Evidenčné číslo:7911
Typ: T6A5/I
Výrobca: ČKD Tatra, a. s., Praha
Výrobné číslo: 179111
Rok výroby: 1991
Sprevádzkovanie: február 1992
Nadobúdacia cena: 3 176 820 Sk
Depo: Krasňany
Jurajov dvor (6.11.2023 - 25.7.2025)
Krasňany (od 25.7.2025)
Súprava s vozidlom: 7911+7912
Reklamy: Istrobanka

Redstar (3/2001 - 11.11.2002)

VÚB Start konto (9/2004 - 12/2006)

Generali (12/2006 - 9/2008)

Mesto Bratislava (10/2008 - 4/2014)
Nehody: 19.3.2002 o 8:30 h. došlo k nehode medzi súpravami 7787+7788 a 7911+7912 na konečnej Pri kríži, keď vodič súpravy 7787+7788 na linke 1/1 viac posunul svoj voz dopredu, pričom si nevšimol, že z pravej koľaje vychádza súprava 7911+7912 na linke 5/14, ktorá mala odchod. Obe súpravy sa bočne zrazili pričom došlo k ich vykoľajeniu. 7787+7788 mal zničené pravé zrkadlo a nepatrne pravý bok v oblasti predných dverí. 7911+7912 mal značne poškodenú ľavú bočnú prednú časť vozidla a poškodená bola i vnútorna skrinka za vodičom.

Vykoľajenie vo vozovni Krasňany pred halou DO (3.3.2004)
Rekonštrukcie a úpravy: Poplantograf Lekov 01-2600 (1997/1998)

Výmena polpantografu za typ Stemmann-Technik Fb 80 (2008)

Inštalácia komunikačného a kamerového systému UniMoCom (4/2009) - systém sa využíval iba krátko a neskôr bol demontovaný.

Celková oprava (2014) - súprava dostala aj červeno-modro-strieborný náter, protišmykovú podlahu a textilné poťahy sedadiel.

Výmena statického meniča ČKD 2-UKSBR-DB za menič Cegelec SMT 6,3 (2008?).
Informačný systém: BROSE, čelný prevíjací (do 2001)
Strešné prevíjacie kocky (do 2001)
BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 120 (od 1999)
BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (112 × 19 px) (od 2001)
BUSE BS 200
Posledné záznamy o vypravení:
29.10.2025 3/29
28.10.2025 3/29
27.10.2025 3/32
24.10.2025 3/38
23.10.2025 3/38
22.10.2025 3/32
21.10.2025 3/31
17.10.2025 9/21
16.10.2025 9/19
15.10.2025 3/33
Všetky záznamy o vypravení

