Projekt pripravovanej električkovej trate popri novom SND bol doplnený o nové praktické riešenia.
Spracovateľ zámeru novej električkovej trate Pribinova - Košická pre posudzovanie vplyvov na životné prostredie (Reming Consult) dokončil správu o hodnotení, ktorá bola spracovaná podľa podmienok zo zisťovacieho konania. Pôvodne bol zámer vypracovaný vo dvoch variantoch, ktoré sa líšili umiestnením zastávky pri Trhovisku. Na základe mnohých pripomienok bol počas vypracovania správy navrhnutý aj tretí variant, ktorý pôvodný návrh vylepšil v koncových úsekoch a zároveň neuvažuje so zbytočnou obchádzkovou trasou okolo budovy SND. Porovnaním výhod a nevýhod jednotlivých realizačných variantov vyšiel nový návrh trate ako najvýhodnejší a odporúča sa jeho realizácia.
Novonavrhnutý variant električkovej trate počíta na Šafárikovom námestí okrem obojsmerného napojenia novej trate na Štúrovej ulici (z/do centra) a za Starým mostom (z/do Petržalky) aj s napojením na existujúcu jednokoľajnú trať na Vajanského nábreží. Vďaka tomuto napojeniu bude možná jazda električiek na Pribinovu aj v smere od Karlovej Vsi.
Na opačnom konci bolo preriešené napojenie novej trate na Ružinovskú radiálu, pričom bolo do návrhu doplnené nové obratisko okolo parčíka na rohu ulíc Miletičova a Záhradnícka. Toto obratisko by umožnilo v prípade potreby otáčať električky zo všetkých smerov (z Trnavského mýta späť na Trnavské mýto, z Ružinova späť do Ružinova, z Košickej späť na Košickú). Pôvodne navrhnuté riešenie neumožňovalo pri Trhovisku otáčanie električiek zo žiadneho smeru. Nové riešenie zároveň navrhuje zriadenie novej zastávky pri parčíku pred trhoviskom, ktorá by nahradila súčasnú električkovú zastávku Saleziáni.
Do nového variantu boli okrem modifikácie električkovej trate zapracované aj ďalšie menšie úpravy infraštruktúry na základe vznesených požiadaviek. Odhadované náklady na realizáciu nového variantu trate sú oproti pôvodnému návrhu vyššie o necelých 10 miliónov eur.
Kompletnú správu o hodnotení je možné nájsť na portáli EIA.
Pre zaujímavosť môžeme zo správy uviesť výhľadové linkové vedenie električiek podľa súčasných plánov DPB po výstavbe trate Pribinova - Košická, ako aj ďalších pripravovaných tratí (Bory, Stn. Ružinov, Stn. Vrakuňa):
- Linka 1: Hlavná stanica - Štúrova - Pribinova - Košická - Saleziáni (v špičke až po Stn. Ružinov)
- Linka 2: Stn. Nové Mesto/Zlaté piesky - Špitálska - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra - Štúrova - Špitálska - Stn. Nové Mesto/Zlaté piesky
- Linka 3: Petržalka - Štúrova - Špitálska – Rača
- Linka 4: Bory - Dúbravka - Karlova Ves - Vajanského nábr./Jesenského - Štúrova – Pribinova - Stn. Vrakuňa
- Linka 9: Karlova Ves - Trnavské mýto - Saleziáni - Ružinov - Stn. Ružinov
To že som tam nenacpal náhodne linky na stanicu aby som všade mal dve?
jednolinkovom
Urbanway 2423
Na Košickej dávajú dve linky zmysel, ale ozaj je potrebné mať spojenie Košickej s Trnavským mýtom, ktoré je dobre obslúžené 68? Tí, čo navrhujete takúto linku, tak kde by sa mala 68 po novom ukončiť? Príde mi nelogické ukončiť 68 niekde na Košickej, pretože by tým zbytočne zaniklo spojenie Ovsišťa a Hájov s Trnavským mýtom a Ružinovom (96 obsluhuje iné oblasti). Samotné spojenie Košickej a Trnavského mýta zase podľa mňa nie je až také silné, aby tam musela jazdiť priama električka. Na Pribinovej by teda dávali zmysel dve linky Dúbravka/KV - Pribinova - (Vrakuňa) (náhrada 29 a 70) a Petržalka - Pribinova - Ružinov (náhrada 50, aj keď Auparku by sa tým zhoršila obsluha).
Neviem, aké si tam plánoval intervaly, ale 8 minútový interval v špičke je pri našej radiálnej sieti podľa mňa málo. V špičke by mal byť základný interval 4-minúty interval, čo znamená že na väčšine radiál by stačili 2 linky. Možno v KV by boli 3, ak by sme chceli posilniť kapacitu na nábreží. Večer a cez víkendy by podľa mňa mohla stačiť na každej radiále jedna linka v 7,5/10-minútovom intervale namiesto dvoch liniek v 15/20-minútovom intervale, čo už je na električku dosť veľa. Ja teda vidím riešenie v ponechaní základnej kostry liniek podobne ako v súčasnosti, doplnenej o priame spojenia cez pracovné dni.