Letná premávka historických vozidiel MHD (2.7. – 25.9.2022)

Počas leta bude možné spoznávať krásy Bratislavy aj z okien historických vozidiel MHD.

Dopravný podnik Bratislava vypraví do ulíc hlavného mesta počas voľných dní letnej sezóny historické električky, autobusy a trolejbusy na príležitostných linkách A H a M. Linky budú premávať každý voľný deň od 2. júla do 25. septembra 2022 od 10. do 17. hodiny v hodinovom intervale.

Na cestovanie linkami A H M bude možné použiť buď nezľavnený 24-hodinový, 72-hodinový alebo 168-hodinový cestovný lístok IDS BK, 24-hodinový SMS lístok DPB, predplatný cestovný lístok IDS BK (električenka) platný v zónach 100+101, prípadne jednorazový cestovný lístok v hodnote 4 € (platný v danom dni na všetky historické linky), ktorý bude možné zakúpiť si u sprievodcu vo vozidle prostredníctvom platobnej karty. Podrobné podmienky stanovuje tarifa historických liniek.

  • Cestujúcim pripomíname, že na jeden základný denný lístok môže počas voľných dní cestovať aj skupina najviac dvoch dospelých a troch detí (od 6 do 17 rokov) za podmienky účasti aspoň jedného dospelého a jedného dieťaťa (t.j. nemožno na jeden lístok prepravovať dvoch dospelých bez dieťaťa, ani viacero detí bez dospelého).

Na linky budú postupne v priebehu leta nasadzované rôzne historické vozidlá zo zbierky dopravného podniku. "Z električiek sa na linke objaví napríklad najstaršie, vyše 100-ročné vozidlo GANZ, ktoré si pamätá ešte časy Rakúsko-Uhorska, ale aj pre Bratislavu typická oblá TATRA T3 v pôvodnom stave, ktorá je svetovým Guinnessovym rekordérom v počte vyrobených kusov. Cestujúci si určite zaspomínajú na sedemdesiate roky v legendárnych československých autobusoch aj trolejbusoch, no v uliciach sa objavia aj o generácie novšie vozidlá, ktoré pripomenú nedávne cestovanie v 90. rokoch," priblížil hovorca DPB Martin Chlebovec.

Doplnené: Podľa zverejneného rozpisu premávky (môže sa zmeniť) budú na jednotlivé linky nasadzované v priebehu leta tieto typy vozidiel:

  • električky: Ganz #104, DPMB #38 (+vlek SGP #135), Tatra T2 #215, Tatra T3 #275, Tatra K2 #317,
  • trolejbusy: Škoda 9 Tr, Škoda Sanos #6505, Škoda 14 Tr, Škoda 15 TrM, Škoda 21 Tr #6401,
  • autobusy: Škoda 706 RTO #236, Karosa ŠM 11 #3350, Karosa B 732 CNG #1710, Karosa B 732 Cabrio #2999, Karosa B 741 CNG #2653, TAM 272 #1414.

Historická električka bude premávať na linke A po okružnej trase Jesenského - Kamenné nám. - Špitálska - Krížna - Vazovova - Blumentál - Obchodná - Kapucínska - tunel - nábrežie - Mostová - Jesenského

  • Nástup na Jesenského bude na zastávke vedľa historickej budovy SND. Na svojej trase električka zastaví na všetkých zastávkach (okrem zastávky Vazovova) podľa cestovného poriadku.

Historický trolejbus bude premávať na linke H po trase Búdková - Hrad - Hodžovo nám. - Kollárovo nám. - Ul. 29. augusta - Cintorínska > / < Dunajská - Rajská

Historický autobus bude premávať na linke M po okružnej trase Hlavná stanica - Hodžovo nám. - Zochova - Rázusovo nábrežie - Vajanského nábrežie - Malá scéna - Autobusová stanica - Košická - Most Apollo - Einsteinova - Viedenská cesta - Einsteinova - Most SNP - Zochova - Hodžovo nám. - Hlavná stanica

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Jazda sa nám veľmi páčila a taktiež aj technický stav vozidiel. Ďakujeme 🙂
Reakcia na: rosomak44 #1:
Historičáky v Brne a v BA sa nedajú porovnávať. V Bratislave jazdia vekovo tzv. historičáky, nehovoriac o ich množstve. Len označenie trasy majú akože historické.
Reakcia na: Dispecer #47:
Medzi tým som si to pozrel v histórii, ale aj tak ďakujem za objasnenie.
Reakcia na: Miro #46:
Odporúčam si pozrieť históriu, nájdeš tam odpoveď na tvoje otázky, ak tam mám nejakú chybu, budem rád, ak ma niekto opraví:
A: https://imhd.sk/ba/doc/sk/10031/Historia-bratislavskej-MHD-v-rokoch-1909-az-1926
"V roku 1912 po dodávke nových električiek bolo zavedené písmenové označovanie liniek:

