Reply on: Dopravák #47011:
Všetky svetelné signalizácie v meste Košice boli postavené na základe požiadaviek - magistrát, SKK, polícia - boli na ne spracované a odsúhlasené projekty, boli zrealizované, skolaudované a uvedené do prevádzky. Ďalšie je čiste vecou údržby, a pokiaľ viem, tak cca o 98% semafórov v meste sa na základe zmluvy s mestom Košice stará firma Matyáš CSS. Tá má na starosti aj časy zapínania, funkčnosť dopytových tlačítok, fungujúcu dynamiku či koordináciu. Takže sťažnosti prosím adresovať niekde inde.
A na margo kopcov - Košice nie sú jediné kopcovité mesto na svete, a všade nájdete semafóry aj na prudších stúpaniach, ako v Košiciach na tr. KVP či L.Svobodu.
Isidor
Ale inak, nie je vozkm ako vozkm. Predsa každá trakcia má iné náklady, takže záleží na tom, či použijem viac električiek alebo busov. Prípadne je zásadný rozdiel medzi tým, pridať jeden autobus (ktorých je málo, potrebujem ďalšieho vodiča a spotreba paliva sa lineárne zvýši) a zavesiť za sólo električku ďalší vozeň (napr. cez víkend - viac-menej len náklady na el.energiu, aj to nízke) - ale oboje sa počíta ako rovnaký vozkm navyše ?
Kresliť linkové vedenie systémom "tu máš X vozkm a vojdi sa do toho" je dosť nesystémové (ak sa to takto deje)...