Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sarko #4319:
Slučka cez Maratón je šialenstvo. Teraz ma prosím nekameňujte, ale dávnejšie som si položil otázku: Musí byť striktne obsluhovaná zastávka Alvinczyho?
Ak nie, potom som už dávnejšie uvažoval s linkou, ktorá by jazdila po trase Pri hati - Slovenská - Alvinczyho - Masarykova - Štefánikova. Aby sa zastávka Mlynská bašta obslúžila aj v opačnom smere, smerom k hati mala linka premávať po čiastočne upravenom úseku ...Štefánikova - Gorkého - Slovenskej jednoty - Slovenská - Pri hati.
A čo by sa vlastne stalo? Stalo by sa to, že zo zastávky Alvinczyho by sa dalo dostať do mesta, v opačnom smere by nebola. Nahradila by ju však staronová zastávka Česká na konci ul. Slovenskej jednoty. Osobne si myslím, že by to bolo vhodné riešenie.

Re balky, Maťo: Joj! Mňa, lenivého tvora ste donútili otvoriť Word a hľadať. A našiel som nasledovné:
L1, ktorá jazdila len v čase špičiek bola zrušená dňa 26.2.1993. Po tomto kroku však došlo k "povstaniu" cestujúcej verenjosti a pod týmto tlakom DP od 8.3.1993 L1 obnovil v plnom rozsahu (premávka v špičke v 12 min. int.). Problémy podniku tým však vyriešené neboli, a tak sa veľkorysé obnovenie L1 muselo zákonite prejaviť inde. A prejavilo sa už 29.3.1993, kedy boli na všetkých mestských linkách s jednotným intervalom (L1, 2, 3, 4, 5, 7, 9) predĺžené špičkové intervaly z 12 na 15 min. Ani toto však dlho nevydržalo a už 7.6.1993 sa prikročilo k ďalšiemu obmedzovaniu. L1 bol utiahnutý CP z 15 na 20 min. interval a koncom júna boli L1 a 8 z dôvodu prázdnin zrušené. Premávka ani jednej z týchto liniek sa po prázdninách už neobnovila. L5 bola zrušená o pár dní neskôr - 6.7.1993. Dňa 13.7.1993 električková tragédia pokračovala "šáhnutím" na posvätnú L6, kedy skresali jej CP na celodenný 10 min. Interval (dovtedy v špičke každých 7-8 min.).
Po letných prázdninách sa síce L1 a 8 neobnovili, ale obnovila sa L5. Na rozdiel od júnového CP ale len v špičkách pracovných dní. Ale opäť cestovný poriadok nevydržal dlho. Už 23.12.1993 bola L5 zrušená. Posledným výkrikom bolo opätovné zriadenie L5 (asi bol na magistráte veľký krik) od 1.2.1994, tentokrát už ale len s 30 min. intervalom v čase špičky. Záznam o zrušení linky síce nemám, ale určite nevydržala dlho, pretože v roku 1995 som po prvý raz v živote dopravácky navštívil Košice a L5 už istotne nejazdila. To znamená, že L5 zomrela ešte v priebehu roka 1994, najneskôr začiatkom roka 1995.

Re #4322 balky: To s tou L33 do Ťahanoviec by celkom nešlo. Krematórium a Ťahanovce majú celkom odlišné intervalové nároky. Jedine keby existovala vložená vetva 33A NO - Ťahanovce - HM Tesco.
Reakcia na: Sarko #4317:
Tak ako Vladimir spomenul, cela L14 je jedno velke nestastie.Tak isto ako L22A.Cely ten uzol je nedorieseny.
L22A by som v momente zrusil, je to zbytocnost a luxus. Vetvu L14 (Pri hati-Slovenska-Alvinczyho) by som ponechal s pokracovanim po Stefanikovej. Mohlo by to byt aj predlzenie niektorych liniek, co koncia na ZST. Do uvahy pripada L33,L23, tie maju na rozdiel od L21,L24,L28 pravidelne intervaly. Pripadne siahnut aj na L17.
L22 by som nechal v povodnej trase, po celom meste zbiera cestujucich do Peresa,Lorincika.A Mlynska Basta je silny prestupny uzol.
L23 by som potiahol po Stefanikovej ku Pri hati.
L33 od ZST po trase L14 az k HMTesco.
Otazne je, co by prechadzalo po Slovenskej jednoty, Alvinczyho, Svatoplukovej k ZST.
Reakcia na: Vladimír #4297:
Ospravedlnujem sa za chybny udaj. Overil som si to, bola to L26 (NO-Krasna III). Aj ked som nasiel mapu, kde sa otacala este na zaciatku sidliska (niekde v urovni Masokombinatu).
Je paradoxom. ze dakedy jazdili vsetky expresne linky do Krasnej III, resp. do Krasnej n/H. A dnes?

