Prvý z 12-metrových elektrobusov dostal nové batérie.
Na skúšobných jazdách po výmene trakčných batérií sa dňa 22. novembra 2025 objavil prvý z dlhodobo odstavených elektrobusov SOR NS 12 Electric. Vozidlo #3001 bolo z premávky odstavené v septembri minulého roka a čakalo na nové trakčné akumulátory. Ďalšie štyri vozidlá, #3002 až 3005, nejazdia už od začiatku modernizácie vozovne Krasňany v novembri 2023.
V priebehu tohto roka bratislavský dopravný podnik obstaral päť sád nových akumulátorov pre tieto autobusy. Jedna nová sada batérií EVC 103 Ah NMC s kapacitou 412 Ah/274 kWh (kapacita pôvodných batérií bola 364 Ah/242 kWh) od firmy EVC Group vyšla na 69 146 € bez dane. Pôvodné batérie so 180 modulmi boli nahradené novými s 30 modulmi, ktoré boli na strechu inštalované prostredníctvom adaptérov. Poskytovaná záruka na nové batérie je 36 mesiacov, alebo 2000 nabíjacích cyklov.
Nové trakčné batérie dopravný podnik obstaral aj pre dvojicu menších elektrobusov SOR EBN 8. V tomto prípade ide o rovnaký typ batérií ako boli pôvodné, t. j. EVC 300 Ah LiFeYPO4 s kapacitou 300 Ah/172 kWh. Jedna sada týchto batérií bude stáť 68 425 € bez dane.
upravovač fotiek
Linka 83 by mala byť prevádzkovaná formou hybridných trolejbusov. Bez trolejového vedenia na Moste SNP a Staromestskej. Všade inde by sa dalo vybudovať, resp. čiastočne už aj je.
Trolejové vedenie si vyžaduje doplnenie štyroch úsekov:
1/4
Kutlíkova (vrátane obratiska) - Romanova - Osuského - Nám. hraničiarov - Rusovská cesta - Panónska cesta. Ukončenie/začiatok v zastávke Pri sade, kde bude v smere z mesta natrolejovacia strieška.
2/4
Doplniť trolejovú stopu s natrolejovacou strieškou na zastávke autobusu Hodžovo nám. v smere zo Staromestskej.
3/4
Zvyšok na Brnianskej ulici medzi Hroboňovou a Patrónkou.
4/4
Lamačská cesta v úseku od Cesty na Červený most - Harmincova - M. Schneidera Trnavského - Saratovská - Repašského - Štepná - Pri kríži (vrátane obratiska).
Trasa v smere z Dúbravky:
9,6 km pod drôtmi po Hodžovo nám. (stiahnutie zberačov za jazdy pred križovatkou s Palisádmi) + 1,8 km z trakčného akumulátoru po zastávku Pri sade + 4,2 km pod drôtmi po výstupisko Kutlíkova + 350 metrov stopa v obratisku.
Trasa v smere z Petržalky:
3,8 km pod drôtmi po zastávku Pri sade + 1,8 km z trakčného akumulátoru do zastávky Hodžovo nám. + 9,6 km pod drôtmi po výstupisko Pri kríži + 450 metrov stopa v obratisku.
Spolu to máme 28 km pod drôtmi a 3,6 km na trakčný akumulátor, alebo 88% trasy pod drôtmi a 12% na akumulátor.
Pre linku 83 by sa vysúťažili veľkokapacitné (trojčlánkové) trolejbusy vybavené trakčným akumulátorom. Kapacitu trakčného akumulátoru je nutné nadimenzovať tak, aby aj ku koncu životnosti a bol schopný poskytnúť dostatok energie na prejdenie 3 km trasy pomalým posúvaním v zápche a zároveň vykurovať vozidlo plným výkonom kúrenia po dobu 30 minút v extrémnom prípade, že schytá zápchu na Moste SNP a Staromestskej.
Z potrebných 28 km trolejového vedenia je dnes už 5,9 km vybudovaných, takže by bolo potrebné vybudovať zvyšných 22,1 km jednostopého trolejového vedenia pre linku dlhú 31,6 km. Alebo povedané ináč: 30% plánovanej trasy pod drôtmi už máme vybudovaných! Len je nutné zabezpečiť, aby výkon meniarní bol dostatočný (modernizovať).