Reakcia na: KVKV #30158:
Druhe Rumunsko? Chcete tiez kupit desat ULFov, ako Oradea?
Pani, co sa tyka Rumunska a verejnej dopravy, tak vsetky visegradske krajiny su vyrazne pozadu. Sto Desir na CFR, 500 Citar v Bukuresti so zmluvou na dalsich 500, zatial 100 trolejbusov Irisbus Citelis v Bukuresti a 25 v Cluji... Kde sa my hrabeme!
A pre pouzitie linky musia mat cestujuci okrem cestovneho listka aj preukaz poistenca a odporucaci listok od svojho vseobecneho lekara, ze skutocne potrebuju ist do nemocnice na vysetrenie
KVKV
Aa/V roku 1952 som „žil“ ešte len v predstavách rodičov, svetlo tohto sveta som objavil až v r.1954.
Takže sa len logicky domnievam, že pravidelne k cintorinu sa prestalo jazdiť v r.52, po výstavbe dvojkolajky k VSS a do Barce. Jazdu k cintorinu o dušičkách som zažil osobne, chodil som do zš, asi v r.63(64?) už presne neviem a potom už nikdy. Rušenie tejto odbočky malo niekolko fáz. Počas dušičkovej prevádzky viedli kolaje aj s výhybnou až k bráne cintorína, pred obradnú miestnosť. Ked upravovali Rastislavovu(vtedy Barčiansku) tak skrátili kolaj len po konec tej aleje od južnej. To tam boli ešte odstavované vagony. V r.64 sa zrušila nák.doprava, neviem teda kedy presne došlo k odpojeniu kolají od trate na južnej. Kolaje a stlpy tam zostali ešte dlho, zabudnuté, zarastené, domnievam sa že zbytky zmizli až pri rozšírení cesty do dnešnej podoby (70-te roky?) A ako posledný zbytok tam DODNES pri cintoríne stojí stlp trakč.vedenia.
Bb/Vozovna bola ešte nedostavana, ale zahájením prevádzky R sa tam odstavovali vozy, príjazd z bardejovskej (vtedy to malo iný charakter, volné neupravené okolie, staveniská všade)
Cc/Pokial je to v mape z 1912, buď ide o projekt ešte nehotový alebo tam aj za konky viedla vlečka (???) Pramene uvádzajú, že za obdobia ed éry sa vlečky k sladovni, tehelni stavali až neskor ,tak neviem.
Dd/Vlečka na Masarykovej existovala aj za koňky, je fotograficky doloženo, napojenie pri múzeu nie je mi známe či a ako bolo. Mapa z 1912 zobrazuje ešte koňku.
Pokial viem, éra konky a pary končí krachom a rozpredaním niekedy v r.1909-10 . To čo ostalo tak zchátralo. Zahájenie ed 1913-nák.d, 1914-os.d. Električkové trate sa stavali nanovo, včetne Masarykovej, prepojenia v oblasti Stromovej mi nie sú známe. Ale je mi doložené svedkami (už nežijúcimi), že v 20tych rokoch sa posunovalo na elektrifikovanej Masarykovej aj parnými lokomotivami. (zrejme drážnymi).
Začatie os.prevádzky som prevzal z českých materiálov (p.Kysela) , vyplýva to logicky. V Košiciach publikovaných materiáloch sa dokumentuje dosť podrobne zahájenie na L6 k tehelni, tak logicky sa dá usudzovať na rovnaký termín aj v tejto trase. To už ale zrejme muselo byť prepojenie v smere Masarykova-smer stanica. L5 v tejto trase je zdokumentovaná na dvoch fotografiách krátko po vojne.
Ee/Ano to konkretne pamätám, pred napojením novej trate bola cca týždeň (?) výluka. Celý úsek Kirovova, stará vozovna ostal odpojený , pomalu sa likvidoval, totálne až pri výstavbe abus-stanice.
Ee1/na mapke sieti je vozovna ed zle, ma byt smerom k stanici, to je na mnohych fotkách. Starú vozovnu nemám nikde doloženú, možno to fakt boli len dve kolaje (cca 15 kratkych vozov) ...a kone kolaje nepotrebovali. Nie je jasné kde bola vyhrevňa a zázemie pre parné rušne.
Obdobie konky je málo prebádané, je tam vela bielych miest.
Ff/Na aničke bolo len rozvetvenie, teda jedna výhybka. Motorák nemohol obísť vlek. Za normálnej prevádzky tam jazdili len sóla, dokonca aj do THC. Tam je jedna zaujímavosť, u mostu sa síce už pri zahájení postavila smyčka , ale nebola funkčná, lebo nebola dosadená výhybka. Tá sa dosadila až asi rok a pol pred zrušením, ked tam začali jazdiť téčka na predlženej L2.