Reakcia na: BMko #5502:
No o tom sa vôbec nešpekuluje, je to holý fakt, ktorý mesto už dávno schválilo a v roku 1993 aj uzavrelo podpísaním zmluvy so Siemensom. Za 10 rokov sa preinvestovalo takmer 183 mil. Sk a financovanie PP pokračuje, i keď už v oveľa pomalšom tempe, aj v súčasnosti. Svetelné križovatky električkové trate pretínajú celkovo na 23 miestach, pričom rekonštruovať zostáva už len 6 križovatiek:-CSS Nám. osloboditeľov
-CSS Štúrova-Moyzesova
-CSS Štúrova-Kuzmányho
-CSS Čs. armády-Kuzmányho
-CSS Hviezdoslavova-Moyzesova
-CSS Nám. MMM
Z toho vyplýva, že teoreticky takmer vôbec nie je preferovaná už len L2. To znamená, že celá Tr. SNP je spravená a je len logicky, že zastávky sú za križovatkou, ak by sa na svetlá nečakalo vôbec. Zastávky za križovatkou majú aj výhodu, že sa ľudia negrupujú pri označníku zastávky, ale sú rovnomernejšie rozmiestnení od konca nástupného ostrovčeka. Celý problém spustenia dynamickej zelenej padá na neochotný Magistrát, konkrétne Referát správy komunikácií. Tam stačí jednému človeku stlačiť tlačidlo na klávesnici a 75% električkovej siete na tom môže okamžite fungovať.
Za zmienku stojí aj informácia o výstavbe úplne nových CSS na týchto miestach s električkovou prevádzkou a samozrejme inštalovanou PP:
-CSS Moldavská cesta-Toryská
-CSS Čs. armády-Zimná
-CSS Alejová (peší prejazd pri SPŠ Hutníckej)
Sarko
K tým senzorom - snažil som sa na nete nájsť konkrétny model od fy Siemens, ktorý je použitý na našich CSS, ale nikde nič. Môže ísť o snímač, ktorý pracuje napr. na báze digitálneho spracovania obrazu v presne vymedzenom zornom poli s presnou veľkosťou snímaného výrezu. Obraz sa v senzore vyhodnotí a pokiaľ ten zodpovedá referenčnému objektu, aktivuje sa spustenie PP. Akýkoľvek pokus rozutekaním po električkovom páse by takto nemal mať úspech.