Reakcia na: BMko #5502:
No o tom sa vôbec nešpekuluje, je to holý fakt, ktorý mesto už dávno schválilo a v roku 1993 aj uzavrelo podpísaním zmluvy so Siemensom. Za 10 rokov sa preinvestovalo takmer 183 mil. Sk a financovanie PP pokračuje, i keď už v oveľa pomalšom tempe, aj v súčasnosti. Svetelné križovatky električkové trate pretínajú celkovo na 23 miestach, pričom rekonštruovať zostáva už len 6 križovatiek:-CSS Nám. osloboditeľov
-CSS Štúrova-Moyzesova
-CSS Štúrova-Kuzmányho
-CSS Čs. armády-Kuzmányho
-CSS Hviezdoslavova-Moyzesova
-CSS Nám. MMM
Z toho vyplýva, že teoreticky takmer vôbec nie je preferovaná už len L2. To znamená, že celá Tr. SNP je spravená a je len logicky, že zastávky sú za križovatkou, ak by sa na svetlá nečakalo vôbec. Zastávky za križovatkou majú aj výhodu, že sa ľudia negrupujú pri označníku zastávky, ale sú rovnomernejšie rozmiestnení od konca nástupného ostrovčeka. Celý problém spustenia dynamickej zelenej padá na neochotný Magistrát, konkrétne Referát správy komunikácií. Tam stačí jednému človeku stlačiť tlačidlo na klávesnici a 75% električkovej siete na tom môže okamžite fungovať.
Za zmienku stojí aj informácia o výstavbe úplne nových CSS na týchto miestach s električkovou prevádzkou a samozrejme inštalovanou PP:
-CSS Moldavská cesta-Toryská
-CSS Čs. armády-Zimná
-CSS Alejová (peší prejazd pri SPŠ Hutníckej)
Sarko
-Bardejovská (na križovatke s Tr. SNP)
-Tr. SNP-Bardejovská (v smere od OD Terasa)
-Tr. SNP-Bardejovská (v smere od kruh. objazdu)
-Južná tr.-Jantárová (v smere od VSS)
-Južná tr.-Rastislavova (v smere od Astórie)
Slučky v tvare osmičky sa nachádzajú na 12-tich miestach, pričom v každom smere sú umiestnené 2 slučky - prihlasovacia a odhlasovacia, teda 4 slučky na každej križovatke, čo je spolu 48 slučiek. Sú na týchto miestach:
-CSS Protifaš. bojovníkov-Rooseveltova-Senný trh
-CSS Slanecká-Rovníková
-CSS Južná tr.-Alejová
-CSS Alejová-Pri prachárni
-električkový prejazd Tr. SNP pri OD Terasa
-CSS Tr. SNP-Bernolákova
-CSS Tr. SNP-Toryská
-CSS Tr. SNP-Laborecká
-električkový prejazd Tr. SNP pri Kine Družba
-CSS Tr. SNP-Ondavská
-CSS Komenského-Hlinkova
-CSS Kuzmányho-Poštová
Dobre si si spomenul aj na úplne prvý systém prostredníctvom jednoduchého dotykového trolejového spínača, ktorý sa aktivuje stlačením izolovanej slučky vedľa trolejového drôtu lištou zberača. Nachádza sa na Tebou uvedenom mieste na dvoch miestach, za zastávkou električky Zimná a tesne pred nástupným ostrovčekom na zastávke Technická univerzita. Tu je jedna zaujímavosť, kým v smere zo Zimnej naskočí voľno električke do pár sekúnd, v smere od Boženky električka ešte zastaví na zastávke a až po vy/nastúpení cestujúcich sa môže pokračovať. Vystupovanie a nastupovanie však môže trvať dlhšie, preto ak vodič premešká uvoľnenie smeru, musí vyjsť z vozidla a na vyvýšenom mieste na stĺpe semafora (pre odlíšenie od tlačidiel pre chodcov
No a na záver ešte spomeniem 4. použitý systém preferencie električky na križovatke Nám. osloboditeľov-Bottova, kde sa vodiči po opustení električkových zastávok Nám. osloboditeľov a Senný trh zaregistrujú stlačením tlačidla elektromagnetického ovládania výhybiek. Inak bežne zhasnuté električkové semafory sa aktivujú do polohy "stoj" a blikajúca spodná žltá pre cestnú dopravu sa vypne, zasvieti prostredná výstražná žltá a následne horná červená. Po niekoľkých sekundách nakoniec zasvieti "jazda priamo" pre električky. Po niekoľkých sekundách, po predpokladanom opustení križovatky električkou (električkami), zasvieti pre električku signál "stoj", následne na chvíľu prostredná žltá pre cestnú dopravu a súčasne so spodnou blikajúcou žltou sa električkové semafory opäť úplne vypnú.