Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: KVKV #30151:
Ešte VEĽA rokov nie. Zatiaľ ich modernizujú. Ďalšie nakúpené hannoveráky nahradia tie najhoršie CSMG a T5C5 budú ešte veľa rokov na Bp. pomery luxus.
Reakcia na: KVKV #30158:
Druhe Rumunsko? Chcete tiez kupit desat ULFov, ako Oradea? 😃 Pani, co sa tyka Rumunska a verejnej dopravy, tak vsetky visegradske krajiny su vyrazne pozadu. Sto Desir na CFR, 500 Citar v Bukuresti so zmluvou na dalsich 500, zatial 100 trolejbusov Irisbus Citelis v Bukuresti a 25 v Cluji... Kde sa my hrabeme!
Reakcia na: sc_ke_sk #30156:

Knihu mám, inak som ju behom vianoc videl v antikvariáte pri vykopávkach.
Ale pozor, v knihe je velmi vela nepresností, nesprávne popísaných fotografií, plagiátorské texty prevzaté ešte zo starších publikácií, knihu nemožno brať ako overenú faktografiu.
Sú tam poprvý raz zverejnené niektoré doposial neznáme fotografie, tým má tá kniha cenu a može slúžiť k základnému oboznámeniu s históriou mhd v ke , v čitatelovi vzbudiť záujem o tento obor .
Reakcia na: KVKV #30142:
No, mne stropne vykurovanie, aj ked chapem, ze ide od odpornikov, prilis logicke nepripada. Teply vzduch totiz neklesa dole, ale drzi sa hore. Naco je dobre mat hlavu v teple a zbytok tela v chlade?
Reakcia na: eMareq #30136:
Suhlasim 🙂 A pre pouzitie linky musia mat cestujuci okrem cestovneho listka aj preukaz poistenca a odporucaci listok od svojho vseobecneho lekara, ze skutocne potrebuju ist do nemocnice na vysetrenie 😃 Kto tam ide len pracovat, alebo nebodaj len na navstevu pribuzneho, ten si moze aj prestupit 😃
Reakcia na: KVKV #30151:
zanedlho sa bude Praha asi zbavovať T6A5...tie by sa hodili viac (a ani schvaľovať by nebolo treba)
Reakcia na: Nodes #30153:

No ked T5C5 tak 2,5m , lebo keby 2,2 tak by T5C2, že.
Schvalovanie,... prečítaj si o pár článkov nazad čo tu jazdí a ako..... vypnutý reverz, 90km/h.
Ty myslíš, že to dopadne inak, ak budú chcieť zachrániť ed ? To bude lunapark, druhé Rumunsko!
Reakcia na: sc_ke_sk #30156:
ja mam
Reakcia na: KVKV #30146:
Nemate nahodou niekto tuto knihu:
http://www.ianallanpublishing.com/product.php?productid=44636&cat=1241&page=11
Tam by to asi bolo vsetko presne popisane...
Reakcia na: Nodes #30153:
Uz som to nasiel. Ked wikipedia neklame, tak maju sirku 2,5 m.
Reakcia na: KVKV #30152:
Poradite, kde ich hladat?
Reakcia na: KVKV #30151:
T5C5 nemaju sirku 2,2 m? To by medzi hranou ostrovceka zastavky a schodami vznikla o 15 cm vacsia medzera ako dnes. Myslite, ze by schvalenie noveho typu parametrov T5 bolo prechodne?
Reakcia na: Nodes #30150:

oslov ich
Reakcia na: Nodes #30127:

A načo v KE by boli obojsmerné T6 ??? Ja som v tom voze bol, ked ešte bol na skúškach v Prahe, je to tam malé, tie kabiny a dvere požerú vela miesta.
(Jedine tak Havličkova – Čermel, pokial by niekto v nejakom scifi seriáli o doprave obnovil trať)
Ale ved zobojsmerniť t6 by potom vedeli snáď aj na dielni.
A ked už sme pri tej scifi, tak zanedlho budú v KE chýbať pojazdné vozy, a v Budapešti sa budú zbavovať T5C5.
Reakcia na: KVKV #30149:
Ako sa da dostat ku autoritam?
Reakcia na: eMareq #30128:

Ďakujem za e-mail. Tie články v Korzári sú bláboly nekompetentných, ale mocných , takže sebeväčšia kravina od nich má väčšiu váhu než projekt najlepších odborníkov.
Naviac ona súdružka Smolková má svoju predstavu o predstavách svojich voličov. Domnieva sa , že názory a predstavy voličov by sa mali zhodovať s jej predstavami. Velmi nerada o tom diskutuje, osobným diskusiám sa vyhýba a na písomné a e-mailové podnety zásadne nereaguje.

