neviem v akom case si cestoval L17, ale napriklad v popoludnajsej spick na zastavke hlavna posta smer lunik, mala prist L17 a po nej niekolko minut L34 , L34 dost casto prisla prva a L17 bola niekde v prdeli, ale nejde o to.. Ad. 3: neviem kto by mal potrebu prestupovat z L17 na L30 na stanici, je to blbost a existuju lepsie alternativy.
S cim ale musim suhlasit je, ako som uz nacrtol v prispevku #46908 , neatraktivnost novej L30, ktora navyse bude mat horsi interval, preto si polozme otazky, nebude to zbytocna linka?? je nutny priamy spoj furce so stanicou ??? neda sa zastavka palackeho povazovat za stanicu ??? ked uz ta L30 musi byt nebolo vhodne by ju vypraovat len ako pripoje k rychlikom ?
Všetky svetelné signalizácie v meste Košice boli postavené na základe požiadaviek - magistrát, SKK, polícia - boli na ne spracované a odsúhlasené projekty, boli zrealizované, skolaudované a uvedené do prevádzky. Ďalšie je čiste vecou údržby, a pokiaľ viem, tak cca o 98% semafórov v meste sa na základe zmluvy s mestom Košice stará firma Matyáš CSS. Tá má na starosti aj časy zapínania, funkčnosť dopytových tlačítok, fungujúcu dynamiku či koordináciu. Takže sťažnosti prosím adresovať niekde inde.
A na margo kopcov - Košice nie sú jediné kopcovité mesto na svete, a všade nájdete semafóry aj na prudších stúpaniach, ako v Košiciach na tr. KVP či L.Svobodu.
Hej, toto by bolo skôr na bulvár. Ja osobne by som ale nemal nič proti silnejšej občianskej iniciatíve, pretože ľudia v tomto meste mi prídu príliš pasívni. Na magistráte sa rozhodne a občan skloní hlavu a poslušne sa tým riadi. Jednoducho naši VOLENÍ zástupcovia nás tu majú ako figúrky v nejakej hre. Ľudia sa nevedia postaviť a je im ľahostajné, že práve oni rozhodujú o tom, kto bude ich zástupcom.
Aby som sa ale vrátil späť - áno, každý vidí za problémami iba DPMK. Ale to, prečo je podnik nútený konať tak, ako koná, sa už nikto nedozvie. Tiež považujem za nesprávne, aby vysoké posty obsadzovali politickí nominanti bez odborného vzdelania. Politika ale patrí do spoločnosti, čiže to je akási nevyhnutnosť, no dalo by sa to urobiť aj lepšie. Napríklad angažovať odborníka, ktorí by sa ale priamo zodpovedal, napríklad primátorovi alebo námestníkovi pre dopravu. Akési spojenie politickej nominácie a odbornosti. Lenže takto by sa nedali pretláčať známi, kamaráti, švagrovia a neviem kto na dobre platené miesta a nedali by sa "privatizovať" linky podľa vlastných predstáv.
No ano pointou mestskej hromadnej dopravy je chodit peso....doteraz bola tato linka platna...cez vikend si moze kludne byt interval polhodinovy aby sa k nemocnici dalo dostat stale na celu a usetria sa km....este nema nerovnaky interval...ked sa nerovnaky interval neda tak nebude....30 ma sluzit ako pripojovy spoj k 17-ke.Ako to chcu dat dokopy pri rozlicnych intervaloch? Potom cela 30-ka bude uplne zbytocna...lebo na stanicu pojde zopar ludi...a tak ju zrusia uplne.A mozme chodit peso stale...
Re #47015 Dimi: Mozno by tam pomohlo nieco ako je to na stanici.Ale pri Lidli funguje fakt doprava rychlejsie pri vypnutych semaforoch...
30ka je doplnkova linka a trolejbusy (+ v tomto pripade aj 15) nosne. Doplnkove linky su urcene pre tych, ktori z roznych dovodov nemozu pouzit nosne linky (napr. znizena schopnost pohybu). Ked chcem ist napr. z Furce na stanicu, tak kedze som celkom pohyblivy, nebudem cakat pol hodinu na 30, ale pojdem napr. 15kou a z Palackeho peso. Mimochodom, 17ka bola cez vikend na Kalinovskej vyuzita len na 25%...
