Výstavba trolejbusovej trate Bulharská – Galvaniho je zazmluvnená

Nová trolejbusová trať na Trnávke by mala byť realitou v prvej polovici roka 2026.

Mesto Bratislava podpísalo 7. augusta 2025 zmluvu o dielo na výstavbu trolejbusovej trate Bulharská – Galvaniho s víťazom verejnej súťaže, ktorým je stavebná spoločnosť OHLA ŽS, a. s., Brno.

Zmluvná cena výstavby trate je 3 899 999 € bez DPH s požadovanou lehotou výstavby najviac 11 mesiacov od začatia prác. Podobne ako pri trolejbusovej trati Riviéra – Patrónka, aj v tomto prípade je v zmluve zakotvená možnosť poskytnutia finančného bonusu zhotoviteľovi za predčasné odovzdanie diela do 31. januára 2026. Výška bonusu je stanovená na 3 % zo zmluvnej ceny, t. j. 117 000 €. Financovanie výstavby bude zabezpečené z Plánu obnovy a odolnosti cez kapitolu REPowerEU.

Výstavbou novej trate sa predĺži trolejbusová trať na Trnávke z Bulharskej ulice až po Avion Shopping Park, čo umožní trolejbusom na linke 61 skrátiť jazdu na pomocný batériový pohon iba na úsek Avion Shopping Park – Letisko (do výstavby trate musia trolejbusy jazdiť na batériový pohon už od Bulharskej ulice). Zároveň bude zmodernizovaná trať na Rádiovej ulici, po ktorej premáva trolejbusová linka 60. Na napájanie novej trate bude vybudovaná kontajnerová meniareň v areáli vozovne na Trnávke.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Trolley #54:
Ako pise Matej. Ta L30 hoc aj s 15min int. ta motivuje aby si tam nechal auto ? A cez vikend kto by tam uz len nechal auto? Ked je plno miest v meste zadarmo cely den - dokonca aj kusok od Stareho mesta.
Reakcia na: MatejBA #55:
Ano, no prave preto je uplne odveci ci tam bude len L30 alebo 30+45, ktore idu vlastne nikam. Presne ako pises tam treba zastavku 83,84 prip aj 63 ako volakedy.
Reakcia na: Petto #53:
Pretoze je to oficialne P&R, kde ludia zo Zahoria maju nechat svoje auto. A interval 15/30 minut odtial resp. na prestupny uzol Patronka je trapny. Keby aspon stali autobusy na Lamacskej ceste pri Tescu Lamac (83, 84, 37, 63), ze prejdes do 100m a ides priamo do mesta, ale takto je to parodia.

Straaaaasne by ma to motivovalo nechat tam auto, kebyze uz som davno v meste, musim ist na spoj, ktory ked mi ujde, tak musim cakat 15 minut, a potom zase prestupovat. 😃
Reakcia na: Petto #53:
L30 tam chodí každých 15 minút len v pracovných dňoch, cez víkend je tam biednych 30 minút.
Reakcia na: Urbanway 2423 #50:
A naco treba dalsi spoj k Tesco Lamac ? L30 tam uz chodi v intervale 15min. ADD2 L45 s tym int. 30min poobede je uz uplne odveci a ziadna pridana hodnota. Dajme tomu este rano ked jazdi L45 castejsie.
Reakcia na: Petto #39:
Nemyslím to vážne.
Reakcia na: si #49:
Keby sa predĺži trať k tescu Lamač asi by som tam potiahol linku 47...
Reakcia na: lostrail #48:
K Tescu Lamač by sa mohla predĺžiť aspoň 45 s použitím degešov. Aj keď podľa mňa by bolo lepšie celú 45 zrušiť a nahradiť ju predĺženou 20 k NOÚ v špičke.
Reakcia na: lostrail #48:
predlzenie k tescu lamac by som videl len ako jednu z ciastkovych etap k tomu aby sa potiahlo trolejove vedenie do lamaca; a robit to po kuskoch je evidentne v realiach mesta lepsie ako sa snazit spravit to cele naraz, kedze mesto akosi na to nema (nielen peniaze ale ani managerske schopnosti)
Reakcia na: Fantomas1 #11:
Pokial viem, tak toto v aktualnom zasobniku nebolo. Pamatam si 4 - Patronka - Riviera, predlzenie k novemu SND (za mna ma toto najvacsi otaznik), Bulharska - Galvaniho a Trencianska - Hranicna.
Potom nejake modernizacie, ale predlzenie k Tescu Lamac davalo zmysel mozno niekedy v rokoch 2003-2007. Aktualne by sa tym nehradila ziadna ucelena linka, to uz by som skor videl zmysel zamerat sa na postupne zatrolejovanie niektorej z liniek, ktore tadial jazdia. Vtedy sa planovalo predlzit tam niektoru z trolejbusovych liniek, no aktualne ten dopyt uz nie je taky velky, kedze vyrastli nove nakupne centra aj v pomerne blizkom okoli.
Reakcia na: BA2301 #28:
Ak by viedli troleje až po Zlaté piesky, tak by sa tam dala teoreticky predĺžiť aj 60 na batériu.
Reakcia na: Petto #43:
opakovanie je matkou mudrosti....

