VozidláAutobusy › SOR NS 18

SOR NSG 18 (možný vzhľad)
SOR NSG 18 (možný vzhľad)
SOR NS 18 Diesel (možný vzhľad)
SOR NS 18 Diesel (možný vzhľad)

Úvod

Nízkopodlažný mestský kĺbový autobus SOR NS 18 českého výrobcu SOR Libchavy predstavuje novú generáciu vozidiel tohto výrobcu. Konštrukčne vychádza z 12-metrovej verzie NS 12, na návrhu ktorej sa podieľal architekt Patrik Kotas. Prototyp kĺbového autobusu SOR NS 18 s naftovým pohonom bol výrobcom predstavený v roku 2018 a sériová výroba autobusov tohto typu začala v roku 2021. Verzia tohto modelu s pohonom na stlačený zemný plyn (CNG) s označením NSG 18 (resp. NS 18 CNG) sa vyrábala od roku 2022. Prototyp autobusu SOR NS 18 Diesel bol v roku 2019 testovaný aj na linkách bratislavskej MHD.

Výrobca SOR Libchavy sa v roku 2024 stal s vozidlom SOR NSG 18 víťazom verejnej súťaže DPB na rámcovú zmluvu umožňujúcu počas štyroch rokov dodať najviac 130 autobusov s CNG pohonom a súčasne s vozidlom SOR NS 18 Diesel aj víťazom súťaže na dodanie najviac 110 naftových kĺbových autobusov. Cena jedného plynového autobusu bola 438 000 € bez DPH a jedného dieselového autobusu 395 800 € bez DPH.

V prvej objednávke dopravný podnik v závere roka 2024 objednal 8 vozidiel s CNG pohonom, ktoré budú dodané do konca roka 2025. V septembri 2025 bolo objednaných aj 80 dieselových autobusov, ktoré budú dodané v druhej polovici roka 2026. V októbri 2025 bolo objednaných aj ďalších 20 CNG autobusov.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. SOR NSG 18 3401 – 3408 2025 8
Spolu 2025   8

Technické parametre

Dĺžka 18750 mm
Šírka 2550 mm
Výška 3287 mm (NSG 18)
2995 mm (NS 18 Diesel)
Výška podlahy 340 mm (320 mm s kneelingom)
Rázvor 5900 mm a 6750 mm
Počet dverí 4
Počet miest na sedenie 45 + 1
Počet miest na státie 82 (5 os./m<sup>2</sup>)
132 (8 os./m<sup>2</sup>)
Celkový počet miest 127 + 1 (5 os./m<sup>2</sup>)
177 + 1 (8 os./m<sup>2</sup>)
Pohotovostná hmotnosť ~17000 kg
Celková hmotnosť 30000 kg
Motor FPT Industrial Cursor 9 CNG, Euro 6E, plynový radový šesťvalec, kvapalinou chladený, s trojcestným katalyzátorom (NSG 18)
FPT Industrial Cursor 9, Euro 6E, naftový radový šesťvalec, kvapalinou chladený (NS 18 Diesel)
Výkon motora 251 kW / 2000 rpm (NSG 18)
251 kW / 2200 rpm (NS 18 Diesel)
Objem motora 8709 cm3
Krútiaci moment motora 1500 Nm / 1100 rpm (NSG 18)
1400 Nm / 1100 rpm (NS 18 Diesel)
Maximálna rýchlosť 80 km/h
Prevodovka ZF EcoLife 6 AP 1620B, 6-stupňová automatická s integrovaným retardérom (NSG 18)
ZF EcoLife 6 AP 1420B, 6-stupňová automatická s integrovaným retardérom (NS 18 Diesel)
Riadenie RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Nápravy predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová, vlečená
zadná: ZF AV 133, portálová, tuhá, hnacia
Pneumatiky 275/70 R 22,5
Klimatizácia 2x Eberspächer AC 135
Eberspächer K403-E (kabína vodiča)
Chladiaci výkon klimatizácie 2 x 35 kW
6 kW (K403-E)

Katalóg vozidiel

3401 3402 3403 3404 3405 3406 3407 3408

Legenda a štatistika

3401nevyradené vozidlo: 8 (100 %)

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Petto #154:
Prečo iba 20 autobusov, keď na mestskom zastupiteľstve bolo povedaných 35 autobusov? Aj keď lepšie, ako nič!
20ks SOR NSG 18 objednanych - vid faktura na webe DPB
Reakcia na: Majou #151:
Nebudu predsuvne.
Reakcia na: Majou #151:
Povedal by som, že rozdielny autor podkladov k tendru. 😂

Veď nezabudnime, že kým autobusy/trolejbusy sa nakupujú s koženkou, v Škodovkách máme stále textil.
Nevie sa ci druhe dvere budú opäť predsuvne? V prípade ze nebudú, vie sa dovod prečo nove trolejbusy áno a autobusy nie? Princíp pohonu asi nesúvisí s otváraním dveri...
Reakcia na: Daniel7929 #148:
Predpokladám že nebudú sa dodávať skôr ako do roka od objednania respektíve sa dodajú na konci toho obdobia rok od objednania. Teda mali by dojisť niekedy v decembri a teda sprevádzkovať by sa mali tak nejak od konca decembra niekedy po silvster. No samozrejme môžem sa mýliť, toto je len moj predpoklad.
Reakcia na: Daniel7929 #148:
Keď prídu 🤔
Kedy budú jazdiť?
Reakcia na: juraj76 #145:
Tak nedával by som to sem keby nebol podpredseda dozornej rady žejo. Beriem to tak, že on si asi vymýšľať nebude. 🙂
Reakcia na: juraj76 #145:
Nie je to ešte oficiálne. Nič viac.
Reakcia na: Dadino #144:
Len je zvláštne, že o objednaní ďalších CNG autobusov nie je zmienka na tejto stránke a ani na stránke Dopravného podniku.
Podľa tohto príspevku teda bude objednaných ešte 35ks CNG. Takže dokopy ak to správne chápem bude
80ks diesel
35+8ks CNG
Teda 123ks nových 18m autobusov. 🙂

https://www.facebook.com/share/v/1P13gT6oWG/
Reakcia na: Michal987 #142:
Diesel pojde barskam kde jazdia dnes NB18. CNG len na linky 2.DP. L20 asi velmi zriedka, uz aj animacia je na imhd - linka 37 a voz CNG - SOR NSG18 🙃
A ešte neviete na ktoré linky pôjdu aj CNG aj diesel? Či pôjdu aj na L20
Reakcia na: ikarus31 #140:
Aj to môže nastať...
Uvidíme ale dúfam že ešte objednajú do roka tých 35 ks ...
Reakcia na: Ma178rek #138:
Len aby tie vozy z roku 2012 neskončili ešte skôr ako tie z roku 2010 keď tak pozerám ako sa tým Sorkám lámu rámy.
Reakcia na: Michal987 #137:
Nie je 88+8 . Ale zatial 80ks NS18 a 8ks NSG18 tj 88ks.
Reakcia na: Michal987 #137:
Budu sa postupne vyraďovať vozy z rokov 2010 ... Väčšia porucha =vyradenie
Vozy z roku 2012 môžu jazdiť do 2028 podľa ich manuálu...

Ale všetko závisí od stavu vozidiel 🙂
Môžem sa spýtať, vie niekto ktoré autobusy chcú vyradiť na nahradiť NS a NSG? 2010 klbaky je dokopy 80 (mercedesy a SOR NB) a ked počítame s tými 88+8 tak 16 ešte budu pokračovať busy 2012?