DPB objednáva 80 nových kĺbových naftových autobusov

Dopravný podnik bude môcť nakúpiť kĺbové autobusy SOR NS 18 Diesel, ich nákup bude financovaný prostredníctvom úveru.

Bratislavský dopravný podnik 9. septembra 2025 podpísal štvorročnú rámcovú zmluvu umožňujúcu nákup najviac 110 kĺbových autobusov s naftovým pohonom s víťazom verejnej súťaže, firmou SOR Libchavy. Uvedená súťaž na dodávateľa nových dieselových autobusov prebehla ešte v roku 2024, zúčastnili sa jej iba český SOR a turecký Otokar, pričom nižšiu cenu ponúkol práve český výrobca. 

Vysúťažená cena jedného autobusu SOR NS 18 Diesel je 395 800 € bez DPH, dodacia lehota autobusov má byť najviac 12 mesiacov po ich objednaní. 

S českým výrobcom SOR Libchavy má DPB podpísanú aj rámcovú zmluvu na 130 kĺbových autobusov s CNG pohonom typu SOR NSG 18. Z nich bolo zatiaľ v závere roka 2024 objednaných 8 vozidiel, ktoré by mali byť dodané ešte v priebehu tohto roka. V minulom roku DPB obstarával aj kĺbové elektrobusy v počte do 40 kusov, táto súťaž zatiaľ nebola ukončená.

Doplnené 10.9.2025: Na financovanie nákupu autobusov si DPB vzal úver do výšky 50 miliónov €, vďaka ktorému bude môcť nakúpiť najviac 115 autobusov SOR s naftovým alebo CNG pohonom. Čerpanie úveru bude možné do konca roka 2026, splatnosť úveru bude do konca roka 2035.

