Osobne dufam ze vyclenia nejaku linku tomuto pravdepodobne na 2DP s CNG plnickou. Kedze vozidla su znacne menej kapacitne ako Otokary.
Výrobca SOR Libchavy sa v roku 2024 stal s vozidlom SOR NSG 18 víťazom verejnej súťaže DPB na rámcovú zmluvu umožňujúcu počas štyroch rokov dodať najviac 130 autobusov s CNG pohonom a súčasne s vozidlom SOR NS 18 Diesel aj víťazom súťaže na dodanie najviac 110 naftových kĺbových autobusov. Cena jedného plynového autobusu bola 438 000 € bez DPH a jedného dieselového autobusu 395 800 € bez DPH.
V prvej objednávke dopravný podnik v závere roka 2024 objednal 8 vozidiel s CNG pohonom, ktoré budú dodané do konca roka 2025. V septembri 2025 bolo objednaných aj 80 dieselových autobusov, ktoré budú dodané v druhej polovici roka 2026.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | SOR NSG 18 | 3401 – 3408 | 2025 | — | 8 | |
Spolu | 2025 | 8 |
Dĺžka | 18750 mm |
---|---|
Šírka | 2550 mm |
Výška | 3287 mm (NSG 18)
2995 mm (NS 18 Diesel) |
Výška podlahy | 340 mm (320 mm s kneelingom) |
Rázvor | 5900 mm a 6750 mm |
Počet dverí | 4 |
Počet miest na sedenie | 45 + 1 |
Počet miest na státie | 82 (5 os./m2)
132 (8 os./m2) |
Celkový počet miest | 127 + 1 (5 os./m2)
177 + 1 (8 os./m2) |
Pohotovostná hmotnosť | ~17000 kg |
Celková hmotnosť | 30000 kg |
Motor | FPT Industrial Cursor 9 CNG, Euro 6E, plynový radový šesťvalec, kvapalinou chladený, s trojcestným katalyzátorom (NSG 18)
FPT Industrial Cursor 9, Euro 6E, naftový radový šesťvalec, kvapalinou chladený (NS 18 Diesel) |
Výkon motora | 251 kW / 2000 rpm (NSG 18)
251 kW / 2200 rpm (NS 18 Diesel) |
Objem motora | 8709 cm3 |
---|---|
Krútiaci moment motora | 1500 Nm / 1100 rpm (NSG 18)
1400 Nm / 1100 rpm (NS 18 Diesel) |
Maximálna rýchlosť | 80 km/h |
Prevodovka | ZF EcoLife 6 AP 1620B, 6-stupňová automatická s integrovaným retardérom (NSG 18)
ZF EcoLife 6 AP 1420B, 6-stupňová automatická s integrovaným retardérom (NS 18 Diesel) |
Riadenie | RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia |
Nápravy | predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová, vlečená zadná: ZF AV 133, portálová, tuhá, hnacia |
Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
Klimatizácia | 2x Eberspächer AC 135
Eberspächer K403-E (kabína vodiča) |
Chladiaci výkon klimatizácie | 2 x 35 kW
6 kW (K403-E) |
TRolejbus_6719