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Samuelšotouš #47:
Navyše koženkové poťahy boli sivé, nie čierne. Nevidem, kde na to prišiel, že by mali byť čierne. Historická T6A5 tak skoro v BA nebude.
Vieš tu napísať aj zdroj?
Táto Električková súprava T6A5 #7911 + #7912 by sa mala buď od Júla alebo Septembra stať Historickou/Retro Električkou s Pôvodným červeno-krémovým náterom, Prevíjacími displejmi BROSE, Kocky, Čierne koženkové poťahy sedadiel a Klasické zberače KE-29 v stave z roku 1992.
Reakcia na: Benedictus17 #44:
Predpokladám že áno, ale nie teraz.
Aký je momentálny stav Električiek T6A5 #7911+#7912? Dostanú pôvodný náter, čierne koženkové poťahy, pôvodné pantografy KE-29, prevíjacie displeje s kockami a budú v stave po dodaní?
Reakcia na: Mhr1 #42:
Otočiť sedačky je najmenej...
Zachová sa T6 ktorá bude vhodná či to bude 01, či 11 alebo 37 ktorá je jedna z mála ešte stále v pôvodnom laku
Reakcia na: Petto #39:
Zachovať by sa malo vždy vozidlo, ktoré reprezentuje najviac "súrodencov." 7901 reprezentuje 4 vozidlá.
Reakcia na: Andrej #40:
Nie je, 6617 je pôvodná s novým zadným dielom. Nie zloženina dvoch rôznych vozov, kde každý diel bol spojený pôvodne s niečím iným. Vlečka 6617 vždy jazdila s predkom 6617. Tým sa nechcem zastávať toho, že bola zachovaná (???) práve táto. Moja logika hovorí, že mala byť zachovaná niektorá z najnovších, čo prešla GO v Zlineri, len mala dostať pôvodný náter. Alebo 6604, kto ste ju videli po GO pred predajom na Ukrajinu, viete o čom hovorím. Bola nádherne opravená, ako nová, len schovať pod strechu a mohli sme dnes mať extra super historické vozidlo!
Reakcia na: Mhr1 #37:
Nie ze by som bol zastancom 7110 - za mna bola 7103 spravna volba - ale 6617 je tiez zmiesanina dvoch vozidiel, a to nastastie nikomu neprekazalo, aby ju zachovali.
Reakcia na: Mhr1 #38:
Dnes uz atypicka hadam len sedadlami, inak rovnaka ci ?
Reakcia na: Landscape #33:
Načo 7901??? Atypický prototyp.
Reakcia na: Martin232 #34:
7110 je zmršenina zložená z dvoch vozidiel, tú nie. Ale veď je 7103, dve nepotrebujeme. Naopak, som za T3P, napr. 7795+96, je len cca 10 rokov po rekonštrukcii, posledná prestavba, mala by byť v najlepšom stave.
Reakcia na: Ioannes04 #35:
Najskôr za 10 rokov.
Takto by mohla vyzerať súprava 7911+7912 potom, čo výde z Ústredných dielní. Nie ako riadna električka, ale ako historická električka v stave na začiatku prevádzky.
Reakcia na: Landscape #33:
Logika s K2S je pekna, no uprimne, moja malickost oblubuje viac K2S s transparentom v stresnej bocnici a so skladacimi dverami. Napriklad 7110.
Z T6 by som nechal solo 7901 a k tomu 79XX z prvej serie solo v stave po modernizacii v kremovej.
Reakcia na: upravovač fotiek #32:
Sólová 7901 by sa mala zachovať v úplne prapôvodnom stave po dodaní z ČKD na 1000mm podvozkoch. K tomu random súprava zo stavu ~2000, alebo v červenom po dojazdení...

A argument s miestom neprichádza do úvahy. T3 nemusí byť každá dochovaná. Stačiť bude 275, 819+820 a sólo 7734... Nič viac nepotrebuješ. Investovať treba do zachovania 317, aby neskončila ako 6207 o pár rôčkov 😉 Lebo k tomu jej stav momentálne, smeruje..

Čo mi pripomína, že ak by sa šlo pri T6A5 logikou variantu najvyššieho stupňa modernizácie pri dochovaní súpravy ako navrhujem, tak by sa tak dalo ísť aj s K2Skami. Čokoľvek s poslednou VP z poslednej série a 7103 vyjazdiť. TV14 si nemyslím, že zrovna potrebujeme. Posledná K2S Ti vykryje aj T3P vizuál.
Reakcia na: mhd579 #31:
Ako historičák bude v stave zo začiatku premávky, takže interiér sa kompletne prekope.
Reakcia na: ES499.0001 #28:
Samozrejme, že aj s prehliadkou, otázka skôr mala znieť či sa po nej ešte vráti do premávky alebo ju už začnú prerábať na HV

Tiež mi to nepríde ako ideálna voľba v zmysle, že má úplne iné sedačky a interiér a v červeno-krémovom laku veľmi nejazdila. Ale je podľa mňa v dobrom stave (narozdiel od viacerých iných T6) a zrejme tam hrá rolu aj citové puto pre jej "špecifickosť"
Reakcia na: ES499.0001 #28:
Škoda že všetky T6 nevyzerajú tak dobre ako toto vozidlo 😉 darmo 10 rokov dozadu sa do nich malo takto investovať ....
A kľudne nech je HV všetko sa dá prerobiť...
Reakcia na: ES499.0001 #28:
Pokial viem tak 7911 sa zvolila lebo bola to jedna z prvych suprav ktora bola zaradena do premavka, a zaroven nechcu 7901+02 alebo 7904+03 lebo su to prototypy a maju atypicke usporiadanie interieru. 7911 ma k povodnemu stavu daleko, ale zas na druhej strane si nemyslim ze je na tom horsie nez hocijaka ina suprava, vsetky z nich sa dozili vela modifikacii .
Reakcia na: mhd579 #27:
Podľa mňa je na prehliadke alebo na ňu ešte len pôjde.

