Reakcia na: Sarko #4056:
Zastávka pri Dargove v opačnom smere ako je dnes bola "odjakživa" , predpokladám ,že od vydláždenia NO a kolajových preložiek s tým spojených za Maďarov, alebo po vojne po výstavbe ruského pamätníka.
Zastávky boli vtedy takto:
-pri ruskom pam.-v smere-Hlavná . (inde zabočiť nešlo)
-pri "Dargove"(vtedy ešte nebol) v opačnom smere ako dnes v smere žst.(inde zabočiť nešlo)
-na Hlavnej -smery Barca a žst.
-pri Slovane, tam kde je dnes pre A16...T71...-smery Hlavná,Štúrova (ostrovček tam nebol, označník zast.bol na chodníku)-bolo to opačne ako dnes- El pred, Bus za križovatkou
PRVÁ zmena -rok si nepamatám:
-na hlavnej pri slovane ostrovčeky oproti sebe v oboch smeroch
-pri dargove v oboch smeroch. (podla mňa najlepšie riešenie v danom stave liniek) všetky linky jazdili priamo, len L2 a LR5 zabočovali
DRUHÁ zmena -zrejme v súvislosti so zastavením dopravy na Hlavnej:
Premiestnenie zastávok skoro do dnešnej podoby, len zast. smerom Južná ,Barca bola povodne bližšie, medzi pamatníkmi.
Mohlo síce zostať povodné riešenie, ale zrejme po nahustení liniek kapacita ostrovčeka u dargova nepostačovala. Neviem už, či pre 2,6 a R1 ešte nejaký čas slúžila a 1,4,5,...len prechádzali.
Posledná zmena-dnešný stav:
-smerom Južná posun za križovatku-zastávka pre dve súpravy ,pretože v špičke dochádzalo k zdržovaniu na krátkom úseku medzi pam. -súprava stála vlastne v oblúku.
POZNÁMKY:
Kolaj z Fejovej a parčíku na žst. pretínala ostrovček, bol v tých miestach prerušený, vtedy to moc nevadilo, lebo tam jazdili sólaT a sóla dvojnáp.vozy. Ostrovčeky boli kratšie.
Súčasné riešenie je síce výhodné, vznikli tzv. "zberné zastávky" to jest ,že tam zastavujú všetky linky v požadovanom smere, ale zastávka na Južnej už je velmi ďaleko od centra. Bolo by velmi dobré obnoviť zastávku pri dargove s ponechaním súčasných. Podla mňa nevadí, ak by sa zastavovalo pred križovatkou aj za ňou. Bežné v iných mestách.(podobný stav L7-Stará radnica). TOTO JE TÉMA DO DISKUSIE.
Celé NO je akosi hlúpo vyriešené ,zastávky sú rozhádzané od Bottovej ,Fejovu, Južnú až po Štúrovu. Skoro by to zaslúžilo zaviesť malú okružnú linku pre prestupujúcich.

Ale vážne,priestoru na NO je dosť, chcelo by to vybudovať "centrálny terminál-prestupný uzol-stanicu mhd" ,niečo na sposob /Liberec-Fügnerova/.
Nedávno sa síce písalo, že sa tam má stavať akési "hyperčudo" a v súvislosti s tým má investor riešiť aj dopravnú situáciu, ale dá sa predpokladať, že to bude brať len ako nutné zlo a podla toho to aj dopadne.....
. Myslim, ze aj tak je to nejaky prinos. Pomaly dalej zajdes
eMareq
Uznas sam, ze keby si kupili program, ktory by vyrabal zastavkove cestovne poriadky inaksim sposobom (nie ako teraz), vyslo by ich to drahsie.
Sluzobne cestovne poriadky sa robia v Exceli, ktory je na to vhodny.
Naviac je to aj estetickejsie, ako sucha trojdielna ciernobiela tabulka. Spomenul som si, ze SAD pouziva SW (ak sa nemylim EMTEST) na vyrobu CP.