Reakcia na: S499.1023 #5482:
Áno, tak to je pre mňa ozaj novinka. Minimálne prešovské trolejbusy to majú všetky do jedného vypojené. Keď som sa tuším nejakého vodiča na to pýtal, bolo mi odpovedané, že zvuková signalizácia pri stlačení STOP-ky by sa miešala so zvukom signalizujúcim beznapäťový stav. Na zastavenie vozidla na zastávke na znamenie vraj úspešne stačí rozsvietená kontrolka.Ja sa len stále obávam toho, že sa raz niečo naozaj stane a cestujúci podľa predpisu stlačí trikrát tlačidlo, no vodič nezastaví, lebo to vezme ako zastávku na znamenie.
Na moje obavy mi bolo povedané, niečo v zmysle, že "Keby sa ozaj niečo stalo, tak by ľudia začali kričať. A keby ľudia kričali, tak by som to ihneď riešiť šiel."
Re #5483 Esíčko - k poslednej vete: A vie to ona vôbec? Keď sa tam budeš zase raz prechádzať, skús sa rozutekať po električkovom páse, či Ti náhodou nehodí signál "voľno" ?
Re #5484 Sarko: Ešte je tu možnosť, že je stanovená nejaká minimálna doba medzi dvoma preferovanými prejazdmi električky. Keď sa krátko pre prejazde jednej priblíži druhá električku, tú môže systém nechať počkať celé kolečko, aby boli aspoň čiastočne zachované aj gumokolie záujmy.
I keď tým asi podceňujem vodičov električiek, zrejme by túto súvislosť vypozorovali...
Vladimír
V Solarisoch vodič tiež pri stlačení STOPky počuje zvuk, ale tuším len pri prvom stlačení. Ak sa nemýlim, pri opakovanom stláčaní už zvuk nezaznie.
"Najlepšie" sú na tom trolejbusy, kde vôbec zvuk pri daní znamenia vodič nepočuje.
Na pôde DPMP som na túto skutočnosť viackrát upozorňoval, ale bez odozvy. Som zvedavý, čo sa bude diať, ak sa niekomu raz niečo v buse stane a vysvitne, že dával znamenie vodičovi, no ten nemohol odlíšiť núdzové znamenie od obyčajného pred zastávkou na znamenie.
Re #5468 Mišo: Asi najpodstatnejší dôvod bude ten, že Karosy B 941E sa už dávno nevyrábajú ?
Re #5470 Esíčko: A to v dnešnej dobe pokročilých technológií je problém nastaviť riadenie tak, aby pre prejazde električky pokračoval cyklus tam, kde skončil?