Prvý z 12-metrových elektrobusov dostal nové batérie.
Na skúšobných jazdách po výmene trakčných batérií sa dňa 22. novembra 2025 objavil prvý z dlhodobo odstavených elektrobusov SOR NS 12 Electric. Vozidlo #3001 bolo z premávky odstavené v septembri minulého roka a čakalo na nové trakčné akumulátory. Ďalšie štyri vozidlá, #3002 až 3005, nejazdia už od začiatku modernizácie vozovne Krasňany v novembri 2023.
V priebehu tohto roka bratislavský dopravný podnik obstaral päť sád nových akumulátorov pre tieto autobusy. Jedna nová sada batérií EVC 103 Ah NMC s kapacitou 412 Ah/274 kWh (kapacita pôvodných batérií bola 364 Ah/242 kWh) od firmy EVC Group vyšla na 69 146 € bez dane. Pôvodné batérie so 180 modulmi boli nahradené novými s 30 modulmi, ktoré boli na strechu inštalované prostredníctvom adaptérov. Poskytovaná záruka na nové batérie je 36 mesiacov, alebo 2000 nabíjacích cyklov.
Nové trakčné batérie dopravný podnik obstaral aj pre dvojicu menších elektrobusov SOR EBN 8. V tomto prípade ide o rovnaký typ batérií ako boli pôvodné, t. j. EVC 300 Ah LiFeYPO4 s kapacitou 300 Ah/172 kWh. Jedna sada týchto batérií bude stáť 68 425 € bez dane.
upravovač fotiek
V Petržalke vidím zmysluplné mať (hybridné) trolejbusy na linkách: 68, 83, 84, 88, 93. Elektrobusy na linkách 80 a 99. Zvyšné linky CNG busy.
Električka po Pražskej je zmysluplná (potenciálne predĺženie až do Stupavy), ale obávam sa, že ešte väčšie sci-fi ako električka na Štefánikovej (kde v minulosti aspoň bola). A väčšie sci-fi než moje úvahy o rozvoji hybridných trolejbusov na linkách 83, 84, 93, 63, 68, 88, 37 (asi v tomto poradí čo sa reálnosti týka).
Mám pocit, že ak by sme mali hybridné trolejbusy na vyššie spomínaných linkách (plus všetkých súčasných trolejbusových linkách), tak potenciál (hybridných) trolejbusov ako druhu dopravy v rámci celého mesta bude plne vyčerpaný. Samozrejme linku 32 už teraz beriem ako trolejbusovú v celej dĺžke.
Isteže, technicky ostane možnosť budovať ďalšie trolejbusové trate a konvertovať ďalšie linky na trolejbusy. Ale bude to dávať zmysel?Možno áno (ale skôr NIE) pre linky 31, 39, 94, 80, 99 Znova zoradené podľa pravdepodobnosti realizácie, hoci pochybujem o zmysluplnosti konverzii na hybridný trolejbus pri ktorejkoľvek z uvedených liniek.
Všetky ostatné linky buď elektrobusy (slabý interval) alebo CNG busy (expresný charakter liniek alebo vzdialené mestské časti). Vodík je slepá ulička.