Aa/V roku 1952 som „žil“ ešte len v predstavách rodičov, svetlo tohto sveta som objavil až v r.1954.
Takže sa len logicky domnievam, že pravidelne k cintorinu sa prestalo jazdiť v r.52, po výstavbe dvojkolajky k VSS a do Barce. Jazdu k cintorinu o dušičkách som zažil osobne, chodil som do zš, asi v r.63(64?) už presne neviem a potom už nikdy. Rušenie tejto odbočky malo niekolko fáz. Počas dušičkovej prevádzky viedli kolaje aj s výhybnou až k bráne cintorína, pred obradnú miestnosť. Ked upravovali Rastislavovu(vtedy Barčiansku) tak skrátili kolaj len po konec tej aleje od južnej. To tam boli ešte odstavované vagony. V r.64 sa zrušila nák.doprava, neviem teda kedy presne došlo k odpojeniu kolají od trate na južnej. Kolaje a stlpy tam zostali ešte dlho, zabudnuté, zarastené, domnievam sa že zbytky zmizli až pri rozšírení cesty do dnešnej podoby (70-te roky?) A ako posledný zbytok tam DODNES pri cintoríne stojí stlp trakč.vedenia.
Bb/Vozovna bola ešte nedostavana, ale zahájením prevádzky R sa tam odstavovali vozy, príjazd z bardejovskej (vtedy to malo iný charakter, volné neupravené okolie, staveniská všade)
Cc/Pokial je to v mape z 1912, buď ide o projekt ešte nehotový alebo tam aj za konky viedla vlečka (???) Pramene uvádzajú, že za obdobia ed éry sa vlečky k sladovni, tehelni stavali až neskor ,tak neviem.
Dd/Vlečka na Masarykovej existovala aj za koňky, je fotograficky doloženo, napojenie pri múzeu nie je mi známe či a ako bolo. Mapa z 1912 zobrazuje ešte koňku.
Pokial viem, éra konky a pary končí krachom a rozpredaním niekedy v r.1909-10 . To čo ostalo tak zchátralo. Zahájenie ed 1913-nák.d, 1914-os.d. Električkové trate sa stavali nanovo, včetne Masarykovej, prepojenia v oblasti Stromovej mi nie sú známe. Ale je mi doložené svedkami (už nežijúcimi), že v 20tych rokoch sa posunovalo na elektrifikovanej Masarykovej aj parnými lokomotivami. (zrejme drážnymi).
Začatie os.prevádzky som prevzal z českých materiálov (p.Kysela) , vyplýva to logicky. V Košiciach publikovaných materiáloch sa dokumentuje dosť podrobne zahájenie na L6 k tehelni, tak logicky sa dá usudzovať na rovnaký termín aj v tejto trase. To už ale zrejme muselo byť prepojenie v smere Masarykova-smer stanica. L5 v tejto trase je zdokumentovaná na dvoch fotografiách krátko po vojne.
Ee/Ano to konkretne pamätám, pred napojením novej trate bola cca týždeň (?) výluka. Celý úsek Kirovova, stará vozovna ostal odpojený , pomalu sa likvidoval, totálne až pri výstavbe abus-stanice.
Ee1/na mapke sieti je vozovna ed zle, ma byt smerom k stanici, to je na mnohych fotkách. Starú vozovnu nemám nikde doloženú, možno to fakt boli len dve kolaje (cca 15 kratkych vozov) ...a kone kolaje nepotrebovali. Nie je jasné kde bola vyhrevňa a zázemie pre parné rušne.
Obdobie konky je málo prebádané, je tam vela bielych miest.
Ff/Na aničke bolo len rozvetvenie, teda jedna výhybka. Motorák nemohol obísť vlek. Za normálnej prevádzky tam jazdili len sóla, dokonca aj do THC. Tam je jedna zaujímavosť, u mostu sa síce už pri zahájení postavila smyčka , ale nebola funkčná, lebo nebola dosadená výhybka. Tá sa dosadila až asi rok a pol pred zrušením, ked tam začali jazdiť téčka na predlženej L2.
Tu som dal vsetky fotky tykajuce sa MHD v KE, ktore som mal PC. Je ich tam asi 340. Tak ked bude mat niekto chut a cas, nech sa na nich pozrie, ci by sa tu niektore z nich nedali pouzit.
(Na viacerych je sice napisane, z akej stranky su...)
Nemá niekto hocakú fotku košickej Karosy (ŠM?)? Ak áno tak Vás prosím aby ste mi ju buď poslali na e-mail alebo nahrali web. (prosím nie letecká pošta)
Ďakujem vopred. ?
Pripomienky!!!
Na rýchlodráhe NIKDY NEBOLI žliabkové kolajnice, dokonca aj na Terase boli „hlavové“ kolajnice železničného typu.
Už v 70-tych rokoch sa rozni „experti“ vodiči snažili jazdiť na erke 90 a viac. Technikou jazdy doslova huntovali tie vozy.
Konštrukčná rýchlosť vozov T je 65km/h a NEMALA BY SA PREKRAČOVAŤ. Dochádza k výraznému preťažovaniu a prehrievaniu el. výzbroje , nebezpečným vibráciám (kto takú jazdu zažil, tak vie) a mechanickému opotrebeniu výrazne znižujúcemu životnosť vozu.
