No a? Predsa kazdy vie, ze americkym prezidentom je Juraj Krovie, anglickym premierom Gordon Hnedy (kedysi to bola slavna zelezna lady Margita Pokryvacova), spanielskym premierom je Jozko Obuvnik (aha, aj oni maju svojho Schustera!), manzelom nemeckej kancelarky je Jachym Kysely. Ja si tiez asi zacnem prekladat svoje meno z latinciny a priezvisko z madarciny a zacnem sa predstavovat ako Kamen Knaz :sD
Mena sa neprekladaju, pretoze potom kto by vlastne vedel, kto je taky Jan Dostdobry (John Goodish), dokonca ani prechylovanie cudzich zenskych mien nie je podla mna celkom v poriadku.
UPJS je sice nazov, ktory by sa mal prelozit, ale nie meno v nom, t.j. University of Pavol Jozef Safarik a cudzincovi je hned jasne, ze je to nejaka univerzita, ktora je pomenovana po niekom.
V tomto duchu by sa mohli nahrat vsetky vyznamnejsie zastavky, co sa da prelozit, ale nedavat tam mestske casti do toho, lebo by to bolo prilis dlhe a asi by to aj posobilo minimalne dost srandovne. Take Sidl. KVP (Housing Estate of Kosice Governement Program) alebo Dargovskych hrdinov (Heroes of Dargov Housing Estate). Ale to v skratke hadam staci, dost sme sa na tych prekladoch vysantili uz v septembri ?
Inak co si spominal v prispevku #30020 o oznaceni T6B5 pre byvale ZSSR ako typ T3M, tak to bolo udajne preto, ze Rusi nechceli kupovat novy typ, oni chceli len staru dobru T3, tak asi z nich museli byt v CKD totalne bezradni, ked ich museli osalit az pod zmenenym oznacenim akoze zmodernizovaneho typu T3. ?
O T5C5 by som velmi neuvazoval najma kvoli veku, vyrobene boli v rokoch 1978 az 1984, t.j. su to 24 az 30 rocne vozidla! A to v neslavne preslavenych KE s NAJMLADSIM vozidlovym parkom v NAJHORSOM stave siroko-daleko, su najstarsie 25 rocne T3 uz v polovicnom rozklade. Takze bez ovela narocnejsejsim poziadavkam na udrzbu by predpokladam skoncili raz-dva. Dalej preto, ze maju zastaranu stykacovu vyzbroj. Neviem sa vyjadrit, ci je to lepsie alebo horsie ako odporova zrychlovacova vyzbroj, tu necham priestor pre odpornikov. Potom je tu este menej miesta pre cestujucich, hlavne na statie. A nakoniec, budapestianske prototypy T5C5 ev.c. 4000 a 4001 z roku 1978 a po dvoch prekonanych modernizaciach premavaju az dodnes a este nejaky ten rok aj budu. To by som sa este aj obaval, ci ich vobec dokazu prezit najnovsie a posledne dodane elektricky z roku 1992 (606 - 629).
Keby sme nejaké autority aj mali. Ja neviem, nespomínam si na nejakých. O všetkom rozhodnú poslanci (ktorí môžu fakať na nejaké autority). A výsledok? Vidíme všetci.
OFF TOPIC
Parkovisko na NO ako je pamätník sa začína tiež pomaly ohradzovať. Hejnalovcov už asi vystrnadili ktovie kam a zachvíľu pôjdu preč aj osobné autá čo tam stoja.
TOPIC ON
No, tak ono ani Visegrad nie je len Presov, Gdynia, Szeged a Ostrava, ale aj Trnava, Cheb, Nowy Sacz a Krosno. Takze si trvam na tom, ze Rumunsku mozeme (minimalne vozovy park) prudko zavidiet. Po com ten park jazdi, to uz je ina vec. Ale ono aj mnohe nase trate a cesty a vzdusne vedenia stoja za prd.
Tak čo som počul, snaha je zbaviť sa T6tiek kým sú ešte predajné. Čo o 20 rokov pochybujem. Z podobného dôvodu sa dnes u T3 preferuje rekonštrukcia. Ale aj nad tými sa už zmráka (tento rok asi posledné R.P) a bude nasledovať len šrot (60ks 14T a 250ks 15T plus wany ich rady nahradia)
Aké ULF-y kupuje Oradea? 1) ULF-y nie sú v ponuke pre žiadne iné mesto ako W (vnútrofiramná konkurencia), 2) Na tom ich oranisku by prešlo tak 20 m do prvého vykoľajenia.
A všeobecne - neryčal by som tak nadšením, ono CFR nie sú len Dezyrá a rekovozy na IC ale aj rozpadnuté motoráky a MHD tiež nie sú len vymenované prevádzky. Ostatne, tie úžesné Citelisotrolejbusy v Kluži cez tie rčumunské armatúry asi moc nezrýchlia.
Praha má ešte pred T6A5 na zbavenie nejakú stovku T3M, dve stovky T3SU/CS atd.
T6A5 ešte prejdú VP/GO, odjazdia si minimálne ďalších 20 rokov a potom sa ich MOŽNO budú zbavovať . A aj tak by vám boli v KE nanič. Jednak majú prevrátenú polritu, jednak sú na KE pomery príiš sofistikované ? .
Druhe Rumunsko? Chcete tiez kupit desat ULFov, ako Oradea? Pani, co sa tyka Rumunska a verejnej dopravy, tak vsetky visegradske krajiny su vyrazne pozadu. Sto Desir na CFR, 500 Citar v Bukuresti so zmluvou na dalsich 500, zatial 100 trolejbusov Irisbus Citelis v Bukuresti a 25 v Cluji... Kde sa my hrabeme!
Knihu mám, inak som ju behom vianoc videl v antikvariáte pri vykopávkach.
Ale pozor, v knihe je velmi vela nepresností, nesprávne popísaných fotografií, plagiátorské texty prevzaté ešte zo starších publikácií, knihu nemožno brať ako overenú faktografiu.
Sú tam poprvý raz zverejnené niektoré doposial neznáme fotografie, tým má tá kniha cenu a može slúžiť k základnému oboznámeniu s históriou mhd v ke , v čitatelovi vzbudiť záujem o tento obor .
No, mne stropne vykurovanie, aj ked chapem, ze ide od odpornikov, prilis logicke nepripada. Teply vzduch totiz neklesa dole, ale drzi sa hore. Naco je dobre mat hlavu v teple a zbytok tela v chlade?
Suhlasim A pre pouzitie linky musia mat cestujuci okrem cestovneho listka aj preukaz poistenca a odporucaci listok od svojho vseobecneho lekara, ze skutocne potrebuju ist do nemocnice na vysetrenie Kto tam ide len pracovat, alebo nebodaj len na navstevu pribuzneho, ten si moze aj prestupit
No ked T5C5 tak 2,5m , lebo keby 2,2 tak by T5C2, že.
Schvalovanie,... prečítaj si o pár článkov nazad čo tu jazdí a ako..... vypnutý reverz, 90km/h.
Ty myslíš, že to dopadne inak, ak budú chcieť zachrániť ed ? To bude lunapark, druhé Rumunsko!
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Arksun