Tu je jedna zaujímavosť, kým v smere zo Zimnej naskočí voľno električke do pár sekúnd, v smere od Boženky električka ešte zastaví na zastávke a až po vy/nastúpení cestujúcich sa môže pokračovať. Vystupovanie a nastupovanie však môže trvať dlhšie, preto ak vodič premešká uvoľnenie smeru, musí vyjsť z vozidla a na vyvýšenom mieste na stĺpe semafora (pre odlíšenie od tlačidiel pre chodcov ), si musí stlačiť tlačidlo pre opätovné zaregistrovanie. Aby mal vodič istotu, že zaregistrovanie bolo úspešné, rozvieti sa mu pod električkovým semaforom neprerušované žlté svetlo a po jeho zhasnutí naskočí voľno pre električku.
No a na záver ešte spomeniem 4. použitý systém preferencie električky na križovatke Nám. osloboditeľov-Bottova, kde sa vodiči po opustení električkových zastávok Nám. osloboditeľov a Senný trh zaregistrujú stlačením tlačidla elektromagnetického ovládania výhybiek. Inak bežne zhasnuté električkové semafory sa aktivujú do polohy "stoj" a blikajúca spodná žltá pre cestnú dopravu sa vypne, zasvieti prostredná výstražná žltá a následne horná červená. Po niekoľkých sekundách nakoniec zasvieti "jazda priamo" pre električky. Po niekoľkých sekundách, po predpokladanom opustení križovatky električkou (električkami), zasvieti pre električku signál "stoj", následne na chvíľu prostredná žltá pre cestnú dopravu a súčasne so spodnou blikajúcou žltou sa električkové semafory opäť úplne vypnú.
K tým senzorom - snažil som sa na nete nájsť konkrétny model od fy Siemens, ktorý je použitý na našich CSS, ale nikde nič. Môže ísť o snímač, ktorý pracuje napr. na báze digitálneho spracovania obrazu v presne vymedzenom zornom poli s presnou veľkosťou snímaného výrezu. Obraz sa v senzore vyhodnotí a pokiaľ ten zodpovedá referenčnému objektu, aktivuje sa spustenie PP. Akýkoľvek pokus rozutekaním po električkovom páse by takto nemal mať úspech. Ešte doplním, že nejde o žiadnu kameru, ale snímač, ktorý si vytvorí len akési kontúry (po hľadaní správneho výrazu som objavil lepší výraz - vytvorí sa binárny signál obrysu), takže prípadné odcudzenie snímača neprinesie páchateľovi žiaden úžitok. Samozrejme, vôbec to nemusí byť tak, ako som opísal a zariadenie môže pracovať aj na oveľa jednoduchšom princípe. Najprv však musím zistiť o aký model snímača ide.
Pre všetkých antisolaristov:
V tomto roku je zatiaľ objednaných 415 vozidiel (80% ročného plánu) o.i. do týchto miest:
Berlin, Bochum, München, Reutlingen, Troisdorf (Nemecko)
Como, Napoli (Taliansko)
Riga (Lotyšsko)
Tallinn (Estónsko)
Narbonne (Francúzsko)
Košice (Slovensko)
Ostrava, Olomouc (Česko)
Götzis/Voralberg (Rakúsko)
Winterthur, Chur, LaChaux-de-Fonds, Kreuzlingen, Swiss post (Švajčiarsko)
Kraków (Poľsko)
Takže ja neviem, čo sa stále dakto na ne ponosuje, určite by si Francúzi, Nemci, Švajčiari a ďalší neobjednávali šmejdy:-)
Áno, tak to je pre mňa ozaj novinka. Minimálne prešovské trolejbusy to majú všetky do jedného vypojené. Keď som sa tuším nejakého vodiča na to pýtal, bolo mi odpovedané, že zvuková signalizácia pri stlačení STOP-ky by sa miešala so zvukom signalizujúcim beznapäťový stav. Na zastavenie vozidla na zastávke na znamenie vraj úspešne stačí rozsvietená kontrolka.
Ja sa len stále obávam toho, že sa raz niečo naozaj stane a cestujúci podľa predpisu stlačí trikrát tlačidlo, no vodič nezastaví, lebo to vezme ako zastávku na znamenie.
Na moje obavy mi bolo povedané, niečo v zmysle, že "Keby sa ozaj niečo stalo, tak by ľudia začali kričať. A keby ľudia kričali, tak by som to ihneď riešiť šiel."
Re #5483 Esíčko - k poslednej vete: A vie to ona vôbec? Keď sa tam budeš zase raz prechádzať, skús sa rozutekať po električkovom páse, či Ti náhodou nehodí signál "voľno" ?
Re #5484 Sarko: Ešte je tu možnosť, že je stanovená nejaká minimálna doba medzi dvoma preferovanými prejazdmi električky. Keď sa krátko pre prejazde jednej priblíži druhá električku, tú môže systém nechať počkať celé kolečko, aby boli aspoň čiastočne zachované aj gumokolie záujmy.
I keď tým asi podceňujem vodičov električiek, zrejme by túto súvislosť vypozorovali...
Dakujem za vytah Na krizovatke o ktorej tu piseme, pred casom preprogramovanim CSS a zmenou organizacie zaradovacich pruhov z Gemerskej a Pri Pracharni doslo k zeefektivneniu cyklu krizovatky a to tak, ze IGK ktore idu z tychto ulic rovno, mozu byt zaradene aj v kombinovanom "rovnolavom" pruhu a dochadza k mensiemu zdrzaniu vozidiel aj vplyvom e-preferencie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Pedro