Jazdiť takto , k tomu ešte s vypnutým reverzom a nepovolenými úpravami aj inými ,to naplnuje skutkovú podstatu trestného činu obecného ohrozenia , to nie je LEN dopravný priestupok. Ako je vobec možné, že sa také nepovolené úpravy na výzbroji robia dokonca v rámci dielenskej údržby !!! To je vedeniu firmy jedno? To chce zaviesť záznamy z tachogafu a každý vyhodnocovať ako je to bežné v iných mestách. S patričným postihom.
To nie že „SA NEDOPORUČUJE“ ale „PRÍSNE ZAKAZUJE!!!“ by malo platiť. Cestovné poriadky sa dajú pohodlne dodržať aj rýchlosťou nižšou než je max.povolená.
Stropné vykurovanie majú len KT8, T6 nie. Stropné je logicky , lebo sa ventilátorom vháňa vzduch ohriaty odpormi umiestenými na streche. Je to regulované elektronicky, na streche je klapka natáčaná servomotorom. Fakt je že to nebolo najštastnejšie vyriešené, v Prahe, Plzni sa menila elektronická regulácia, pri nových rekonštrukciách sa to ruší a osadzujú topné telesá do bočníc vedla sedadiel (je viac riešení).
To, že „prefukuje“ , je dielenský šlendrián, napríklad dvere sa dajú zoštelovať tak , že dokonale tesnia.
Pavol Jozef Šafárik sa volal Pavol Jozef Šafárik alebo Paul Joseph Shapharick? Nezdá sa mi správne poangličťovať (naviac silene) mená ľudí (jedno koho). John Goodish sa volá John Goodish a nie Ján Gúdiš. The ice ring, Palace of art, Peace Marathon place a pod. schvaľujem.
Re #30134 Papyr: Samozrejme z každej zastávky, aby bola maximálna spokojnosť. Ale nie raz za hodinu, ale za dve. Každú párnu hodinu do jednej a každú nepárnu do druhej.
eMareq:vysvetlíš mi preklad zástavky UPJŠ,prečo nieje celá preložená?malo by to potom byť asi the university paul josehp šafarika a nie pavla jozefa šafarika,nie?
Sak zavedte okrem spojov RA aj spoje NA - nemocnicny autobus. Z kazdej stvrte k obom nemocniciam raz za hodinu, s tym, ze na medzilahlych zastavkach sa zastavovat nebude
pardon za čierny humor, ale vzhľadom k počtu zomretých by na cintorín stačila linka s 1 spojom denne, takže interval 24 hodín by bol až až luxusný. Tak nech sa im zavedie a nech zavrú ústa.
"Návrh nového linkového vedenia je stále vo fáze pripomienkovania mestskými časťami. Proces musí zavŕšiť svojím súhlasom viceprimátor mesta Jozef Filipko (SMK). Ten vyhlásil, že kým nebudú spokojné všetky mestské časti, neschváli to."
Pošlem Vám mail zachvíľu (tam bude zvyšok). Isté kompromisy by som pripustil, ak sú opodstatnené. Vy tvrdíte, že o dva roky treba spraviť zmenu a dovtedy nechať všetko po starom. O dva roky (ak by mala byť vtedy zmena) budú ktovieaké požiadavky a ktovie čo z toho dnešného torza bude ešte jazdiť (výkony klesajú!!!). Nieže včera bolo na zmenu neskoro, ale pekných pár rokov...
Citát z toto článku v dnešnom korzári:
"Každý si môže naplánovať, kedy si pôjde vybaviť veci na magistrát, ale ak musíte cestovať z domu do nemocnice, vtedy si človek vhodný čas, keď nemusí prestupovať, nevyberie," komentovala na nedávnom rokovaní zastupiteľstva Furče starostka Monika Smolková (Smer-SD). Jej i poslancovi Jánovi Sekáčovi (SDKÚ-DS) prekáža, aby mamičky s kočíkmi, chorí a starí museli do nemocnice prestupovať."
Z furče priamo na magistrát 2x do hodiny a do starej nemocnice 2x do hodiny. Tak neviem, ale viac plánovať musím dnes. ?
"Poslankyňa Katarína Čižmáriková (SOS-SRS) doplnila, že keď Furčan cestujúci do novej nemocnice bude musieť na Mieri prestúpiť na tradične natrieskaný spoj z Ťahanoviec, pochybuje, že sa doň ešte zmestí čo len vzduch. Poslanec František Balún (KDH) pri predstave, že z Furče by nejazdilo nič priamo do nemocnice ani na cintorín, poznamenal: "To už Furčania nemôžu byť ani chorí, ani umierať?"
To už Furčania nemôžu byť chorí, ani umierať?
No chorí byť môžu (a sú aj inde chorí čo nemajú priamy spoj k obom nemocniciam), ale nevedel som, že MHD má zabezpečovať aj dopravu pre umierajúcich (ležiacich rovno na smrteľnej posteli) aj s "príslušenstvom" t.j. posteľou či rovno rakvou. Čo to tu ten kryptokádehácky posranec Balún pláca za bludy? ?
Ja by som ich odtiaľ vyhodil oknom z najvyššieho poschodia.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Isidor
http://www.imhd.sk/ke/index.php?w=3825242e29ef212933352b332924ea&id=0&odpoved=17590&na=17576
http://www.imhd.sk/ke/index.php?w=3825242e29ef212933352b332924ea&id=0&odpoved=12979&na=12964