A = Hlavná stanica - Vitézova ulica
B = Špitálska ul. - Filiálna stanica
C = Novomestská stanica - Račianske mýto (polkruhová linka)
D = Račianske mýto - Dynamitová továreň"

H: https://imhd.sk/ba/doc/sk/10033/Historia-bratislavskej-MHD-v-rokoch-1938-az-1952
"16. novembra 1943 bola zavedená už tretia trolejbusová linka H z Červeného kríža cez Palisády a Hodžovo námestie na Kolibu. Aj táto linka nahradila autobusy. Objednali sa nové trolejbusy FBW-Oerlikon zo Švajčiarska, ktoré však boli dodané až v roku 1947. Prirážka za cestovanie bez cestovného lístka sa v tomto roku zvýšila z 5 na 10 Ks."

M: https://imhd.sk/ba/doc/sk/10032/Historia-bratislavskej-MHD-v-rokoch-1927-az-1937
"1. mája 1927 boli slávnostne predstavené prvé 2 autobusy na Hviezdoslavovom námestí. Po dokončení najnutnejších úprav komunikácií začala 10. mája premávať prvá linka s označením M na trati Novomestská stanica (Karadžičova) - Grösslingová - Hviezdoslavovo námestie - Ventúrska - Michalská - Františkánske námestie - Laurinská - Námestie Republiky (Nám. SNP)."
Ako vznikli označenia týchto liniek?
Chápem že A pripomína prvú električkovú linku, ktorá premávala v Bratislave, H ako historická linka, ale podľa čoho je označenie M?
Reakcia na: Miro #41:
Žiaľ nie.
Čiže žiadna zľava pre nás dôchodcov - pamätníkov?

Väčšinou z tých vozidiel som bežne jazdil do školy a potom do práce.
V akom stave je #1306? Neplánuje sa v blízkej budúcnosti opravovať do do prevádzky schopného stavu? Veď teraz máme vyradené plynové karosy, niektoré z nich by mohli použiť na ND.
Reakcia na: 810zssk #36:
ľudia predsa v noci necestujú a pre deti je 19:00 hlboká noc, kedy už majú byť doma... takže nemajú odkiaľ vedieť, že tie vozy dodnes jazdia v bežnej premávke 🙂
Reakcia na: N/A #35:
Ale na druhej strane možno je nádej že nebudeme musieť si počkať na funkčný historičak, keďže vyzerá že zatiaľ je snaha tie vozy držať pri životnosti.

Dúfam že takto to bude aj s 15 TrM. Keď tie vozy už opravili tak aby boli aj k niečomu dobré. Len by to chcelo prelakovanie do pôvodného stavu, lebo tento červený náter má historický význam akurát na takej 6621.
Reakcia na: 810zssk #36:
Som si istý, že sa aspoň raz za sezónu podarí na nočák vypraviť voz, čo bude mať na dverách vylepený plagát "Historické linky - denný lístok 4€". 😂
15TrM na historických linkách? Dúfam že po mne revízor na N72 nebude chcieť lístok podľa historičákovej tarify.
Reakcia na: B@rdi #34:
Ďakujem za info, každopádne je to podľa mňa škoda, keďže úprimne, priemerný šotouš je už Karosy B 741 za poslednú dobu presýtený.
Reakcia na: N/A #32:
4806 je nepojazdná od poruchy počas jázd na Rendezi 2018, odvtedy nebol záujem ju opraviť.
Reakcia na: volod #30:
a keď sa príliš zasnívame, tak sa môžeme inšpirovať Haagom, kde chodí mestom električka-reštaurácia a pri večeri sa kocháš jedlom aj výhľadom
Reakcia na: Andrej #31:
A ten #4806 čo vozil Rendez v 2018/19 či kedy sa rozsypal, či čo je za tým, že zrazu je nepojazdný? Veď aj predtým dlho nejazdil a teraz zas nič.
Reakcia na: volod #30:
Žiadne Ikarusy 4xx nie sú momentálne pojazdné.
tento počin DP Ba chválim, asi sa inšpirovali Prahou, ale mohlo to tu byť už skôr napr. min. rok, cez leto pandémia nebola....., na budúci rok snáď aj s IK 280 to bude parádička, prípadne IK 435 až je niečo ale pojazdné vôbec, inak vzadu za halou v Krasňanoch je kadečo staré ešte odstavené......
Reakcia na: Ike #27:
To len preto že si nepochopil že CL1C je v skutočnosti DCL, ktorý má cenu podľa tarify IDS BK ale neplatí na linkách IDS BK 😀😀😀
Reakcia na: S499.1023 #25:
Skvelý nápad!
Reakcia na: 810zssk #26:
"Skupinové cestovné pre električenkárov neplatí, lebo na rozdiel od DCL, PCL vždy platia len pre jednu osobu. "

