Reply on: Dimi #46991:
Hm. Čiže výkony MHD priamo schvaľuje mestské zastupiteľstvo prostredníctvom rozpočtu, resp. jeho úprav...no čakám, kedy niekto z poslancov začne verejne nariekať a spisovať petície ?Ale inak, nie je vozkm ako vozkm. Predsa každá trakcia má iné náklady, takže záleží na tom, či použijem viac električiek alebo busov. Prípadne je zásadný rozdiel medzi tým, pridať jeden autobus (ktorých je málo, potrebujem ďalšieho vodiča a spotreba paliva sa lineárne zvýši) a zavesiť za sólo električku ďalší vozeň (napr. cez víkend - viac-menej len náklady na el.energiu, aj to nízke) - ale oboje sa počíta ako rovnaký vozkm navyše ?
Kresliť linkové vedenie systémom "tu máš X vozkm a vojdi sa do toho" je dosť nesystémové (ak sa to takto deje)...
PTI
teda MMK (a poslanci MZ) k DPMK a MHD asi z týchto rovín:
1. DPMK máme nato, aby sme mohli mať poslancov v dozornej rade a valnom zhromaždení
2. DPMK máme na to, aby sme mali na čom šetriť
3. DPMK máme na to, aby sme pred voľbami sľubovali Košičanom lepšiu MHD.
Ale v skutočnosti ju máme na to, aby Košičania čím viac používali IAD, lebo tá MHD je na....
Môj návrh:
1. Ihneď by malo mesto Košice sa poďakovať a vystúpiť z akcie EHMK2013.
2. Ihneď by mesto malo začať riešiť nevyhnutné oblasti fungovania - MHD, odvoz TKO, dlhy Luníka IX, dopravnú infraštruktúru ohľadne MS v hokeji 2011, zníženie počtu mestských častí, racionalizáciu a efektivitu samosprávy.
A vtedy snáď budú v Košiciach potrebné financie aj na životne dôležitú MHD.