Doplnené: 11.9.2025: DPB informoval, že aktuálne z rámcovej zmluvy na naftové autobusy objedná 80 autobusov SOR NS 18 Diesel v hodnote 31,7 mil. €, ktoré by mali byť dodané do roka. Autobusy boli objednané 11. septembra 2025. Veľká obnova vozidlového parku autobusov by tak mala prebehnúť krátko pred budúcoročnými komunálnymi voľbami.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Tešíme sa na nové SORky. Viac lacného plastu ,hrdzavých šróbov, prasknutých rámov. Nech žiju lowcosty.
A opat ideme znizovat kapacitu. Oproti priestrannemu Kentu medzimestky NS18 s milionom sedaciek a "ziadnou ulickou".
Pri tomto sa bude tiez valov fotit? Alebo povie, ze su to atypy, tak predsa nerieste kapacitu...?
Reakcia na: kecho #3:
Aky atyp ? Bezny klbak uz v SR,ČR aj Nemecku.
Reakcia na: Petto #2:
Podľa technických parametrov (https://imhd.sk/ba/popis-typu-vozidla/1118/SOR-NSG-18) má NSG 18 celkovo 127 + 1 (5 os./m2) a 177 + 1 (8 os./m2) miest, Kent má 130 + 1 resp. 155 + 1. Zníženie kapacity je iba pri 5 os./m2 a to úplne minimálne (keďže NSG má o 6 sedadiel viac). Kapacita prakticky totožná s CapaCity.
Reakcia na: Petto #4:
Atyp je novinka pvimatova a univerzalne zaklinadlo ked nieco nie je tak, ako by malo byt.
V style - zastavkovy pristresok je atyp, tak nefrflite, ze nie je ani v desiatom posunutom termine, rovnako bude zaklinadlo atyp pouzite na to, ze bude v buse mensia kapacita. Svedkovia valovovi mu to zozeru ako aj ostatne hluposti doteraz...
Reakcia na: Petto #4:
V Nemecku? Okrem NAD za zeleznicu su este niekde?
kedy už konečne prestaneme nakupovať poľnohospodársku techniku ???
Reakcia na: gejza #8:
Tento hejt voči tým autobusom, ktoré za nič nemôžu, mi príde trápny.
Reakcia na: gejza #8:
Ale no, SOR sa za tie roky posunul medzi obstojných výrobcov autobusov
Reakcia na: mhd579 #5:
A teraz tu o cervenej ciapocke. Zrak mi este sluzi a je nerealne aby NS18 mal kapacitu ludi vacsiu resp rovnaku s Kentom. NS18 a NB18 su totozne vlecky kde sa neda ani len postavit, kdezto v Kente je priestoru habadej pri 3.dverach. Raz sa nese*iem a pojdem si odmerat celu plochu oboch vozidiel a pojdem ro vyratat.
Reakcia na: Drew5 #7:
Dakde ano, ale skor par ks.
Reakcia na: Kubik96 #1:
Čo ti ja viem, nepísalo sa tu veľakrát, že Otokary boli / sú dosť poruchové? Na moju dcéru sa vo vozidle #3352 v jednom z prvých dní jeho ostrej prevádzky vysypalo rozbité sklo z bočnej zásteny pri tretích dverách. Áno, na jednej strane súhlasím, že SOR je taká Dacia medzi autobusmi (čo inak dobre sedí na ekonomickú situáciu Bratislavy - na Mercedesy nemáme), ale dobre slúžia už dlhé roky. A okrem toho, ich kvalita sa postupne zlepšuje. SOR NS 12 Diesel z roku 2022 sú úplne na úrovni a rád nimi cestujem. Nevidím žiadny rozdiel oproti Otrokom (z pohľadu cestujúceho).
Reakcia na: Petto #2:
Rozmery uličky sú asi dané, ale rozmiestnenie sedadiel si snáď môže určiť zákazník, to nie je vina výrobcu.
Reakcia na: johnnyjanko #14:
Ak mas takmer po celom voze aj podesty, tak tiez si nevyberies. Preco ale DPB napchal aj v NS12 dopredu "dve stvorky" je potom otazne. Tiez sa tam velmi zle stoji v tych NS12, staci ze pride 1 kocik/vozickar a uz stojis v ulicke kde je vsade 2+2. Detto NSG18 podla vizualizacie. Aspon ze priestor za klbom oproti 3.dveram uz nebude zapratany sedackami ako NB18,ale je tam dalsi priestor na kocik.
Reakcia na: Kubik96 #1:
Žiaľ na viac toto mesto nemá, keď vyhadzuje peniaze neúčelne, jeden by povedal rovno von oknom ako naši dôchodcovia.
Reakcia na: Klepeto #16:
Dochodcovia ich vyhadzuju z balkona 🙂 Tu radsej kupia 4 stromy za 130 tisic alebo si znicia travnik na kolajniciach a potom ho za 750 tisic obnovia... Pripadne bez poplatku si nechaju zabrat verejny oriestor, neuplatnuju reklamacie, o pokutach ani nehovoriac... Takze penazi je dost, len ked sa primarne riesi to, ze za tisice eur leju kyble cervenej farby na chodnik namiesto opravy povrchu cesty/chodnika, vrtaju do cieat zbytocne retardery, trikrat za rok premaluju psvb parkovanie....
Reakcia na: Petto #15:
"Ak mas takmer po celom voze aj podesty, tak tiez si nevyberies."

Na európskom trhu autobusov neevidujem žiadny aktuálne vyrábaný typ autobusu, ktorý by mal viac sedačiek bez podesty ako má SOR NS.
Reakcia na: Klepeto #16:
ja si nemyslim ze by vacsina dochodcov vyhadzovala peniaze von oknom, castokrat maju (dochodcovia) skor problem ako z toho vobec vyzit a ci im vyde aspon na 2 suche rozky denne....
to sa s plytvanim a neucelnym vynakladanim prostriedkov zo strany magistratu neda ani nahodou porovnat.....
Reakcia na: Petto #15:
Celkovo nerozumiem, čí výmysel je usporiadanie 2+2 v prednej časti. Na státie potom zostáva len priestor kočíka alebo dvere, ľudia sa musia cez seba pretláčať alebo horedolu vystupovať a predlžujú sa pobyty na zastávkach.
Reakcia na: Viko #20:
Tak vo vyspelých krajinách je cielom prepravovať v autobusoch sediacich cestujúcich. Preto tam tiež majú tolko sedadiel kolko sa len zmestí do vozidla (niekedy aj na úkor štvrtých dverí v klbáku) a jednosedadlá alebo pozdĺžne sedenie majú hlavne v električkách a v metre.

Kde my máme všade v nových električkách nadrbané dvojky a štvorky a teda mi pripadá že v špičke je väčší problém so státím a vystupovaním z tohoto nášho častejšieako-metra kde rovnako okrem miest pre kočík/vozík a dverí nieje žiadne miesto na státie a keď aj náhodou je niesu tam v strede zvyslé tyče ku ktorým by sa dalo postaviť a normálne sa pri nich stáť.

Inak aj modla bratislavských vodičov a šotoušov – MBCC má v prednej časti usporiadanie 2+2 a za tým 4+4.

A ešte ako bonus sa musíš pri nastupovaní a vystupovaní prvými dverami tlačiť cez jedno krídlo aby chuďáka vodiča vo vyhriatej kabíne (takmer celouzavretej oproti SORom) neofúklo. Ak ti vôbec tie prvé dvere otvorí.
Reakcia na: Viko #20:
Ano presne na to narazam. Ale zial DPB mal myslim aj vysoke poziadavky na 14ks NP sedadiel cize SOR len splnil co DPB chcel.
Pekny update clanku... DPB zobral 50mega uver na nove vozidla. To by sli zrejme vsetky SOR z 2010 a 25Ks Capacity dokelu.
Mňa by zaujímalo podľa čoho vyrátali maximálne 115ks
Keby sa ibjedna 110ks naftakov vieme mať ešte 15ks NSG v ten cene 15mil
Cena naftak vs NSG
395800 vs 438000
Reakcia na: Ma178rek #24:
To je uz vec kombinatoriky , pravdepodobne pridaj viac CNG 🙃.
Reakcia na: Ma178rek #24:
To áno ale hypoteticky až takýto počet vieme mať .. ale je tam že buď alebo ... Takže to bude asi +- pol na pol
Reakcia na: Vladimír #18:
V prednej casti resp. pri 12m pripustam, ze je to podobne ako u konkurencie. Vo vlecke klboveho ma resp. moze mat krysor len 4 sedadla priamo z nizkej podlahy. Tu zaostava.
Reakcia na: Petto #25:
Netreba zabúdať na zákonnú požiadavku, aby určité % nových vozidiel (ak si pamätám správne 50%) bolo ekologických. Čiže určite pomer nebude 110ks diesel/15CNG.
Reakcia na: SGP135 #28:
Keby sa zoberú iba CNG autobusy vyjde ich 114ks...
Tá podmienka najviac 115ks mi príde odveci .. keďže si zobrali 50 000 000 a vedia za to nakúpiť 60 klasických a 59 CNG .. alebo opačne ...
Reakcia na: johnnyjanko #13:
Ja som ním minule išiel po Dolnozemskej. Všetko nonstop hralo. Srouby vypadávajú z krytov hore a veľa vecí je "dotesnenych" zloženým papierikom. Kvalita to veľmi nekrici
Reakcia na: Drew5 #27:
Otokar a MBCC majú iba tri sedadlá bez podesty vo vlečke a Solarisy čo máme majú tiež iba štyri...
Reakcia na: Cancer #31:
MBCC su starsi datum vyroby a nepamatam sa presne, jak to maju vyriesene. Otokary aj Solarisy maju popri Tebou uvedenom pocte sedadiel este priestor na kocik, kde si dopravca moze nakonfigurovat dalsie sedadla. Krysor ma idiotsku lowcostovu konstrukciu, ktora umoznuje najviac 4 pevne sedadla z nizkej podlahy pri zruseni priestoru pre kocik. Pri konfiguracii objednanej v DPB tam budu mozno len dve sklapacie sedadla.
Reakcia na: Drew5 #32:
Bol nacrt interieru pre NSG18 a nebude tam nic. Tj konecne priestor za klbom oproti 3.dveram.
Tých 8 autobusov s CNG, čo už DP objednal, je už v tom počte 115 autobusov, alebo to bude okrem nich (teda akokeby 123 autobusov).
Reakcia na: juraj76 #34:
Mimo ...
Cerstva info v clanku .... Uz sa kupilo 80ks SOR NS18 diesel tj SORky z 2010 vsetky zbohom prip. aj par Capacity.
Tak potom by malo nasledovať objednanie 35 vozidiel na CNG pohon.
Reakcia na: SGP135 #28:
isto je taká zákonná podmienka? Daj zákon, nech doštudujem.
Reakcia na: kvorka #38:
https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1005027/2049449/Pri-verejnom-obstaravani-aut-by-malo-byt-kazde-piate-ekologicke?utm_source=chatgpt.com

Povinný podiel ekologických vozidiel pri verejnom obstarávaní a zákazkách

U autobusov a trolejbusov / verejnej dopravy: podiel ekologických vozidiel v nových obstarávaniach bude od roku 2026 aspoň 48 %.
Definícia „ekologického vozidla“ od roku 2026

Od 1. januára 2026 platia tieto podmienky:

V kategóriách osobné vozidlo, mikrobus a nákladné vozidlo do 3,5 tony – ekologické bude len vozidlo s nulovými emisiami CO₂.
Pravda.sk
+1

Autobusy a nákladné vozidlá nad 3,5 tony – ekologickými sú vozidlá využívajúce:

elektrickú energiu, alebo

alternatívne palivá podľa definície zákona, napríklad vodík, CNG, LNG, LPG, syntetické palivá či biopalivá.
Trolejbusy, ktoré sú poháňané len elektrickým prúdom alebo ktoré, keď nie sú pripojené do trakcie, majú hnaciu sústavu s nulovými emisiami.

Takze ak kupime 80ks diesel, musime kupit aspon 38 CNG kupit
Je potešujúce vidieť v DPB normálnu obnovu vozového parku. Niečo, o čom sme pred desaťročiami mohli iba snívať. Podnik sa naozaj za tie roky posunul a koná tak, ako sme si vtedy želali. Verím že časy, kedy jazdili po uliciach doslova vraky po životnosti, sú definitívne za nami.
Reakcia na: Petto #39:
8 kusov SOR NSG 18 je už objednaných, takže objednajú ešte 30 kusov?
Reakcia na: upravovač fotiek #41:
Neviem, ale za mna staci aj 30+8. Je to uz slusne cislo ci 115 ci hore-dole par ks. Najviac ma ale desi co s 83/84. Nahrada sa necrta ziadna za Capacity, takze CP sa musi posilnit inak neviem. Hlavne rano je tam slusna sardinkaren.

No 8ks sa objednalo uz 2024 a dodane budu 2025, takze pravdepodobne nespadaju do 48% podielu.
"Veľká obnova vozidlového parku autobusov by tak mala prebehnúť krátko pred budúcoročnými komunálnymi voľbami."

Ale aka pekna nahoda 🤓
Reakcia na: upravovač fotiek #40:
Po šiestich rokoch od poslednej „normálnej” obnovy vozového parku. Ďalší nárazový nákup, nie prebežná obnova vozidiel 🤔
Reakcia na: Petto #42:
No buď nahradia Otokary MBCC čo by bolo asi najrozumnejšie kvôli kapacite, lebo interval už je teraz veľmi dobrý
Lebo akože áno uživil by sa aj interval 6 minút v rannej špičke len potom by to bol nárast do vypravy o 3-4 vozy na oboch linkách... A hlavne na takéto posilnenie nie sú výkony...
Reakcia na: juraj76 #37:
No malo... Hoc by ich mohlo byť z tých zvyšných peňazí 41
Reakcia na: MatejBA #43:
No podla novych podmienkok pre BID ci DPB ci XY. Nesmie jazdit viac ako 16rocny voz v BA co sa tyka abusov. Takze od jula 2026 by nemali jazdit prve SOR a Capacity s r.v.2010.

A hla teraz to vyslo aj tesne na volby objednavka 😁
Reakcia na: Solider #44:
Teraz to inak neslo ,horia terminy a 2010tky musia prec. A ramcova dohoda plati tusim 4 roky , tak pravdepodobne sa par ks sa kupi este z ramcoviek.
Reakcia na: Petto #47:
nuz tak vies no, 16 rocne obdobie licuje presne na 4 volebne obdobia... takze ked sa bude vzdy kupovat na poslednu chvilu, tak to opat padne o 4 volebne obdobia pred (komunalne) volby.....
ktovie preco tam dali prave taketo cislo.... 😃
Reakcia na: Solider #44:
Však vozidlá aj "nárazovo" starnú. Čo mal podnik vyraďovať autobusy počas ich životnosti? Hlavne, že sa objednávajú nové včas. A nie až vtedy, keď nám po uliciach strašilo pojazndé vrakovisko.
Ako pôžička 50 mega mi príde trošku velká a ja si nemyslím že je to najlepšia cesta lebo mi to vychádza že mesačne treba si vyhradiť tak 415 tis. čo je všetko len nie malo. No ale rozumiem že sa bude obnovovať vozový park ale ja osobne by som bol skôr fanúšikom cesty že ísť postupne s tým že najprv by sa vyraďovali tie v žalostnom stave. No ale ak by sa reálne objednalo 115 resp. Aj teraz s NSG 18 123 tak by mali padnúť všetky SORky s euro 5 motorom teda rok výroby 2010, jedna 2011 a potom 2012 a všetky capacity nam ostane rezerva 12 vozov. Pokiaľ počítam správne tak všetkých mercedesoch a soriek euro 5 je dokopy 111
Reakcia na: Petto #48:
Aké termíny? Ver tomu že to je posledná vec ktorá niekoho trápi, tu je úplne iný problém a to ten že najstaršie sorky postupne odchádzajú kvôli ich technickému stavu a čoskoro tu nebude mať namiesto nich čo jazdiť. Som zvedavý koľko 2010 soriek vydrží ešte další rok.
Reakcia na: upravovač fotiek #50:
Ale takto sa nikdy nezabezpečí priebežná obnova vozového parku, ak sa bude ďalej nárazovo nakupovať keď to naraz všetko zostarne.
Reakcia na: johnnyjanko #13:
V Otokare sa dá hýbať a dokážem zo stredu autobusu vystúpiť bez toho aby museli vystúpiť 2/3 cestujúcich. To je dosť rozdiel. Najväčší problém SORiek je že to vyzerá ako keby ich nakreslilo ChatGPT. Tu máš plochu, tu máš stupne, a nejak tam náhodne nadrb veci aby si akože využil čo najviac tej plochy.
Reakcia na: ikarus31 #52:
Este ze mame prebytok 12M vozidiel tak vypomozu, no len kde. 😂 78 by sa dala asi prezit so solami inde si to neviem predstavit.
Reakcia na: Solider #53:
Aké riešenie navrhuješ, ak nemáme mať autobusy po životnosti ani vyraďovať ešte mladé autobusy?
Reakcia na: janci_194 #51:
Od novembra klapne dlhová brzda a samosprávy majú utrum na dlh, preto si všetky nielen BA berú teraz úvery aby mohli financovať aj budúci rok, pochopiteľne o to viac, že je aj volebný.
Reakcia na: upravovač fotiek #56:
Síce to nebola otázka na mňa ale mám na ňu podobný názor, moj osobný názor na toto je že áno už máme 15 ročne vozy ale lepšie by bolo ich vyradzovať postupne podľa stavu a kupovať napríklad série po 20-30ks miesto 80. Aj keď pravda, toto už teraz ťažko zabezpečiť keď mame 15 ročne vozy aj keď ja si myslím že veľa z nich je ešte ok mimo toho že strácajú ako takmer každá sorka vzduch a v lete neklimuju. Ale neklimuju ani euro 6-tky tak to je žiaľ u nás bežné že vo vozidle je sauna. Ako ak tam ma cestujúci stráviť 10-15 minút tak ok ale keď tam ma vodič stráviť 9 hodín tak chápem že bude pi*ovať jak chorá vrana
Reakcia na: MatejBA #43:
"To se nam to hoduje, kdyz nam lidi pucujou penize" 🙂 ako vravi Feldkurat Katz. A je len zhoda nahod, ze nove fotky sa budu Vallit akurat pred volbami...
Reakcia na: janci_194 #58:
Bratislava má stav cca 300klbovych vozidiel ..
Mohlo by to byť tak že ročne 20 vozidiel * 16 rokov je 320 vozov
Takže rámcová zmluva na 5 rokov a dajme tomu dodanie Max 120ks keby bola potreba navýšiť
Len musí byť potrebná kontinuita
Reakcia na: kecho #59:
"Já jsem pro to, dát vás všechny postřílet."
Reakcia na: Drew5 #7:
Ešte predtým si zopár kusov kúpil Vetter Verkehrsbetriebe GmbH pôsobiaci okolo Halle.

A zároveň si dovolím upozorniť na zopár kúskov jazdiacich okolo poľského mesta Wroclaw u dopravcu Kłosok Źory.
Ináč sa mi páči tento spôsob aktualizácii článku 🙂 je to prehľadne
Reakcia na: Ma178rek #24:
Nie je tam rezerva na spolufinancovanie plynakov cez eurofondy?
Reakcia na: Dispecer #62:
Wroclawské SORy majú veľmi zaujímavé usporiadanie interiéru: https://www.cs-dopravak.cz/ve-wroclawi-vyrazily-do-provozu-autobusy-sor-ns-18/.

Vďaka druhým predsuvným dverám majú veľký priestor hneď vedľa dverí .
Reakcia na: henko151 #65:
Príde minto dobre, ako ja osobne som fanúšikom viac miest na sedenie ale stale tam musi byť miesto pre dva kočiky a nejaké miesto na stánie. Ale predsiene dvere by boli výborne, nechápem že prečo to beus neobjednal lebo do našich podmienok by to bolo super
Reakcia na: upravovač fotiek #66:
Nuz tak dopravca si musi vybrat. Bud sedadla z nizkej podlahy, alebo miesta pre kociky.
Reakcia na: Drew5 #68:
Wroclaw má 4 miesta na kočík/vozík a 6 sedadiel z nízkej podlahy. K tomu aj miesto pre vodiaceho psa miesto jedného sedadla prístupného z podlahy. Dobre, tak nemusíme mať predsuvné dvere a za 1. nápravou vpravo budú ďalšie 4 sedadlá prístupné priamo z podlahy.
Reakcia na: janci_194 #67:
Ja sa poopravím, debilny telefon, opravuje mi text keď to dobre. No že bolo by fajn keby sa objednali tieto vozy tak že druhé, prípadne aj tretie dvere by bolo predsuvne. Ako to objednala weoclav by to tiež nebolo zle
Bude DPB kupovať aj trolejbusy🚎 SOR TNS 18?
Reakcia na: MilanMáRádDPB #71:
A treba?
Reakcia na: MilanMáRádDPB #71:
Nie.
Reakcia na: MilanMáRádDPB #71:
Do budúcna nevylučujem ale zatiaľ dôvod na to neni lebo mame stále 31tr ktorých je aj momentálne prebytok ktoré majú len 10 rokov a ja osobne odhadujem ich životnosť na 20-25 rokov (pripadne napíšte niekto iný čo si myslite na životnosť 31tr, ja osobne odhadujem už spomenuté číslo a to predovšetkým pre to že všeobecne trolejbusy majú dlhšiu životnosť než autobusy a navyše tie vozy nejazdia veľa)
Reakcia na: janci_194 #74:
Trolejbus ma sice zivotnost dlhsiu, no ak mu das lacnejsiu karoseriu tak 20-25 rokov je utopia. Este ze nase 30,31tr maju uz tu lepsiu karoseriu a nie tu co museli dodatocne vystuzovat - seria r.v. 2010.
Reakcia na: 810zssk #54:
Uličku beriem ako argument, ale dizajn naopak nie. To je vec názoru. Mne sa naopak nové SORky celkom páčia. A je to tiež nepodstatné. 99% cestujúcich vôbec nerieši dizajn vozidiel MHD. Väčšina ľudí ani len netuší, či sa vezie v SORe, Solarise, Otokare alebo ktovie čom. V šotokomunite je to priam neuveriteľné, ale je to tak.
Reakcia na: janci_194 #74:
Keď už je reč o 30/31 Tr, tie by si zaslúžili obnovu náteru, nové poťahy, výmenu kamier po vzore novších vozidiel ako má 6819, tónované sklá na štýl dorobených Turbanov.

Výrazne by omladli a nie je to investícia k zahodeniu, nakoľko ich využitie ešte len príde.
Reakcia na: E479_1001 #77:
A kto by tie úpravy spravil? V DPB nie je dosť ľudí v dielňach na to.
Reakcia na: upravovač fotiek #78:
Je mi to jasné, že ľudských kapacít je málo a teda, aj táto úprava je časovo náročná.

Len mi to nedalo nespomenúť, nakoľko o ich výzore či stave, moc reči nebolo.

Tu je aspoň vidieť, aká hovadina bola redukovať stavy počas Covidu, kedy pošlo až priveľa rúk, ktoré su teraz potrebné ako soľ.
Reakcia na: E479_1001 #77:
Veď poťahy sa menia priebežne a kamery sa taktiež majú meniť, mal by byť na to dodávateľ.
Reakcia na: Solider #80:
Kamery mali byť vymenené na 50ks 31Tr ak si dobre pamätám a tie už vymenené sú. Teda minimálne väčšina. Ak mám správne info, menia sa aktuálne na 30Tr/TrDG.
Ale čo sa týka čalúnenie, tak to okrem 6819 nebolo nikde vymenené čo som ja videl aj to tunak bolo opäť látkové spravené. Hlavne, DPB súťažil koženku na trolejbusy a električky už dávnejšie a dodnes sa nič nespravilo. Prednedávnom len boli podpísané zmluvy s víťazom, tak uvidíme či sa niečo začne diať. 🙂