Projekt pripravovanej električkovej trate popri novom SND bol doplnený o nové praktické riešenia.
Spracovateľ zámeru novej električkovej trate Pribinova - Košická pre posudzovanie vplyvov na životné prostredie (Reming Consult) dokončil správu o hodnotení, ktorá bola spracovaná podľa podmienok zo zisťovacieho konania. Pôvodne bol zámer vypracovaný vo dvoch variantoch, ktoré sa líšili umiestnením zastávky pri Trhovisku. Na základe mnohých pripomienok bol počas vypracovania správy navrhnutý aj tretí variant, ktorý pôvodný návrh vylepšil v koncových úsekoch a zároveň neuvažuje so zbytočnou obchádzkovou trasou okolo budovy SND. Porovnaním výhod a nevýhod jednotlivých realizačných variantov vyšiel nový návrh trate ako najvýhodnejší a odporúča sa jeho realizácia.
Novonavrhnutý variant električkovej trate počíta na Šafárikovom námestí okrem obojsmerného napojenia novej trate na Štúrovej ulici (z/do centra) a za Starým mostom (z/do Petržalky) aj s napojením na existujúcu jednokoľajnú trať na Vajanského nábreží. Vďaka tomuto napojeniu bude možná jazda električiek na Pribinovu aj v smere od Karlovej Vsi.
Na opačnom konci bolo preriešené napojenie novej trate na Ružinovskú radiálu, pričom bolo do návrhu doplnené nové obratisko okolo parčíka na rohu ulíc Miletičova a Záhradnícka. Toto obratisko by umožnilo v prípade potreby otáčať električky zo všetkých smerov (z Trnavského mýta späť na Trnavské mýto, z Ružinova späť do Ružinova, z Košickej späť na Košickú). Pôvodne navrhnuté riešenie neumožňovalo pri Trhovisku otáčanie električiek zo žiadneho smeru. Nové riešenie zároveň navrhuje zriadenie novej zastávky pri parčíku pred trhoviskom, ktorá by nahradila súčasnú električkovú zastávku Saleziáni.
Do nového variantu boli okrem modifikácie električkovej trate zapracované aj ďalšie menšie úpravy infraštruktúry na základe vznesených požiadaviek. Odhadované náklady na realizáciu nového variantu trate sú oproti pôvodnému návrhu vyššie o necelých 10 miliónov eur.
Kompletnú správu o hodnotení je možné nájsť na portáli EIA.
Pre zaujímavosť môžeme zo správy uviesť výhľadové linkové vedenie električiek podľa súčasných plánov DPB po výstavbe trate Pribinova - Košická, ako aj ďalších pripravovaných tratí (Bory, Stn. Ružinov, Stn. Vrakuňa):
- Linka 1: Hlavná stanica - Štúrova - Pribinova - Košická - Saleziáni (v špičke až po Stn. Ružinov)
- Linka 2: Stn. Nové Mesto/Zlaté piesky - Špitálska - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra - Štúrova - Špitálska - Stn. Nové Mesto/Zlaté piesky
- Linka 3: Petržalka - Štúrova - Špitálska – Rača
- Linka 4: Bory - Dúbravka - Karlova Ves - Vajanského nábr./Jesenského - Štúrova – Pribinova - Stn. Vrakuňa
- Linka 9: Karlova Ves - Trnavské mýto - Saleziáni - Ružinov - Stn. Ružinov
To že som tam nenacpal náhodne linky na stanicu aby som všade mal dve?
jednolinkovom
MatejBA
1) Priamy spoj elektrickou ano (aj ked by si mal prestup na L3/L4/L5 na hrane), ale nezabudaj, ze ti z Ruzinova rovnako ostane aj napriklad L39, L42, L47, L49, L60, L61, L63, L70, L71/72, L78, a urcite este nieco co som zabudol. Nemyslim si teda, ze Ruzinov - Centrum nie je dostatocne obsluzene/nedostupne v mojom navrhu. A hlavne ked mame siet trati tak husto v centre, nevidim velky zmysel nasilu tlacit extra linku pre ulicu o ~250m dalej.
2) Ano, ale opat, mas minimalne 1 priamu alternativu (L39) a opat sa bavime o vzdialenosti cca 250m peso. Teoreticky by si toto vsetko vedel vyriesit presmerovanim L8 z Hlavnej Stanice na okruh cez Centrum, ale otazka, co by bolo viac vyuzite.
3) Zase bod 1 a 2 + na 1 prestup na zastavke Centrum (za predpokladu, ze tie zastavky sa (konecne) posunu blizsie k sebe
4) Pravda, toto by sa dalo riesit napriklad L1 v polovicnom intervale rovnako ako L3, zrusenim L6, a presmerovanim L8 cez Obchodnu bud do Petrzalky; alebo presmerovanim L8 cez Obchodnu do Lida a L7 spravit okruh Safko - Jesenskeho - NLS - Eurovea - len by si mal potom oslabenie na Ruzinovskej., zaroven by toto vyriesilo tvoje pripomienky 1 az 3
5) Tu je realna otazka, ako velmi je potrebne spojenie KV - Tunel. Ked som jazdil denno denne elektrickami, dovolil by som si tvrdit, ze vacsina isla po nabrezi, a cez Tunel skor isli dalej do mesta ako na Kapucinsku, co by bola jedine zastavka s oslabenim o 50%.