Hej, toto by bolo skôr na bulvár. Ja osobne by som ale nemal nič proti silnejšej občianskej iniciatíve, pretože ľudia v tomto meste mi prídu príliš pasívni. Na magistráte sa rozhodne a občan skloní hlavu a poslušne sa tým riadi. Jednoducho naši VOLENÍ zástupcovia nás tu majú ako figúrky v nejakej hre. Ľudia sa nevedia postaviť a je im ľahostajné, že práve oni rozhodujú o tom, kto bude ich zástupcom.
Aby som sa ale vrátil späť - áno, každý vidí za problémami iba DPMK. Ale to, prečo je podnik nútený konať tak, ako koná, sa už nikto nedozvie. Tiež považujem za nesprávne, aby vysoké posty obsadzovali politickí nominanti bez odborného vzdelania. Politika ale patrí do spoločnosti, čiže to je akási nevyhnutnosť, no dalo by sa to urobiť aj lepšie. Napríklad angažovať odborníka, ktorí by sa ale priamo zodpovedal, napríklad primátorovi alebo námestníkovi pre dopravu. Akési spojenie politickej nominácie a odbornosti. Lenže takto by sa nedali pretláčať známi, kamaráti, švagrovia a neviem kto na dobre platené miesta a nedali by sa "privatizovať" linky podľa vlastných predstáv.
No ano pointou mestskej hromadnej dopravy je chodit peso....doteraz bola tato linka platna...cez vikend si moze kludne byt interval polhodinovy aby sa k nemocnici dalo dostat stale na celu a usetria sa km....este nema nerovnaky interval...ked sa nerovnaky interval neda tak nebude....30 ma sluzit ako pripojovy spoj k 17-ke.Ako to chcu dat dokopy pri rozlicnych intervaloch? Potom cela 30-ka bude uplne zbytocna...lebo na stanicu pojde zopar ludi...a tak ju zrusia uplne.A mozme chodit peso stale...
Re #47015 Dimi: Mozno by tam pomohlo nieco ako je to na stanici.Ale pri Lidli funguje fakt doprava rychlejsie pri vypnutych semaforoch...
30ka je doplnkova linka a trolejbusy (+ v tomto pripade aj 15) nosne. Doplnkove linky su urcene pre tych, ktori z roznych dovodov nemozu pouzit nosne linky (napr. znizena schopnost pohybu). Ked chcem ist napr. z Furce na stanicu, tak kedze som celkom pohyblivy, nebudem cakat pol hodinu na 30, ale pojdem napr. 15kou a z Palackeho peso. Mimochodom, 17ka bola cez vikend na Kalinovskej vyuzita len na 25%...
Co sa spojenia 17 a 30 tyka - maju nerovnaky interval, cize zjednotenie intervalu by boli vykony navyse. Kde inde ich ubrat?
Pripajam sa hlavne Furca je pekna blbost kedze na kazdej zastavke s vynimkou modraku su podchody...a ked semafor pri Lidli nefunguje tak aj doprava je plynulejsia...
už keď ste tu pridal svoje, pridám aj ja niečo...
Konečne sa Vám chcem poďakovať za tie naše krásne kopcovité semafóry KVP, Magistrat - tam dokonca ten pre chodcov ide celú noc a nie je riadený prepnutím si chodca, ale je na pevno... potom na Furči Poliklinika, Lidl... proste nadhera...
Viete koľko nafty, elektriky sa už vďaka tomu spotrebovalo... Ďakujeme aj za zvyšenie emisií od rozbiehajúcich sa do kopca, najmä nákladných áut, autobusov... ?
Riesit na Tahanovciach protismernymi linkami spojenie Mlynska basta - Bruselska... No veru neviem neviem... Ujde mi 27ka, tak utekam na druhu stranu cesty, ci nepojde 36ka?
Hm. Čiže výkony MHD priamo schvaľuje mestské zastupiteľstvo prostredníctvom rozpočtu, resp. jeho úprav...no čakám, kedy niekto z poslancov začne verejne nariekať a spisovať petície ?
Ale inak, nie je vozkm ako vozkm. Predsa každá trakcia má iné náklady, takže záleží na tom, či použijem viac električiek alebo busov. Prípadne je zásadný rozdiel medzi tým, pridať jeden autobus (ktorých je málo, potrebujem ďalšieho vodiča a spotreba paliva sa lineárne zvýši) a zavesiť za sólo električku ďalší vozeň (napr. cez víkend - viac-menej len náklady na el.energiu, aj to nízke) - ale oboje sa počíta ako rovnaký vozkm navyše ?
Kresliť linkové vedenie systémom "tu máš X vozkm a vojdi sa do toho" je dosť nesystémové (ak sa to takto deje)...
Dobre cize spejeme k tomu...cize aky to ma dopad na to ze 17-ka nemoze pokracovat na Furcu? Cize de facto ti ktori budu chodit len po stanicu budu na tom rovnako ako doteraz.Akurat tu 30-ku bude pouzivat menej ludi kedze ju kopa ludi vyuzivala miesto trolejbusu....
