Evidenčné číslo:7911
Typ: T6A5/I
Výrobca: ČKD Tatra, a. s., Praha
Výrobné číslo: 179111
Rok výroby: 1991
Sprevádzkovanie: február 1992
Nadobúdacia cena: 3 176 820 Sk
Depo: Krasňany
Súprava s vozidlom: 7911+7912
Reklamy: Istrobanka

Redstar (3/2001 - 11.11.2002)

VÚB Start konto (9/2004 - 12/2006)

Generali (12/2006 - 9/2008)

Mesto Bratislava (10/2008 - 4/2014)
Nehody: 19.3.2002 o 8:30 h. došlo k nehode medzi súpravami 7787+7788 a 7911+7912 na konečnej Pri kríži, keď vodič súpravy 7787+7788 na linke 1/1 viac posunul svoj voz dopredu, pričom si nevšimol, že z pravej koľaje vychádza súprava 7911+7912 na linke 5/14, ktorá mala odchod. Obe súpravy sa bočne zrazili pričom došlo k ich vykoľajeniu. 7787+7788 mal zničené pravé zrkadlo a nepatrne pravý bok v oblasti predných dverí. 7911+7912 mal značne poškodenú ľavú bočnú prednú časť vozidla a poškodená bola i vnútorna skrinka za vodičom.

Vykoľajenie vo vozovni Krasňany pred halou DO (3.3.2004)
Rekonštrukcie a úpravy: Poplantograf Lekov 01-2600 (1997/1998)

Výmena polpantografu za typ Stemmann-Technik Fb 80 (2008)

Inštalácia komunikačného a kamerového systému UniMoCom (4/2009) - systém sa využíval iba krátko a neskôr bol demontovaný.

Celková oprava (2014) - súprava dostala aj červeno-modro-strieborný náter, protišmykovú podlahu a textilné poťahy sedadiel.

Výmena statického meniča ČKD 2-UKSBR-DB za menič Cegelec SMT 6,3 (2008?).
Informačný systém: BROSE, čelný prevíjací (do 2001)
Strešné prevíjacie kocky (do 2001)
BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 120 (od 1999)
BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (112 × 19 px) (od 2001)
BUSE BS 200
Posledné záznamy o vypravení:
27.3.2024 7/1
26.3.2024 7/9
25.3.2024 7/5
22.3.2024 7/12
20.3.2024 7/3
19.3.2024 7/15
18.3.2024 7/13
15.3.2024 7/11
14.3.2024 7/13
13.3.2024 7/12
Všetky záznamy o vypravení

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
7911+7912 po príchode na konečnú zastávku Pri kríži.
Reakcia na: S499.1023 #24:
No neviem, ty možno to, že je pri predných dverách a kĺbe čierna farba prerušená zvislým žltým pásom nepovažuješ za "vyhranie sa s farbami," ale podľa mňa je to lepšie ako nič. 🙂
Uznávam, že slovo "krivky" som asi nepoužil najvhodnejšie, ale ja som mal na mysli aj tie šikmé čiary v NP článku.
Reakcia na: Urbanway 2423 #17:
1) Pri kĺboch nevidím žiadne "vyhranie sa s farbami" a šikmé čiary som doteraz za krivky nepovažoval.
Ja na tej strausberskej krabici (lebo KT6 je ešte omnoho väčšia krabica ako T6) vidím jedinú krivku a to na rozhraní čierna/žltá na čele.
Reakcia na: Adam3 #21:
Netreba zabúdať, že to je fotomontáž, takže prípadná lesklosť farieb by mohla byť v skutočnosti iná.