Ide o to, že niektoré kompromisy určite musia byť aj Vám samotným proti srsti a pokial vypustíte do sveta takú vec , tak sa to obráti proti Vám. Práve tí, ktorým najviac vyhoviete Vás budú za novoty najviac kritizovať. Akoby som ich počul „však nič sa nezlepšilo, len porobili zmetky v linkách“. Tým si možete skaziť svoje vlastné renomé a niekto aj karieru. Preto hovorím neunáhlite sa, počkajte, pripravte si zázemie. Zožente si odborné posudky od autorít opierajte sa o ne.
Reakcia na: COMFORT #30144:

mali, no nie všetky, pozdejšie sa dávali hladké
Reakcia na: Sarko #30124:

Aa/V roku 1952 som „žil“ ešte len v predstavách rodičov, svetlo tohto sveta som objavil až v r.1954.
Takže sa len logicky domnievam, že pravidelne k cintorinu sa prestalo jazdiť v r.52, po výstavbe dvojkolajky k VSS a do Barce. Jazdu k cintorinu o dušičkách som zažil osobne, chodil som do zš, asi v r.63(64?) už presne neviem a potom už nikdy. Rušenie tejto odbočky malo niekolko fáz. Počas dušičkovej prevádzky viedli kolaje aj s výhybnou až k bráne cintorína, pred obradnú miestnosť. Ked upravovali Rastislavovu(vtedy Barčiansku) tak skrátili kolaj len po konec tej aleje od južnej. To tam boli ešte odstavované vagony. V r.64 sa zrušila nák.doprava, neviem teda kedy presne došlo k odpojeniu kolají od trate na južnej. Kolaje a stlpy tam zostali ešte dlho, zabudnuté, zarastené, domnievam sa že zbytky zmizli až pri rozšírení cesty do dnešnej podoby (70-te roky?) A ako posledný zbytok tam DODNES pri cintoríne stojí stlp trakč.vedenia.

Bb/Vozovna bola ešte nedostavana, ale zahájením prevádzky R sa tam odstavovali vozy, príjazd z bardejovskej (vtedy to malo iný charakter, volné neupravené okolie, staveniská všade)

Cc/Pokial je to v mape z 1912, buď ide o projekt ešte nehotový alebo tam aj za konky viedla vlečka (???) Pramene uvádzajú, že za obdobia ed éry sa vlečky k sladovni, tehelni stavali až neskor ,tak neviem.

Dd/Vlečka na Masarykovej existovala aj za koňky, je fotograficky doloženo, napojenie pri múzeu nie je mi známe či a ako bolo. Mapa z 1912 zobrazuje ešte koňku.
Pokial viem, éra konky a pary končí krachom a rozpredaním niekedy v r.1909-10 . To čo ostalo tak zchátralo. Zahájenie ed 1913-nák.d, 1914-os.d. Električkové trate sa stavali nanovo, včetne Masarykovej, prepojenia v oblasti Stromovej mi nie sú známe. Ale je mi doložené svedkami (už nežijúcimi), že v 20tych rokoch sa posunovalo na elektrifikovanej Masarykovej aj parnými lokomotivami. (zrejme drážnymi).
Začatie os.prevádzky som prevzal z českých materiálov (p.Kysela) , vyplýva to logicky. V Košiciach publikovaných materiáloch sa dokumentuje dosť podrobne zahájenie na L6 k tehelni, tak logicky sa dá usudzovať na rovnaký termín aj v tejto trase. To už ale zrejme muselo byť prepojenie v smere Masarykova-smer stanica. L5 v tejto trase je zdokumentovaná na dvoch fotografiách krátko po vojne.

Ee/Ano to konkretne pamätám, pred napojením novej trate bola cca týždeň (?) výluka. Celý úsek Kirovova, stará vozovna ostal odpojený , pomalu sa likvidoval, totálne až pri výstavbe abus-stanice.
Ee1/na mapke sieti je vozovna ed zle, ma byt smerom k stanici, to je na mnohych fotkách. Starú vozovnu nemám nikde doloženú, možno to fakt boli len dve kolaje (cca 15 kratkych vozov) ...a kone kolaje nepotrebovali. Nie je jasné kde bola vyhrevňa a zázemie pre parné rušne.
Obdobie konky je málo prebádané, je tam vela bielych miest.

Ff/Na aničke bolo len rozvetvenie, teda jedna výhybka. Motorák nemohol obísť vlek. Za normálnej prevádzky tam jazdili len sóla, dokonca aj do THC. Tam je jedna zaujímavosť, u mostu sa síce už pri zahájení postavila smyčka , ale nebola funkčná, lebo nebola dosadená výhybka. Tá sa dosadila až asi rok a pol pred zrušením, ked tam začali jazdiť téčka na predlženej L2.
Reakcia na: COMFORT #30143:
Tu som dal vsetky fotky tykajuce sa MHD v KE, ktore som mal PC. Je ich tam asi 340. Tak ked bude mat niekto chut a cas, nech sa na nich pozrie, ci by sa tu niektore z nich nedali pouzit.
(Na viacerych je sice napisane, z akej stranky su...)

http://leteckaposta.cz/870641476

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.