Co sa spojenia 17 a 30 tyka - maju nerovnaky interval, cize zjednotenie intervalu by boli vykony navyse. Kde inde ich ubrat?
Pripajam sa hlavne Furca je pekna blbost kedze na kazdej zastavke s vynimkou modraku su podchody...a ked semafor pri Lidli nefunguje tak aj doprava je plynulejsia...
už keď ste tu pridal svoje, pridám aj ja niečo...
Konečne sa Vám chcem poďakovať za tie naše krásne kopcovité semafóry KVP, Magistrat - tam dokonca ten pre chodcov ide celú noc a nie je riadený prepnutím si chodca, ale je na pevno... potom na Furči Poliklinika, Lidl... proste nadhera...
Viete koľko nafty, elektriky sa už vďaka tomu spotrebovalo... Ďakujeme aj za zvyšenie emisií od rozbiehajúcich sa do kopca, najmä nákladných áut, autobusov... ?
Riesit na Tahanovciach protismernymi linkami spojenie Mlynska basta - Bruselska... No veru neviem neviem... Ujde mi 27ka, tak utekam na druhu stranu cesty, ci nepojde 36ka?
Hm. Čiže výkony MHD priamo schvaľuje mestské zastupiteľstvo prostredníctvom rozpočtu, resp. jeho úprav...no čakám, kedy niekto z poslancov začne verejne nariekať a spisovať petície ?
Ale inak, nie je vozkm ako vozkm. Predsa každá trakcia má iné náklady, takže záleží na tom, či použijem viac električiek alebo busov. Prípadne je zásadný rozdiel medzi tým, pridať jeden autobus (ktorých je málo, potrebujem ďalšieho vodiča a spotreba paliva sa lineárne zvýši) a zavesiť za sólo električku ďalší vozeň (napr. cez víkend - viac-menej len náklady na el.energiu, aj to nízke) - ale oboje sa počíta ako rovnaký vozkm navyše ?
Kresliť linkové vedenie systémom "tu máš X vozkm a vojdi sa do toho" je dosť nesystémové (ak sa to takto deje)...
Dobre cize spejeme k tomu...cize aky to ma dopad na to ze 17-ka nemoze pokracovat na Furcu? Cize de facto ti ktori budu chodit len po stanicu budu na tom rovnako ako doteraz.Akurat tu 30-ku bude pouzivat menej ludi kedze ju kopa ludi vyuzivala miesto trolejbusu....
Nie je to tak, ako pises. My sme nezavisli kompletne na kazdom. Mame vlastne, nepoliticke obcianske zdruzenie, venujuce sa doprave. Co sa tyka toho, ze marek vie, preco to tu nedal, je to, akym sposobom tie informacie poda. Tvorca systemu ich musi podat a nie my. Pozri sa napriklad na Korzar. Miro Sambor sa nejakym sposobom dostal k pracovnej verzii LV a podal to velmi divne v korzari. Napisal, ze sa rusi to, alebo ono, ale neinformoval nikde, preco sa to rusi a cim sa to nahradi, alebo preco to bude po novom lepsie, co sa obsluhy zastavok tyka. Co na taky clanok povedia ludia? Len to, ze v DPMK su hovada, zase nas, ktori platime idu obrat o spoje, zase to bude len horsie... Preco Sambor nepodal aj protiinformaciu o tom, preco sa to deje a co sa zlepsi oproti terajsku ? .... O tom to je. Informovat musi tvorca... Lebo on vie, ake zasahy urobil a preco ich urobil. On ich aj vysvetli. Korzar nie.. Ani my nie. Nechceme byt novinarmi, ze daju von vsetko, co dostanu, bez patricneho usmernenia verejnej mienky..
34ka ide z Haly Cassosport a nie len z Lunika VIII. 36ka ma ist z Moskovskej a nie od Klastora. Rozdiel je v tom, ze na KVP nebude taky rozptyl v odchodoch ako teraz, takze hoci zdrzanie pri nemocnici bude rovnake, spoje budu chodit pravidelnejsie. A taktiez je rozdielom to, ze tam bude linka v lepsom intervale, teda aj pri meskaniach pride spoj skor.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Tizo