Tak som myslel, že keď už mutuje tarifa IDS, tak aj v tomto prípade 😂
Reakcia na: Ike #19:
Áno, áno, to ešte vtedy nebolo zverejnené. Chápem to rovnako ako ty a nerozumiem tomu. Prečo sa proste nepoužíva normálne manuálne označenie ako vo zvyšku IDS BK. Fakt začínam mať trochu pocit že pri tvorbe tej tarify boli nejaké drogy in spiel.

Skupinové cestovné pre električenkárov neplatí, lebo na rozdiel od DCL, PCL vždy platia len pre jednu osobu.
Reakcia na: upravovač fotiek #22:
Trolejbusová linka H by mohla mať konečnú vo vozovni, tým by sa vyriešila sociálka a za mastný príplatok pre hard šotoušov by mohol byť prejazd vozovňou.
Reakcia na: Ike #18:
Myslelo sa to dobre, dopladlo to ako vždy. (spomeňme si na TAPovanie). 😁
Reakcia na: Ike #21:
Tento rok to už ale nikto meniť nebude.
Reakcia na: Ike #18:
Každý z nás má asi svoju predstavu o trasách historičákov.

Trasu električky "A" by som nemenil.

Trolejbus "H" by som rád videl v trase:

Lovinského - (ak by tam bola možnosť sociálky a ak by na Búdkovej historičáky zavadzali, najmä Sanos) - Búdková (alternatívne aj konečná) - Hodžovo nám. - Kollárovo nám. - Mickiewiczova - Americké nám. - Záhradnícka - Svätoplukova - Mlynské nivy - 29. Augusta - Kollárovo nám. - Hodžovo nám. - Búdková (- Lovinského).

Cestovný poriadok by som zladil tak, aby sa trolejbus a električka stretávali na Americkom námestí. Pridal by som občasnú zastávku trolejbusu "Americké nám. - prestup", iba pre linku "H", umiestnenú na Záhradnickej č. 2 až 4. Na zastávke umožniť prestup medzi električkou a trolejbusom. Premávka by bola iba cez víkendy, v čase zníženej intenzity dopravy, preto si myslím že by sa to dalo v CP spraviť tak, aby tam trolejbus aj električka mohli "vetrať" aj dve minúty aby ľudia stihli prestúpiť.

Autobus "M" by som rád videl približne (*vysvetlené nižšie) v trase:

Most SNP - Einsteinova - Viedenská cesta - Krasovského - Jantárová cesta - Nám. hraničiarov - Furdekova - Mamateyova - Gettingova - Dolnozemská cesta - Most Apollo - Košická - Mlynské nivy - Karadžičova - Dostojevského rad - nábrežie - Most SNP (obratisko pod mostom).

Cestovný poriadok linky "M" zladiť:

S trolejbusom linky "H", aby sa stretli na Mlynských nivách. Autobus by bol prvý na zastávke Košická, aby z neho mohli prestúpiť na trolejbus (ktorý by mal odchod o minútu neskôr) a pomaly by sa šuchtal v BUS pruhu na zastávku Autobusová stanica (jazdná doba šuchtavé 4 minúty), pričom ostatné vozidlá MHD by ho mohli obiehať, vrátane trolejbusu linky "H"). Z trolejbusu by bol prestup na autobus "M" možný na zastávke Autobusová stanica.

S električkou linky "A" tak, aby mal autobus odchod z konečnej Most SNP 5 až 10 minút po príchode električky na zastávku Most SNP.

Nevidím zmysel v ťahaní autobusu na Hlavnú stanicu a už vôbec ho nechcem vidieť na Einsteinovej s výnimkou krátkeho úseku. Pre mňa sú autobusy spojené najmä s Petržalkou, preto by som ich rád videl "medzi panelákmi", čomu vyhovuje trasa cez Nám. hraničiarov a Furdekovu. Chápem že sa cez HLST premelie kvantum turistov, ale to platí aj o Moste SNP.