Nie je to tak, ako pises. My sme nezavisli kompletne na kazdom. Mame vlastne, nepoliticke obcianske zdruzenie, venujuce sa doprave. Co sa tyka toho, ze marek vie, preco to tu nedal, je to, akym sposobom tie informacie poda. Tvorca systemu ich musi podat a nie my. Pozri sa napriklad na Korzar. Miro Sambor sa nejakym sposobom dostal k pracovnej verzii LV a podal to velmi divne v korzari. Napisal, ze sa rusi to, alebo ono, ale neinformoval nikde, preco sa to rusi a cim sa to nahradi, alebo preco to bude po novom lepsie, co sa obsluhy zastavok tyka. Co na taky clanok povedia ludia? Len to, ze v DPMK su hovada, zase nas, ktori platime idu obrat o spoje, zase to bude len horsie... Preco Sambor nepodal aj protiinformaciu o tom, preco sa to deje a co sa zlepsi oproti terajsku ? .... O tom to je. Informovat musi tvorca... Lebo on vie, ake zasahy urobil a preco ich urobil. On ich aj vysvetli. Korzar nie.. Ani my nie. Nechceme byt novinarmi, ze daju von vsetko, co dostanu, bez patricneho usmernenia verejnej mienky..
34ka ide z Haly Cassosport a nie len z Lunika VIII. 36ka ma ist z Moskovskej a nie od Klastora. Rozdiel je v tom, ze na KVP nebude taky rozptyl v odchodoch ako teraz, takze hoci zdrzanie pri nemocnici bude rovnake, spoje budu chodit pravidelnejsie. A taktiez je rozdielom to, ze tam bude linka v lepsom intervale, teda aj pri meskaniach pride spoj skor.
to je dlhodobý problém v Ke... Trolejbusy sú odstrkované... plus samé zákazy príkazy a takto to vyzerá... Ešte asi vedenie podniku nebolo kuk iné mestá, ako má trolejbus jazdiť... Plus totálne o ničom je vrchné vedenie a to najmä na furču... (Dimi vysvetlí viac ak chces) a podobne.... Tlaky palíc, sledovanie vodičov cez čierne skrinky... rýchlostné výhybky na manipulačnej trati a na najdôležitejšej križovatke pri Tescu, naše 20ročne spomalovače... jetoho veľa, čo by sa dalo urobiť, ale nie je chuť zo strany podniku... aj tú stanicu by mohli zatrolejovať, európske fondy... a bla bla... ?
Podľa všetkého sa stavia zriaďovateľ
teda MMK (a poslanci MZ) k DPMK a MHD asi z týchto rovín:
1. DPMK máme nato, aby sme mohli mať poslancov v dozornej rade a valnom zhromaždení
2. DPMK máme na to, aby sme mali na čom šetriť
3. DPMK máme na to, aby sme pred voľbami sľubovali Košičanom lepšiu MHD.
Ale v skutočnosti ju máme na to, aby Košičania čím viac používali IAD, lebo tá MHD je na....
Môj návrh:
1. Ihneď by malo mesto Košice sa poďakovať a vystúpiť z akcie EHMK2013.
2. Ihneď by mesto malo začať riešiť nevyhnutné oblasti fungovania - MHD, odvoz TKO, dlhy Luníka IX, dopravnú infraštruktúru ohľadne MS v hokeji 2011, zníženie počtu mestských častí, racionalizáciu a efektivitu samosprávy.
A vtedy snáď budú v Košiciach potrebné financie aj na životne dôležitú MHD.
A aky je rozdiel v tom ked na semafore pri nemocnici bude stat 36-ka ktora ide len od Klastora alebo 34-ka ktora ide z Lunika VIII? 17-ka ma na svojej trase od Lunika VIII dokopy po Nemocnicu mam pocit ze 2 semafory. Cize aku ma toto spojitost s tym ze nemoze pokracovat na Furcu? Alebo si myslis ze ked pojde 36-ka len od Klastora bude pri nemocnici na tom semafore stat kratsie?
dobrý postreh, ale aj teraz tá nová L19 ak to prejde, bude síce nie len tam, ale najmä pri Jumbe naberať meškanie, lebo na kruhák ho nikto nebude chcieť pustiť.... Už dnes sa tam stojí 5 a viac minút... ?
Áno, viem čo je zmyslom tejto stránky. Informovať. Neviem aké vzťahy (oficiálne) máte s podnikom, Zoznamom a je mi jasné, že si nemôžete robiť čo chcete. Aj redaktori, správcovia sa musia riadiť pravidlami a tie sú pre všetky mestá jednotné.
Re #46988 Tizo: Tak s týmto sa do bodky stotožňujem. Toto mesto sa ide hrať na najkultúrnejšie na Slovensku, ale má ďaleko čo i len k najkultúrnejšiemu stádu.
Re #46996 Tizo: Ako som súhlasil vyššie, tak teraz nesúhlasím. Hádam si to napísal len trocha nadnesene, lebo toto je maximálna hlúposť v košických podmienkach.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Isidor
Ale inak, nie je vozkm ako vozkm. Predsa každá trakcia má iné náklady, takže záleží na tom, či použijem viac električiek alebo busov. Prípadne je zásadný rozdiel medzi tým, pridať jeden autobus (ktorých je málo, potrebujem ďalšieho vodiča a spotreba paliva sa lineárne zvýši) a zavesiť za sólo električku ďalší vozeň (napr. cez víkend - viac-menej len náklady na el.energiu, aj to nízke) - ale oboje sa počíta ako rovnaký vozkm navyše ?
Kresliť linkové vedenie systémom "tu máš X vozkm a vojdi sa do toho" je dosť nesystémové (ak sa to takto deje)...