par metrov na letisku potrebujes nejak napajat, ci 600V jednosmernych s dostatocnym vykonom sa tam len tak nejak nasublimuje ?
takze by si bud musel dokopat napajacie kable od najblizsej meniarne (a pozor na ubytky napatia); co si dovolim tvrdit ze je uz hned polovica nakladov na vybudovanie kompletnej trate; alebo tam musis vybudovat mensiu meniaren a k nej potrebujes aj pripojku z 22kV~
myslis ze az tolko usetris nenatiahnutim trolejoveho vedenia ?
Reakcia na: samkoh #25:
Veď práve preto by sa tam zišlo predĺžiť aj 60, ktorá jazdí na AS. 4 by podľa mňa neposkytovala dostatočné spojenie. V špičke by mohli kľudne jazdiť niektoré spoje až na AS.
Reakcia na: Petto #43:
Par metrov vedenia na letisku momentalne nemas ako napajat. Ano jazdia tam na baterky uz teraz, ale je to velmi velmi na hrane co sa tyka dojazdu. Tie vozy boli specifikovane na trat az po Avion
Reakcia na: Colon #42:
Patronka Riviera by este mohla mat zmysel aj ekonomicky lebo sa poriesia 2 linky - 32/33. TT Avion uz ani velmi nie. L61 tam uz dnes jazdi na baterku a tych par metrov pod drotom comu ma pomoct ? Ak bol problem ze museli vypinat voz na letisku kvoli baterke, tak to sa dalo aj lacnejsie poriesit a urobit par metrov vedenia pri odstavnej ploche na letisku,kde prestavkuju L61.
Reakcia na: Petto #8:
Toto je zaujímavé. Existuje nejaký finančný prepočet o tom či sa oplatí stavať táto trať alebo tam nasadiť parcialne trolejbusy? Očakával by som že pri 4 miliónovej investícií to bude existovať. Rovnako tak pri trati Patrónka-Riviéra. Má niekto odkaz? Alebo možno aj z iného mesta kde to prepočítali.
Reakcia na: BA2301 #28:
53 zo Zlatých Pieskov.
Reakcia na: Petto #37:
Áno ale bude mať tých osem aj adekvátnu malosériovú cenu.
Reakcia na: upravovač fotiek #23:
Uff degese na L63 ? Ty to fakt myslis vazne. Tam by bolo tolko problemov ze az.
1. nedostatocna kapacita - L63 by musela byt posilnena intervalovo
2. slaby vykon agregatu do kopca v Lamaci
3. narast vzkm pre posilneny interval skrz maly voz
4. meniarne by nezvladli pravdepodobne dalsi narast odberu
5. narast soferov pre vypravu
6 15 "degesov" by nestacilo pre celu L63, ked uz dnes je tam klbakov 11ks
7. nemame este celu Brniansku s vedenim
Reakcia na: TomJ #33:
Ak raz vybudujeme TIOP Ruzinov (zatial bez elektriciek), urcite sa to tam cele pomeni. Slaba 39 tam urcite nezostane sama z centra.