Dopravný podnik bude môcť nakúpiť kĺbové autobusy SOR NS 18 Diesel, ich nákup bude financovaný prostredníctvom úveru.
Bratislavský dopravný podnik 9. septembra 2025 podpísal štvorročnú rámcovú zmluvu umožňujúcu nákup najviac 110 kĺbových autobusov s naftovým pohonom s víťazom verejnej súťaže, firmou SOR Libchavy. Uvedená súťaž na dodávateľa nových dieselových autobusov prebehla ešte v roku 2024, zúčastnili sa jej iba český SOR a turecký Otokar, pričom nižšiu cenu ponúkol práve český výrobca.
Vysúťažená cena jedného autobusu SOR NS 18 Diesel je 395 800 € bez DPH, dodacia lehota autobusov má byť najviac 12 mesiacov po ich objednaní.
S českým výrobcom SOR Libchavy má DPB podpísanú aj rámcovú zmluvu na 130 kĺbových autobusov s CNG pohonom typu SOR NSG 18. Z nich bolo zatiaľ v závere roka 2024 objednaných 8 vozidiel, ktoré by mali byť dodané ešte v priebehu tohto roka. V minulom roku DPB obstarával aj kĺbové elektrobusy v počte do 40 kusov, táto súťaž zatiaľ nebola ukončená.
Doplnené 10.9.2025: Na financovanie nákupu autobusov si DPB vzal úver do výšky 50 miliónov €, vďaka ktorému bude môcť nakúpiť najviac 115 autobusov SOR s naftovým alebo CNG pohonom. Čerpanie úveru bude možné do konca roka 2026, splatnosť úveru bude do konca roka 2035.
Doplnené: 11.9.2025: DPB informoval, že aktuálne z rámcovej zmluvy na naftové autobusy objedná 80 autobusov SOR NS 18 Diesel v hodnote 31,7 mil. €, ktoré by mali byť dodané do roka. Autobusy boli objednané 11. septembra 2025. Veľká obnova vozidlového parku autobusov by tak mala prebehnúť krátko pred budúcoročnými komunálnymi voľbami.
Cancer
Kde my máme všade v nových električkách nadrbané dvojky a štvorky a teda mi pripadá že v špičke je väčší problém so státím a vystupovaním z tohoto nášho častejšieako-metra kde rovnako okrem miest pre kočík/vozík a dverí nieje žiadne miesto na státie a keď aj náhodou je niesu tam v strede zvyslé tyče ku ktorým by sa dalo postaviť a normálne sa pri nich stáť.
Inak aj modla bratislavských vodičov a šotoušov – MBCC má v prednej časti usporiadanie 2+2 a za tým 4+4.
A ešte ako bonus sa musíš pri nastupovaní a vystupovaní prvými dverami tlačiť cez jedno krídlo aby chuďáka vodiča vo vyhriatej kabíne (takmer celouzavretej oproti SORom) neofúklo. Ak ti vôbec tie prvé dvere otvorí.