Osobne dufam ze vyclenia nejaku linku tomuto pravdepodobne na 2DP s CNG plnickou. Kedze vozidla su znacne menej kapacitne ako Otokary.
Výrobca SOR Libchavy sa v roku 2024 stal s vozidlom SOR NSG 18 víťazom verejnej súťaže DPB na rámcovú zmluvu umožňujúcu počas štyroch rokov dodať najviac 130 autobusov s CNG pohonom a súčasne s vozidlom SOR NS 18 Diesel aj víťazom súťaže na dodanie najviac 110 naftových kĺbových autobusov. Cena jedného plynového autobusu bola 438 000 € bez DPH a jedného dieselového autobusu 395 800 € bez DPH.
V prvej objednávke dopravný podnik v závere roka 2024 objednal 8 vozidiel s CNG pohonom, ktoré budú dodané do konca roka 2025. V septembri 2025 bolo objednaných aj 80 dieselových autobusov, ktoré budú dodané v druhej polovici roka 2026.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | SOR NSG 18 | 3401 – 3408 | 2025 | — | 8 | |
Spolu | 2025 | 8 |
Dĺžka | 18750 mm |
---|---|
Šírka | 2550 mm |
Výška | 3287 mm (NSG 18)
2995 mm (NS 18 Diesel) |
Výška podlahy | 340 mm (320 mm s kneelingom) |
Rázvor | 5900 mm a 6750 mm |
Počet dverí | 4 |
Počet miest na sedenie | 45 + 1 |
Počet miest na státie | 82 (5 os./m2)
132 (8 os./m2) |
Celkový počet miest | 127 + 1 (5 os./m2)
177 + 1 (8 os./m2) |
Pohotovostná hmotnosť | ~17000 kg |
Celková hmotnosť | 30000 kg |
Motor | FPT Industrial Cursor 9 CNG, Euro 6E, plynový radový šesťvalec, kvapalinou chladený, s trojcestným katalyzátorom (NSG 18)
FPT Industrial Cursor 9, Euro 6E, naftový radový šesťvalec, kvapalinou chladený (NS 18 Diesel) |
Výkon motora | 251 kW / 2000 rpm (NSG 18)
251 kW / 2200 rpm (NS 18 Diesel) |
Objem motora | 8709 cm3 |
---|---|
Krútiaci moment motora | 1500 Nm / 1100 rpm (NSG 18)
1400 Nm / 1100 rpm (NS 18 Diesel) |
Maximálna rýchlosť | 80 km/h |
Prevodovka | ZF EcoLife 6 AP 1620B, 6-stupňová automatická s integrovaným retardérom (NSG 18)
ZF EcoLife 6 AP 1420B, 6-stupňová automatická s integrovaným retardérom (NS 18 Diesel) |
Riadenie | RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia |
Nápravy | predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová, vlečená zadná: ZF AV 133, portálová, tuhá, hnacia |
Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
Klimatizácia | 2x Eberspächer AC 135
Eberspächer K403-E (kabína vodiča) |
Chladiaci výkon klimatizácie | 2 x 35 kW
6 kW (K403-E) |
sor_2048
Však som písal že by to bolo od veci
Ale upresním myslel som to tak že ak by DPB trval na tom že chce dať nové busy do Petržalky tak sa dá chodiť na trnavku tankovať ale zvládnuteľné by to bolo len ak tých busov bude málo
Ale to nič nemení na tom že by to bolo nepraktické