Fakt nerozumiem, prečo by sa historickou T6A5/I mala stať práve táto súprava, ktorá je najmenej pôvodná.
Súprava je už dlhšie odstavená, prerába sa už (alebo v najbližšej dobe) na HV do pôvodného stavu z 90. rokov, tak ako sa tu spomínalo?
7911+7912 po príchode na konečnú zastávku Pri kríži.
Reakcia na: S499.1023 #24:
No neviem, ty možno to, že je pri predných dverách a kĺbe čierna farba prerušená zvislým žltým pásom nepovažuješ za "vyhranie sa s farbami," ale podľa mňa je to lepšie ako nič. 🙂
Uznávam, že slovo "krivky" som asi nepoužil najvhodnejšie, ale ja som mal na mysli aj tie šikmé čiary v NP článku.
Reakcia na: Urbanway 2423 #17:
1) Pri kĺboch nevidím žiadne "vyhranie sa s farbami" a šikmé čiary som doteraz za krivky nepovažoval.
Ja na tej strausberskej krabici (lebo KT6 je ešte omnoho väčšia krabica ako T6) vidím jedinú krivku a to na rozhraní čierna/žltá na čele.
Reakcia na: Adam3 #21:
Netreba zabúdať, že to je fotomontáž, takže prípadná lesklosť farieb by mohla byť v skutočnosti iná.

Na mňa tá električka pôsobí tak "negatívne," zatiaľ čo CapaCity a 30T nie, to náhle (a pravouhlé) prerušenie červených pruhov dverami a matnosť/tmavosť farieb mi tam proste nepasujú.
Reakcia na: dupe #18:
Alebo môj obľúbený Iževsk. Podľa mňa by dačo podobné išlo aj u nás na T6.
https://transphoto.org/photo/1014425/?vid=346171
Tak subjektivne sa mi to tiez velmi nepaci. Skusim to porovnat s tym Strausbergom. V tej bratislavskej verzii mi ta cierna krici ovela viac. Hlavne na tych dverach. V Strausbergu mam pocit, ze maju ovela viac skla a menej farby hlavne pri dverach. Ale hlavne mam pocit, ako keby bol rozdiel aj v materiali / lesklosti. V Strausbergu je ta cierna leskla ale zlta az tak nie, podobne ako napriklad na nasich Mercedesoch: https://imhd.sk/ba/galeria-media/1070/Mercedes-Benz-O-530-GL-CapaCity/241547/4924-opúšťa-zastávku-Žatevná?ref=ba%2Fgaleria%2F1070%2FMercedes-Benz-CapaCity . Na tej dupeho vizualizacii sa to leskne vsetko. Proste to posobi velmi plechovo oproti napriklad 29T ktora na mna posobia viac plastovo? Neviem to dobre popisat...
Reakcia na: FiFo #19:
ja za seba nemozem povedat zeby sa mi to nejak pacilo, ale tak toto je cisto individualny nazor....
Reakcia na: dupe #18:
Podľa mňa to vyzerá super 👍
Aby sme mali predstavu ako by taká 7911+7912 vyzerala.
Reakcia na: S499.1023 #16:
Pri kĺboch sa ale dá vyhrať s farbami (ako v strausberskej verzii), tak aby bol "zvýraznený" kĺb a navyše kĺb vždy preruší súvislé pruhy "harmonikou." Krivkami na NP článku som myslel šikmé sklá na bokoch, ktorým sa potom prispôsobí náter.
Reakcia na: Urbanway 2423 #15:
Pri kĺboch teda žiadne krivky nie sú a v strausberskom prevedení ani na NP článku.
Reakcia na: S499.1023 #14:
Na nízkopodlažnom článku a pri kĺboch.
Reakcia na: Urbanway 2423 #13:
T6 že majú menej kriviek ako KT8? Kde má KT8 nejaké krivky navyše?
Reakcia na: N/A #10:
Tie KT8 naozaj vyzerajú dobre a moderne, ale vidím tam pár rozdielov oproti našim T6 (je ale pravda, že T6 majú celkovo menej kriviek). V strednej časti čiary kopírujú nízkopodlažný článok (ten u T6 nie je), okolo predných dverí a na krajoch stredného článku majú navyše aj žltý pruh a na čele majú aj mierne zaoblené/zakrivené čiary.
Reakcia na: Urbanway 2423 #7:
Lak na T3 nemá nič spoločné s autorskými právami, pretože Kardaus nebol (našťastie) Kotas. Autorské práva si presadzuje Kotas u svojich diel M1 a 15T.
Reakcia na: N/A #4:
Áno, súhlasím.
Reakcia na: Urbanway 2423 #7:
Súhlasím, že náter by mal rešpektovať krivky a originálny dizajn vozidla, no v prípade žehličiek naozaj nevidím priestor na väčšiu invenciu.
Čo sa týka rozsahu použitia čiernej, niečo podobné sa uplatnilo aj pri modernizácii KT8 pre Strausberg a tam to nepôsobí nijak rušivo: https://transphoto.org/vehicle/44025/

