Prvý z 12-metrových elektrobusov dostal nové batérie.
Na skúšobných jazdách po výmene trakčných batérií sa dňa 22. novembra 2025 objavil prvý z dlhodobo odstavených elektrobusov SOR NS 12 Electric. Vozidlo #3001 bolo z premávky odstavené v septembri minulého roka a čakalo na nové trakčné akumulátory. Ďalšie štyri vozidlá, #3002 až 3005, nejazdia už od začiatku modernizácie vozovne Krasňany v novembri 2023.
V priebehu tohto roka bratislavský dopravný podnik obstaral päť sád nových akumulátorov pre tieto autobusy. Jedna nová sada batérií EVC 103 Ah NMC s kapacitou 412 Ah/274 kWh (kapacita pôvodných batérií bola 364 Ah/242 kWh) od firmy EVC Group vyšla na 69 146 € bez dane. Pôvodné batérie so 180 modulmi boli nahradené novými s 30 modulmi, ktoré boli na strechu inštalované prostredníctvom adaptérov. Poskytovaná záruka na nové batérie je 36 mesiacov, alebo 2000 nabíjacích cyklov.
Nové trakčné batérie dopravný podnik obstaral aj pre dvojicu menších elektrobusov SOR EBN 8. V tomto prípade ide o rovnaký typ batérií ako boli pôvodné, t. j. EVC 300 Ah LiFeYPO4 s kapacitou 300 Ah/172 kWh. Jedna sada týchto batérií bude stáť 68 425 € bez dane.
MatejBA
SOR NS 12 Electric cena €589 000 v 2018 (nieco si mozeme odratat lebo v tej cene bola aj infrastruktura)
Po 6 rokoch (lebo rok stali) vymena baterie za €69 146 eur
Medzicasom objednane SOR NS 12 Diesel su za €238 500, kde uz dokonca zasiahla aj zvysena inflacia v 2022.
Cize za cenu 1 electric (za plnu cenu) + baterie za 6 rokov prevadzky mame 2 Diesle, ktore vyjazdia celodenne linky bez problemov.
Ani uspora na energiach nevyrovna cenovy rozdiel, kedze by Diesel musel najazdit pri maloobchodnej cene €1,5 na liter a 40l/100km cca 700 000km aby sa dorovnali...