Výstavba a modernizácia trolejbusovej trate na Trnávke dočasne presmeruje niektoré linky.
Pre modernizáciu trolejbusovej trate na Rádiovej ulici bude od 27. októbra 2025 dočasne vylúčená premávka liniek 60 a 65 po tejto ulici a zároveň bude upravená trasa linky 96 na Trnávke. Zmena potrvá približne 6 týždňov.
- Linka 60 bude premávať za zastávkou Slovinská priamo po Rožňavskej ulici s obsluhou zastávok Pri strelnici a Depo Trnávka (konečná zastávka). Späť pôjde rovnakou trasou.
- Linka neobslúži zastávky v úseku Hanácka až Rádiová obojsmerne.
- Zastávky Hanácka, Spoločenská a Bulharská bude obsluhovať linka 61 a presmerovaná linka 96.
- Prestup medzi linkami 60 61 96 bude možný na zastávke Slovinská.
- Namiesto neobsluhovanej zastávky Rádiová odporúčame peší presun k zastávke Depo Trnávka na Rožňavskej ulici.
- Linka 65 pôjde medzi zastávkami Bojnická a Na križovatkách priamo po Galvaniho ulici.
- Zastávka Bojnická v smere k Stanici Vrakuňa bude mimoriadne obsluhovaná na Galvaniho ulici (nástupište F).
- Linka neobslúži zastávky Pri zvonici, Bulharská a Rádiová obojsmerne.
- Zo zastávok Bulharská a Pri zvonici bude možné použiť linky 61 a 96 s prestupom na linku 65 na zastávke Na križovatkách.
- Linka 96 pôjde medzi zastávkami Slovinská a Na križovatkách obojsmerne po Slovinskej a Bulharskej ulici, čím posilní premávku na Trnávke namiesto linky 60.
- Na odklonovej trase obojsmerne obslúži zastávky Hanácka, Spoločenská, Bulharská a Pri zvonici.
- Linka neobslúži svoje zastávky Depo Trnávka a Bojnická obojsmerne.
- Pri ceste do/z Depa Trnávka bude možné prestúpiť z linky 96 na linky 53 a 60 na zastávke Slovinská, resp. naopak.


upravovač fotiek
Koľaje prvej konskej železnice viedli od roku 1840 od budovy stanice konky po dnešných uliciach Karadžičova, Dostojevského rad a Vajanského nábrežie až k dnešnému Nám. Ľ. Štúra, preto cestujúci mohli smerom na Trnavu cestovať priamo z centra mesta. V roku 1873 však bola táto železnica prebudovaná na parnú trakciu, a parné vlaky začali premávať zo stanice Považskej železnice na križovatke Krížnej a Legionárskej ulice a k Nám. Ľ. Štúra už neboli vedené. V rokoch 1873 – 1883 preto cestujúcich k tejto stanici z Nám. Ľ. Štúra dovážala po neprestavanom úseku pôvodnej železničnej trate konka, ktorú dobová tlač nazývala „tramway“. Premávka bola prispôsobená príchodom a odchodom vlakov, denne premávali tri páry spojov a cestovné bolo podľa vozňovej triedy od 10 do 20 grajciarov.
Zdroj: https://imhd.sk/ba/doc/sk/15413/Historia-verejnej-dopravy-v-Bratislave-pred-rokom-1895
Samzorejme, keď ja používam slovo tramvaj, myslím tým v drvivej väčšine prípadov električku.