Reakcia na: Sarko #4319:
Slučka cez Maratón je šialenstvo. Teraz ma prosím nekameňujte, ale dávnejšie som si položil otázku: Musí byť striktne obsluhovaná zastávka Alvinczyho?Ak nie, potom som už dávnejšie uvažoval s linkou, ktorá by jazdila po trase Pri hati - Slovenská - Alvinczyho - Masarykova - Štefánikova. Aby sa zastávka Mlynská bašta obslúžila aj v opačnom smere, smerom k hati mala linka premávať po čiastočne upravenom úseku ...Štefánikova - Gorkého - Slovenskej jednoty - Slovenská - Pri hati.
A čo by sa vlastne stalo? Stalo by sa to, že zo zastávky Alvinczyho by sa dalo dostať do mesta, v opačnom smere by nebola. Nahradila by ju však staronová zastávka Česká na konci ul. Slovenskej jednoty. Osobne si myslím, že by to bolo vhodné riešenie.
Re balky, Maťo: Joj! Mňa, lenivého tvora ste donútili otvoriť Word a hľadať. A našiel som nasledovné:
L1, ktorá jazdila len v čase špičiek bola zrušená dňa 26.2.1993. Po tomto kroku však došlo k "povstaniu" cestujúcej verenjosti a pod týmto tlakom DP od 8.3.1993 L1 obnovil v plnom rozsahu (premávka v špičke v 12 min. int.). Problémy podniku tým však vyriešené neboli, a tak sa veľkorysé obnovenie L1 muselo zákonite prejaviť inde. A prejavilo sa už 29.3.1993, kedy boli na všetkých mestských linkách s jednotným intervalom (L1, 2, 3, 4, 5, 7, 9) predĺžené špičkové intervaly z 12 na 15 min. Ani toto však dlho nevydržalo a už 7.6.1993 sa prikročilo k ďalšiemu obmedzovaniu. L1 bol utiahnutý CP z 15 na 20 min. interval a koncom júna boli L1 a 8 z dôvodu prázdnin zrušené. Premávka ani jednej z týchto liniek sa po prázdninách už neobnovila. L5 bola zrušená o pár dní neskôr - 6.7.1993. Dňa 13.7.1993 električková tragédia pokračovala "šáhnutím" na posvätnú L6, kedy skresali jej CP na celodenný 10 min. Interval (dovtedy v špičke každých 7-8 min.).
Po letných prázdninách sa síce L1 a 8 neobnovili, ale obnovila sa L5. Na rozdiel od júnového CP ale len v špičkách pracovných dní. Ale opäť cestovný poriadok nevydržal dlho. Už 23.12.1993 bola L5 zrušená. Posledným výkrikom bolo opätovné zriadenie L5 (asi bol na magistráte veľký krik) od 1.2.1994, tentokrát už ale len s 30 min. intervalom v čase špičky. Záznam o zrušení linky síce nemám, ale určite nevydržala dlho, pretože v roku 1995 som po prvý raz v živote dopravácky navštívil Košice a L5 už istotne nejazdila. To znamená, že L5 zomrela ešte v priebehu roka 1994, najneskôr začiatkom roka 1995.
Re #4322 balky: To s tou L33 do Ťahanoviec by celkom nešlo. Krematórium a Ťahanovce majú celkom odlišné intervalové nároky. Jedine keby existovala vložená vetva 33A NO - Ťahanovce - HM Tesco.
Sarko
Ak som dobre postrehol, Cestujúci dáva najavo nezmyselnosť L14 ku Pri hati a udáva aj možnosť dostupnosti na prechádzajúcu linku po Slovenskej jednoty. Chvíľu premávajúca L25 však zmysel nedávala najmä kvôli trase po Svätoplukovej.
Uvažoval som nad tým a napadlo mi, že riešenie by mohlo spočívať v zrušení vetvy L14 v trase Pri hati-Žel. stanica a presmerovaní L22 s podobným intervalom ako na L14 do trasy ...Národná tr.-Slovenskej jednoty-Alvinczyho-Masarykova-Štefánikova... Namiesto zastávky Národné nám. by bola obslúžená zastávka Alvinczyho, ktorá by sa nachádzala na križovatke Slovenskej jednoty-Alvinczyho, tak ako to bolo počas prevádzky L25. Dĺžka obchádzky by bola presne 1,2km s predĺžením doby obehu o cca 1 min.
Prevádzka vetvy L22 len po Mlynskú baštu by ostala zachovaná, naopak, z L14 by na L22A mohol byť posilnený interval. Čas jazdy k prestupnému uzlu Mlynská bašta/Nám. MMM bude rýchlejší a výhodnejší ako v súčasnosti.
Zároveň bude možné riešiť zvyšnú vetvu L14 napr. spojením do inej linky, resp. priamym prejazdom napr. na L21, 23, 24 alebo 28. A to sú ušetrené ďalšie kilometre. Aký je na to názor?