Na mňa tá električka pôsobí tak "negatívne," zatiaľ čo CapaCity a 30T nie, to náhle (a pravouhlé) prerušenie červených pruhov dverami a matnosť/tmavosť farieb mi tam proste nepasujú.
Reakcia na: dupe #18:
Alebo môj obľúbený Iževsk. Podľa mňa by dačo podobné išlo aj u nás na T6.
https://transphoto.org/photo/1014425/?vid=346171
Tak subjektivne sa mi to tiez velmi nepaci. Skusim to porovnat s tym Strausbergom. V tej bratislavskej verzii mi ta cierna krici ovela viac. Hlavne na tych dverach. V Strausbergu mam pocit, ze maju ovela viac skla a menej farby hlavne pri dverach. Ale hlavne mam pocit, ako keby bol rozdiel aj v materiali / lesklosti. V Strausbergu je ta cierna leskla ale zlta az tak nie, podobne ako napriklad na nasich Mercedesoch: https://imhd.sk/ba/galeria-media/1070/Mercedes-Benz-O-530-GL-CapaCity/241547/4924-opúšťa-zastávku-Žatevná?ref=ba%2Fgaleria%2F1070%2FMercedes-Benz-CapaCity . Na tej dupeho vizualizacii sa to leskne vsetko. Proste to posobi velmi plechovo oproti napriklad 29T ktora na mna posobia viac plastovo? Neviem to dobre popisat...
Reakcia na: FiFo #19:
ja za seba nemozem povedat zeby sa mi to nejak pacilo, ale tak toto je cisto individualny nazor....
Reakcia na: dupe #18:
Podľa mňa to vyzerá super 👍
Aby sme mali predstavu ako by taká 7911+7912 vyzerala.
Reakcia na: S499.1023 #16:
Pri kĺboch sa ale dá vyhrať s farbami (ako v strausberskej verzii), tak aby bol "zvýraznený" kĺb a navyše kĺb vždy preruší súvislé pruhy "harmonikou." Krivkami na NP článku som myslel šikmé sklá na bokoch, ktorým sa potom prispôsobí náter.
Reakcia na: Urbanway 2423 #15:
Pri kĺboch teda žiadne krivky nie sú a v strausberskom prevedení ani na NP článku.
Reakcia na: S499.1023 #14:
Na nízkopodlažnom článku a pri kĺboch.
Reakcia na: Urbanway 2423 #13:
T6 že majú menej kriviek ako KT8? Kde má KT8 nejaké krivky navyše?
Reakcia na: N/A #10:
Tie KT8 naozaj vyzerajú dobre a moderne, ale vidím tam pár rozdielov oproti našim T6 (je ale pravda, že T6 majú celkovo menej kriviek). V strednej časti čiary kopírujú nízkopodlažný článok (ten u T6 nie je), okolo predných dverí a na krajoch stredného článku majú navyše aj žltý pruh a na čele majú aj mierne zaoblené/zakrivené čiary.
Reakcia na: Urbanway 2423 #7:
Lak na T3 nemá nič spoločné s autorskými právami, pretože Kardaus nebol (našťastie) Kotas. Autorské práva si presadzuje Kotas u svojich diel M1 a 15T.
Reakcia na: N/A #4:
Áno, súhlasím.
Reakcia na: Urbanway 2423 #7:
Súhlasím, že náter by mal rešpektovať krivky a originálny dizajn vozidla, no v prípade žehličiek naozaj nevidím priestor na väčšiu invenciu.
Čo sa týka rozsahu použitia čiernej, niečo podobné sa uplatnilo aj pri modernizácii KT8 pre Strausberg a tam to nepôsobí nijak rušivo: https://transphoto.org/vehicle/44025/

V každom prípade, maľovanie vozov do kotasovských farieb (v tomto prípade doplnené ešte aj "štýlovým" tuningom interiéru) nie je nič iné než šotoúchylnosť zopár ľudí v DP.
Reakcia na: Urbanway 2423 #7:
Spájaš dve rôzne veci.
V Prahe je šotodogma, že T3 v pôvodnej schéme je symbol mesta ako takého a preto sa naň nesmie siahať. Problém s autorskými právami majú v tom, že Kotas navrhol celý dizajn 15T už aj s nejakým rozložením farieb a naslednou aplikáciou tých odtieňov priamo do použitých materiálov, a teda si nárokuje akoby celý dizajn vzhľadu. (Totiž, keby sa oháňal čisto schémou, podľa mňa ho už dávno odpálkujú, lebo veď žiadna schéma nevznikla sama od seba a teda by sa nedalo pretrieť nič.)

O Bratislave je JPP, že sa im len nechce riešiť zmenu farby v dokladoch, koniec koncov žiadny z autorov nikdy bratislavské prelaky neriešil.
Reakcia na: Urbanway 2423 #7:
Pochybujem, práve táto súprava je toho dôkazom...
Reakcia na: N/A #4:
Mne sa tento návrh veľmi nepáči, tej čiernej je tam na môj vkus až príliš veľa, súčasný náter (či už tento strieborno-modro-červený alebo červeno-krémový náter) mi príde krajší. V poslednej dobe badám veľmi veľkú snahu robiť nátery čo najjednoduchšie (najlepšie s použitím iba jednej farby) a najrovnejšie, bez zbytočných šikmých čiar (u krémových T3 a T6 to zrovna neplatí, tam bol rovný náter vždy). Jeden červený, druhý čierny a tretí červený pruh a hotovo, žiadne vyhranie sa s krivkami vozidla, len tri rovné čiary.

Inak, pri týchto T6 je to s náterom podobne ako u T3 v Prahe (t.j. nesmie sa prelakovať kvôli autorským právam)?
Reakcia na: Ma178rek #5:
Tento návrh videlo množstvo ľudí v DPB skôr, ako tu bol zverejnený. Takže ak by sa aj niekedy implementoval, tak to nebude tým, že ho tu zhliadli. 😉
Reakcia na: N/A #4:
Tak DPB číta intenzívnejšie diskusie takže možno sa dočkáme 😉
Reakcia na: Kubex2006SK #1:
Predpokladám, že DPB sa stále zaťato drží dogmy "pôvodných náterov".
Nevidel niekto tuto supravu odvtedy co sa vratila do premavky? Ma stale Kotasovy nater?