V každom prípade, maľovanie vozov do kotasovských farieb (v tomto prípade doplnené ešte aj "štýlovým" tuningom interiéru) nie je nič iné než šotoúchylnosť zopár ľudí v DP.
Reakcia na: Urbanway 2423 #7:
Spájaš dve rôzne veci.
V Prahe je šotodogma, že T3 v pôvodnej schéme je symbol mesta ako takého a preto sa naň nesmie siahať. Problém s autorskými právami majú v tom, že Kotas navrhol celý dizajn 15T už aj s nejakým rozložením farieb a naslednou aplikáciou tých odtieňov priamo do použitých materiálov, a teda si nárokuje akoby celý dizajn vzhľadu. (Totiž, keby sa oháňal čisto schémou, podľa mňa ho už dávno odpálkujú, lebo veď žiadna schéma nevznikla sama od seba a teda by sa nedalo pretrieť nič.)

O Bratislave je JPP, že sa im len nechce riešiť zmenu farby v dokladoch, koniec koncov žiadny z autorov nikdy bratislavské prelaky neriešil.
Reakcia na: Urbanway 2423 #7:
Pochybujem, práve táto súprava je toho dôkazom...
Reakcia na: N/A #4:
Mne sa tento návrh veľmi nepáči, tej čiernej je tam na môj vkus až príliš veľa, súčasný náter (či už tento strieborno-modro-červený alebo červeno-krémový náter) mi príde krajší. V poslednej dobe badám veľmi veľkú snahu robiť nátery čo najjednoduchšie (najlepšie s použitím iba jednej farby) a najrovnejšie, bez zbytočných šikmých čiar (u krémových T3 a T6 to zrovna neplatí, tam bol rovný náter vždy). Jeden červený, druhý čierny a tretí červený pruh a hotovo, žiadne vyhranie sa s krivkami vozidla, len tri rovné čiary.

Inak, pri týchto T6 je to s náterom podobne ako u T3 v Prahe (t.j. nesmie sa prelakovať kvôli autorským právam)?
Reakcia na: Ma178rek #5:
Tento návrh videlo množstvo ľudí v DPB skôr, ako tu bol zverejnený. Takže ak by sa aj niekedy implementoval, tak to nebude tým, že ho tu zhliadli. 😉
Reakcia na: N/A #4:
Tak DPB číta intenzívnejšie diskusie takže možno sa dočkáme 😉
Reakcia na: N/A #1:
Predpokladám, že DPB sa stále zaťato drží dogmy "pôvodných náterov".
Nevidel niekto tuto supravu odvtedy co sa vratila do premavky? Ma stale Kotasovy nater?