Reply on: Vladimír #4297:
Ospravedlnujem sa za chybny udaj. Overil som si to, bola to L26 (NO-Krasna III). Aj ked som nasiel mapu, kde sa otacala este na zaciatku sidliska (niekde v urovni Masokombinatu).Je paradoxom. ze dakedy jazdili vsetky expresne linky do Krasnej III, resp. do Krasnej n/H. A dnes?
Krasna III sa spomina minimalne od 1981 do 1989. No vzhladom na to, ze na tabulkach sa to pouzivalo este dlhsie, interval by som natiahol az do 1994.
Zaver celeho: Aj ked Sidlisko Krasna de facto v sucasnosti na papieroch, v nazve MC neexistuje, v skutocnosti existuje a nie ako sa vyjadril Sarko, ze bolo planovane a nikdy sa nepostavilo. A takisto aj obdobie, kedy sa tak tato cast teraz uz sidliska Nad jazerom nazyvala, nie je zanedbatelne a kratke. Ved 10 rokov z 30 rocneho sidliska je dost, nie?
Sarko
Ak som dobre postrehol, Cestujúci dáva najavo nezmyselnosť L14 ku Pri hati a udáva aj možnosť dostupnosti na prechádzajúcu linku po Slovenskej jednoty. Chvíľu premávajúca L25 však zmysel nedávala najmä kvôli trase po Svätoplukovej.
Uvažoval som nad tým a napadlo mi, že riešenie by mohlo spočívať v zrušení vetvy L14 v trase Pri hati-Žel. stanica a presmerovaní L22 s podobným intervalom ako na L14 do trasy ...Národná tr.-Slovenskej jednoty-Alvinczyho-Masarykova-Štefánikova... Namiesto zastávky Národné nám. by bola obslúžená zastávka Alvinczyho, ktorá by sa nachádzala na križovatke Slovenskej jednoty-Alvinczyho, tak ako to bolo počas prevádzky L25. Dĺžka obchádzky by bola presne 1,2km s predĺžením doby obehu o cca 1 min.
Prevádzka vetvy L22 len po Mlynskú baštu by ostala zachovaná, naopak, z L14 by na L22A mohol byť posilnený interval. Čas jazdy k prestupnému uzlu Mlynská bašta/Nám. MMM bude rýchlejší a výhodnejší ako v súčasnosti.
Zároveň bude možné riešiť zvyšnú vetvu L14 napr. spojením do inej linky, resp. priamym prejazdom napr. na L21, 23, 24 alebo 28. A to sú ušetrené ďalšie kilometre. Aký je na to názor?