Krasna III sa spomina minimalne od 1981 do 1989. No vzhladom na to, ze na tabulkach sa to pouzivalo este dlhsie, interval by som natiahol az do 1994.

Zaver celeho: Aj ked Sidlisko Krasna de facto v sucasnosti na papieroch, v nazve MC neexistuje, v skutocnosti existuje a nie ako sa vyjadril Sarko, ze bolo planovane a nikdy sa nepostavilo. A takisto aj obdobie, kedy sa tak tato cast teraz uz sidliska Nad jazerom nazyvala, nie je zanedbatelne a kratke. Ved 10 rokov z 30 rocneho sidliska je dost, nie?
Reakcia na: Maťo #4300:
L1 musela byt uplne zrusena este skor, ako L5. Do skoly som chodil na L1,ked ju zrusili, tak som presiel na L5 s prestupom na L4.
Reakcia na: Vladimír #4318:
Hm, s tým smerom trasy na Džugľu, to je dobrá poznámka. Možno by pomohlo otočenie cez kruhový objazd a Hviezdoslavovu na stanovište na Továrenskej...

Na druhej strane by v okolí Slovenskej možno pomohla osveta. Vysvetliť a ozrejmiť dostupnosť a pravidelnosť spojov na zastávku Pri hati na Hlinkovej, OD Beta a Alvinczyho, kde by niečo zachádzalo. Veď 30'/60' interval je strašne málo.
Reakcia na: eMareq #4306:
L21 na trase Nám. osloboditeľov - Ťahanovce, kostol bola zrušená 4.9.2000. O dva alebo tri mesiace (nechce sa mi hrabať v záznamoch) sa L40 prečíslovala na L21.

Zaujímavosťou je aj to, že L26 bola neskôr predĺžená cez Luník VIII na Sídl. KVP a stala sa tak vôbec prvou linkou, ktorá kedy na KVP-čko jazdila. Je to o to zaujímavejšie, že dnes by si už asi nikto bývajúci na KVP-čku na túto linku nespomenul. Neskôr bola z mne neznámych príčin prečíslovaná na L19 a Jazero s KVP-čkom spája vlastne dodnes.

"Dvojkotrojka" je možno dobrá vec na papieri, ale v praxi nešťastie. Ako som už napísal, nedala sa dobre koordinovať s ostatnými linkami (L1, 5, 7).

Nejaké zmeny mám, musím si to vytriediť a potom môžem aj niečo poslať. Veľmi rád by som to hodil aj na iMHD spracované spôsobom ako to má Blava.

Re #4308 Peter: Tiež ma to už napadlo, len by si bolo dobré spraviť prieskum, či nechodia ľudia z Jazera na Prešovskú. Netreba zabúdať ani na predĺženie jazdnej doby a trasy linky.

Re #4309 Peter, #4311 eMareq: S maximálnou drzosťou bez hanby a smelo odpoviem: Význam to nemá žiadny.

Re #4317 Sarko: Vo všeobecnosti súhlas, len by som sa bál odfaklenia zastávky Mlynská bašta smerom na Džungľu. Z mesta k železničnej nemocnici je predsa len ďaleko.
Ale o zmene v tomto zmysle asi nemá opodstatnenie sa ani rozprávať. Dobre vieme, že DPMK sa trasu po Slovenskej pokúsil zrušiť a vidíme ako to dopadlo.
Reakcia na: balky #4279:

Ak som dobre postrehol, Cestujúci dáva najavo nezmyselnosť L14 ku Pri hati a udáva aj možnosť dostupnosti na prechádzajúcu linku po Slovenskej jednoty. Chvíľu premávajúca L25 však zmysel nedávala najmä kvôli trase po Svätoplukovej.

Uvažoval som nad tým a napadlo mi, že riešenie by mohlo spočívať v zrušení vetvy L14 v trase Pri hati-Žel. stanica a presmerovaní L22 s podobným intervalom ako na L14 do trasy ...Národná tr.-Slovenskej jednoty-Alvinczyho-Masarykova-Štefánikova... Namiesto zastávky Národné nám. by bola obslúžená zastávka Alvinczyho, ktorá by sa nachádzala na križovatke Slovenskej jednoty-Alvinczyho, tak ako to bolo počas prevádzky L25. Dĺžka obchádzky by bola presne 1,2km s predĺžením doby obehu o cca 1 min.

Prevádzka vetvy L22 len po Mlynskú baštu by ostala zachovaná, naopak, z L14 by na L22A mohol byť posilnený interval. Čas jazdy k prestupnému uzlu Mlynská bašta/Nám. MMM bude rýchlejší a výhodnejší ako v súčasnosti.

