Hm, to je pravda s tymi prestupnymi bodmi. Ale NO by teoreticky mohlo splnat podmienku prestupneho uzla. Nevidim v tom nic zle, ze su zastavky takto rozmiestnene. Ved ak budu hustejsie intervaly. Ale aj tak je to vsetko len fantazia.
Vtedy zmenili len L17.Ale ak by pomiesali vsetky linky...
Pochopil som veľmi dobre. Chcel som poukázať na to, že presadiť radikálne riešenia nebude také ľahké, keď sú problémy aj s takými maličkosťami ako bol môj príklad s L17. Keď sa ku všetkému vyjadruje 22 mestských častí a všetko musí schváliť 1438 inštitúcií.
A že nestačí len zaviesť prestupnú tarifu, ale bude treba investovať aj do úprav a rekonštrukcií hlavných prestupných bodov. Lebo nútiť cestujúceho, aby sa zviezol len po NO a potom prestúpil na iné stanovište NO vzdialené 200 m a 3 semafóry, sa mi zdá nekorektné. Veľký prestupný uzol by mal spĺňať určité parametre, ako napr. aj prístrešky pre viac ako 7 a pol ľudí a aby peší prechod medzi jeho jednotlivými stanovišťami bol čo najkratší a bezproblémový. V KE taký momentálne nepoznám.
Tazko porovnavat busy s elinami. Eliny vacsinou jazdia v 2voznovom vlaciku, pricom klbova vlastne nahradzuje vlacik jednym vozom. Eliny maju moznost spajania sa a mozu byt vedene jednym riadicom. Na malo ludi staci solo, pre zvysenu prepravu sojis trojicku, ale stale to bude 1riadic.Kratke busy nedokazes spojit tak, aby normalne behali po cestach. T.j. malo cestujucich sa zmesti do SU12,ale pri vacsom pocte cestujucich uz potrebujes 2xSU12 (2vodici), alebo jedno SU15(18).Aj ked v Talline som za busom MHD videl prives. Dobre som sa na tom pobavil.
Diky za vysvetlenie pre 5, kedze to na prvykrat dobre nepochopil .
Re #11145 Sarko: Plny suhlas s tymto prispevkom, az na malickost. Co je pre podnik vyhodnejsie? Platit dvojicku v 20min. intervale, alebo solovoz v 10min.intervale? Co je vyhodnejsie pre cestujucich? Pre cestujucich je lepsi 10min.interval, na DP by mal vysoke naklady na vodicov. Normohodiny nepustia, takby museli zamestnat viac vodicov, aby to stihali (za predpokladu, ze by im DP odmietal platit nadcasy). Pre Dp by bolo najvyhodnejsie, tak ako spominal miso h., maximalne dlhy voz s co najvacsimi intervalmi. Usetria na vodicoch. Preto sa divim, ze stale pribudaju len SU15 a nie Su18. Fakt som zvedavy, co vymysli DP s tolkymi SU15.
Moja veta o spiatočníctve bola myslená ironicky. Práve tak, ako majú zmysel kĺbové električky, majú ho aj kĺbové autobusy. (Či nie?)
Systém kratších vozov a lepších intervalov je síce lákavejší pre cestujúcich, ale aj nákladnejší pre dopravcu. Spotrebuje viac energií, potrebuje viac vodičov, atď. A nedá sa robiť všetko superlákavé bez ohľadu na ekonomickú stránku. Ak by sme šli v tomto uvažovaní do extrému, najlepší by bol potom na linkách každých 20 sekúnd osobný automobil, ale to už by nebola MHD. Prečo asi vynašli kĺbový autobus? Lebo lepšie spĺňa podmienku hromadnosti.
Tak to je pomýlený názor. Električková doprava by všeobecne mala byť nosnou a zabezpečovať dopravu všade tam, kde nestačí autobus, ani trolejbus. Takže aj kapacita jedného električkového vlaku je oveľa vyššia. Čo sú potom súpravy dvojíc? Veď kapacitne tiež zodpovedá kĺbovej električke. A do jednej dvojičky alebo kĺbovej električky sa vojde 2x viac cestujúcich, než do kĺbového autobusu.
Inak ja som hovoril len o tom, že zo strany dopravného podniku BY BOLO seriózne (nie, že tak aj urobí), ak už nakupuje len 15m verzie autobusov, aby adekvátne posilnil interval a ponuka kapacita zostala nezmenená. Nič mu nebráni, aby niečo podobné nemohol v určitých prípadoch zohľadniť aj v električkovej doprave.
A bonbónik na záver, nestačí, že zo 40 kĺbových električiek nám zostalo len 19?
Od nákupu kĺbových autobusov sa upúšťa, ale kĺbove električky sa rekonštruujú... ehm... aké spiatočnícke.
Prečo sa potom nerekonštruujú sólo električky a nejazdia v 2-krát lepších intervaloch?
fu, nerozumiem prečo tu stále vravíte o 18 metrových solarisoch. konečne to tu Sarko napísal, že 15 metrové autobusy v hustejšom intervale sú omnoho lákavejšie ako polhodinové linky, na ktorých je jedno aký dlhý príde autobus, aj tak je stále natrieskaný.
potom podľa tohoto spiatočníckeho princípu je možné urobiť nesmierne efektívnu dopravu v meste, keď z každého sídliska pôjde raz za hodinu 42 metrový autobus a jeho trasa bude mať 34 zástavok a čas za ktorý sa dostane z jednej konečnej na druhú bude niečo okolo 58 minút
Lenže nezabúdaj, že doteraz to vždy bola zmena liniek bez zmeny tarifného systému. Ak sa potom linkové vedenie zmení radikálne, tak potom tým, ktorí nový a lepší systém nepochopia, ostanú už len oči pre plač.
Vieme, ako je to so zmenami linkového vedenia v KE. Spomeňme si, keď zrušili L17 z Popradskej. Pred Bardejovskú prišiel rozzúrený dav dôchodcov z Michalovskej, pokričali, podupali a do týždňa a do dňa mali L17 späť.
Ja som myslel tak, že pozitívny je príchod nových vozidiel, pričom som súčasne napísal aj, že nedohodnutie žiadneho SU18 je smutnou správou. Smutnou by však nemusela byť, ak by DPMK k tomu pristupoval seriózne a napr. na linkách s prevádzkou kĺbových vozidiel by zadelil zodpovedajúci počet spojov na základe prepočtu kapacity kĺbových vozidiel. Takto by sa mohli skrátiť intervaly spojov a prevádzka linky by bola atraktívnejšia.
Mozno sa DP len pripravuje na prechod prestupnej tarify. Znizi pocet liniek, skrati trasy a zahusti intervaly. Potom uz na L34 nebude potrebny klbak, ale postacia aj 15m solarka.
Tiez sa cudujem, ze DP nevlastni ziaden SU18. Aspon na prezentacie, skusky...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko