VozidláAutobusy › SOR NS 18

SOR NSG 18 (možný vzhľad)
SOR NSG 18 (možný vzhľad)
SOR NS 18 Diesel (možný vzhľad)
SOR NS 18 Diesel (možný vzhľad)

Úvod

Nízkopodlažný mestský kĺbový autobus SOR NS 18 českého výrobcu SOR Libchavy predstavuje novú generáciu vozidiel tohto výrobcu. Konštrukčne vychádza z 12-metrovej verzie NS 12, na návrhu ktorej sa podieľal architekt Patrik Kotas. Prototyp kĺbového autobusu SOR NS 18 s naftovým pohonom bol výrobcom predstavený v roku 2018 a sériová výroba autobusov tohto typu začala v roku 2021. Verzia tohto modelu s pohonom na stlačený zemný plyn (CNG) s označením NSG 18 (resp. NS 18 CNG) sa vyrábala od roku 2022. Prototyp autobusu SOR NS 18 Diesel bol v roku 2019 testovaný aj na linkách bratislavskej MHD.

Výrobca SOR Libchavy sa v roku 2024 stal s vozidlom SOR NSG 18 víťazom verejnej súťaže DPB na rámcovú zmluvu umožňujúcu počas štyroch rokov dodať najviac 130 autobusov s CNG pohonom a súčasne s vozidlom SOR NS 18 Diesel aj víťazom súťaže na dodanie najviac 110 naftových kĺbových autobusov. Cena jedného plynového autobusu bola 438 000 € bez DPH a jedného dieselového autobusu 395 800 € bez DPH.

V prvej objednávke dopravný podnik v závere roka 2024 objednal 8 vozidiel s CNG pohonom, ktoré budú dodané do konca roka 2025. V septembri 2025 bolo objednaných aj 80 dieselových autobusov, ktoré budú dodané v druhej polovici roka 2026.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. SOR NSG 18 3401 – 3408 2025 8
Spolu 2025   8

Technické parametre

Dĺžka 18750 mm
Šírka 2550 mm
Výška 3287 mm (NSG 18)
2995 mm (NS 18 Diesel)
Výška podlahy 340 mm (320 mm s kneelingom)
Rázvor 5900 mm a 6750 mm
Počet dverí 4
Počet miest na sedenie 45 + 1
Počet miest na státie 82 (5 os./m2)
132 (8 os./m2)
Celkový počet miest 127 + 1 (5 os./m2)
177 + 1 (8 os./m2)
Pohotovostná hmotnosť ~17000 kg
Celková hmotnosť 30000 kg
Motor FPT Industrial Cursor 9 CNG, Euro 6E, plynový radový šesťvalec, kvapalinou chladený, s trojcestným katalyzátorom (NSG 18)
FPT Industrial Cursor 9, Euro 6E, naftový radový šesťvalec, kvapalinou chladený (NS 18 Diesel)
Výkon motora 251 kW / 2000 rpm (NSG 18)
251 kW / 2200 rpm (NS 18 Diesel)
Objem motora 8709 cm3
Krútiaci moment motora 1500 Nm / 1100 rpm (NSG 18)
1400 Nm / 1100 rpm (NS 18 Diesel)
Maximálna rýchlosť 80 km/h
Prevodovka ZF EcoLife 6 AP 1620B, 6-stupňová automatická s integrovaným retardérom (NSG 18)
ZF EcoLife 6 AP 1420B, 6-stupňová automatická s integrovaným retardérom (NS 18 Diesel)
Riadenie RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Nápravy predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová, vlečená
zadná: ZF AV 133, portálová, tuhá, hnacia
Pneumatiky 275/70 R 22,5
Klimatizácia 2x Eberspächer AC 135
Eberspächer K403-E (kabína vodiča)
Chladiaci výkon klimatizácie 2 x 35 kW
6 kW (K403-E)

Katalóg vozidiel

3401 3402 3403 3404 3405 3406 3407 3408

Legenda a štatistika

3401nevyradené vozidlo: 8 (100 %)

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: juraj76 #123:
Áno
To sa už vie, aké čísla autobusy budú mať, hoci tu ešte nie sú?
Reakcia na: Petto #121:
Však sú minimálne o tonu a pol ťažšie ako prvé série, tak by sa patrilo...
Reakcia na: SolarisUrbino #119:
Nemam rad moc SOR , ale mas pocit za vozidla z 2017-18 praskaju? Ovela menej much bolo na nich ako na takej lowcost verzii z 2010.
Reakcia na: SolarisUrbino #119:
Mať tvoje problémy a prezidentský plat.. 😄
Chvalabohu že budem už v čase dodania týchto trak... Autobusov, auto na 100%. Lebo pokiaľ je toto pokus zlákať ľudí na autobusy tak ďakujem pekne, to isté čo v 2010-2017 dochádzali NB18ky tak budú teraz chodiť NSka po 20ich sériách. Predpokladam že dopadnú jak NBcky.. praskajuce rámy v točni alebo pod. Muchy.
Reakcia na: Andrej #117:
Toto nie vždy platí 😉 (aj keď to neštardardné poradie by mali štandardne vyšetrovať ÚVO a OČTK...)
Reakcia na: Sorka_123 #113:
Takto nefunguje obstarávanie pre dopravu. Najprv sa objedná, a až potom vyrobí.
Reakcia na: juraj76 #115:
Ak ma pamat neklame . 1ks mal prist skor.
Ako prídu tieto autobusy? Kedže ich je málo, prídu všetky naraz alebo nie?
Reakcia na: Sorka_123 #113:
Ešte sú v procese výroby, dodané majú byť do konca roku, takže asi začnú jazdiť v priebehu budúceho roka (hádam to nebude trvať tak dlho, ako pri trolejbusoch).
aha uz chapem, oni su vyrobene, len ich este nekupili

Reakcia na: Petto #111:
to este nieje vyrobene?
Reakcia na: Sorka_123 #110:
Ked ich vyrobia
kedy to konecne zacne jazdit??????






















































Reakcia na: MilanMáRádDPB #107:
Autobus ma aj dvojité dvere? Keď píšeš že vnútorné a vonkajšie 😁
Reakcia na: MilanMáRádDPB #107:
Skus to radsej nakreslit. 😃
Reakcia na: MilanMáRádDPB #102:
Ja som myslel vonkajšie a vnútorné dvere autobusu
Reakcia na: Adamik_836 #105:
A čo ťa k takému vedeckému záveru doviedlo?
Hocičo iné len nie toto.