Zároveň bude možné riešiť zvyšnú vetvu L14 napr. spojením do inej linky, resp. priamym prejazdom napr. na L21, 23, 24 alebo 28. A to sú ušetrené ďalšie kilometre. Aký je na to názor?
Reakcia na: Peter #4308:

Týmto krokom by sa nič nevyriešilo, pretože predĺženie linky by si vyžiadalo vozidlá naviac a tie by sa museli ubrať niekde inde. Riešiť by sa to dalo aj zriedením 20' intervalu, ale 30' interval by už asi nebolo ono... Navyše v čase sedla a cez víkendy by si bol aj tak odkázaný na doterajší prestup na zastávke Hypermaket Tesco alebo Colnica.
Reakcia na: Nodes #4314:
Prečo? Dnes som o 12:27 videl na zastávke Mier totálne preplnený Ikarus na L18 smer Lingov... Neviem, ako môžu v pracovné dni na tejto linke dať "hnusoris"
Reakcia na: Dopravák #4312:
Llen sa netes predcasne. ? Keby bola l.c. 18 v takej podobe, ako tu navrhol eMareq, tak by som na nu dal Axery. ?
Reakcia na: Peter #4308:
na L31 mi nešahaj
Ináč, na L18 sa nám pomaly, ale isto vracajú kĺbáky ? ?
Reakcia na: Peter #4309:
Tato uprava plati na vsetkych linkach R (R1 az R8) uz dost dlhu dobu, dp to zaviedol preto, lebo im unikali trzby (tak to bolo pisane v novinach). Informaciu najdes na hlavnej stanke imhd.sk/ke ak si tuknes na dlhodobe informacie.
Reakcia na: Peter #4308:
Nuz to by som chcel vidiet ako by sa to dalo. Ja si to neviem predstavit.
Dnes som si vsimol na zastavke elektriciek oznam na CP, ze v R1 je mozne stikat listky iba vpredu pri prvych dverach a len v prvom vozno pri vodicovi. Ostatne stikace vraj nie su v prevadze. Aky to ma vyznam.
Myslim si, ze by bol dobry napad, L31 presmerovat na furcu zo secovskej a ze by potom cez furcu chodila na Tahanovce. Tym by sa prepojilo v spicke sidl Tahanovce a Furca a Tahanovce s VSS.
Reakcia na: Vladimír #4305:
Mne to pripada ako vtip od Andera z Kosic: "Nebojše, budze ľepši" 🙂

Inac mal som taky sen, ze sa v kosiciach zaviedli na vsetkych linkach hodinove intervaly a v spicke boli 30 minutove ?
Reakcia na: Vladimír #4252:
No ved ani ja si nespominam, ved ked sa zrusila 40tka tak ju nahradila 21tka (teda ak este nebola medzicasom nejako zmenena). Spominany CP som objavil pri Starej radnici volne pohodeny na zemi.

~ Dopravak - len sa Ty neboj, nezjem Ti ju (tu cerstvu 18tku ? )

25 z Leteckej akademie som mal velmo rad, hlavne ked prisiel modry ikarus a bolo to v zime 🙂 Vela toho nenajazdila, potom sa vratila do svojej povodnej "polohy", ale jazdievala pravidelne cez Z. St. a J.P. nakoniec sa vratila tak ako pred velkym treskom.

BM - ved som pisal, ze to bolo nevinne hrajkanie 😉 Este pride zopar "nevinnych hrajkani" z mojej dielne. A to sa budete divit! ? ? ? ?

L24 nemohla koncit na Jazere. NO - Tahanovce MNV, cez Kovosluzbu. 26tka jazdila z NO na Galakticku po juzne nabrezie iba cez pracovne dni. Co vsetko koncievalo na jazere: 12, 15, 18, 26, 51, 52, 53 (v roku 1979), 54.

dvojkotrojku ci trojkodvojku si zivo pamatam. Co som sa pytal vodicov, nemaliu ju prilis v laske a preto aj relativne rychlo skoncila (ved to bola o par zastavok predlzena jednotka) a vobec to bol blud. Z jednej strany trasy ako L3 a spat ako L2 ?

Poprosil by som Vas ci nema niekto spracovane v hocijakej forme, zmeny vsetkych moznych liniek od ich zavedenia. ak ano, tak by mi ich mohol poslat na mail. Budem mu povdacny 😉.
Reakcia na: BM #4304:
A ja prihodím otázku --> Bude vôbec niekedy lepšie v Košiciach? ☺
Reakcia na: Vladimír #4302:
Vlado poloz si otazku asi takto. Bolo vobec lepsie niekedy v Kosiciach??

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.