* úprava trasy pre zladenie prestupov:
V Petržalke je možné jazdnú dobu autobusu skrátiť zmenou trasy (vynechať zachádzku cez Gettingovu, prípadne aj cez Nám. Hraničiarov - v tom prípade po Bosákovej), alebo natiahnuť pridaním "motania" (možností je viac). Dôvodom pre úpravu jazdnej doby je zladenie s linkami "A" a "H", ktoré sú na seba "viazané" jednosmerným prestupom na Americkom nám.

Možné nostalgické trasy:

"Malá trasa"

Električkou z Jesenského cez Špitálsku na Americké, prestup na trolejbus v trase Záhradnícka - Svätoplukova - Mlynské nivy. Prestup na autobus v trase Mlynské nivy - Karadžičova - nábrežie - Nám. Ľ. Štúra. Všetky tri trakcie za krátky čas.

"Veľká trasa"
Električka z Jesenského - Most SNP (takmer celá trasa). Prestup na autobus v úseku Most SNP - zastávka Košická (celý úsek cez Petržalku, oba mosty)., prestup na trolejbus na zastávke Košická, trolejbusom podľa nálady buď na Hodžovo nám., alebo k hradu. Proste začiatok aj koniec cesty v historickej časti starého mesta.

"Opačná veľká trasa"
Trolejbus buď z Hradu alebo Hodžovho nám. - Americké nám. s prestupom na električku. Električkou pod Most SNP, prestup na autobus. Autobusom na zastávku Košická, prestup na trolejbus. Trolejbusom späť na Hodžovo nám., resp. ďalej.

vymyslite ďalšie

Ideálne by bolo, ak autobus prichádzal na zastávku "Nám. Ľ. Štúra 10 až 15 minút pred odchodom električky, aby sa dali vymýšľať aj iné trasy a prestupy. Ak by to bolo, tak by to mohol využiť marketing DPB pre turistov, vytlačiť letáky aj trasy, opísať čo je možné po trasiach vidieť atď. Záleží od toho do akej miery sa podarí zladiť cestovné poriadky. Autobus "M" sa môže medzi Mlynskými nivami a Mostom SNP pomotať cez Euroveu, ak by to zlepšilo prestup na električku.
Reakcia na: Trolley #20:
Tak som to pochopil. A ešte sa vozíš s celou rodinou. Hlavne nebuď blbec a nekúp si PCL. 😂

Ešte existuje možnosť, že posádka historičáku uprednostní ručný zápis platnosti na lístku pred strojovým. To ale z tarifných podmienok nevyplýva. Teda ak budem mať ručne napísané 2.7.2022 - 8:00 a strojovo bude lístok označený 3.7.2022 - 9:30, že ten lístok bude síce platný v bežných linkách od 9:30 3.7.2022, ale v historičáku mi ho nezoberú, lebo ručný zápis bol urobený v predchádzajúci deň.
To sa ale už dostávame do 4rozmernej dimenzie a k Schrödingerovým dokladom.😂
Reakcia na: Ike #19:
Čiže ak sa chce človek, ktorý nemá električenku voziť dva dni, tak mu v podstate stačí jeden denný lístok. Najprv si ho neoznačí v bežnom spojí, ale u sprievodcu v HV a na druhý deň si ho označí v bežnom spoji. Dva dni sa tak vozí za 4,- €.
Reakcia na: 810zssk #2:
Odpoveď máš tu:

2. V prípade ak cestujúci pri nástupe do vozidla ešte nemá vyznačený začiatok platnosti papierového DCL na označovači cestovných lístkov v rámci liniek IDS BK, takýto lístok označí sprievodca v historickej linke, pričom na rube DCL vyznačí perom dátum a čas nástupu do vozidla.

3. Označený DCL podľa bodu 1 alebo bodu 2 tohto článku je možné použiť na historických linkách počas celej doby platnosti zakúpeného DCL na neobmedzený počet ciest.

4. Pre ďalšie použitie DCL na linkách IDS BK je cestujúci povinný riadiť sa Tarifou IDS BK. Ak DCL nebol pred použitím na historických linkách označený v označovači cestovných lístkov v rámci liniek IDS BK, cestujúci je povinný označiť začiatok platnosti DCL pri prvom nástupe do vozidla linky zahrnutej do IDS BK2.

*****
Čiže ak si kúpim papierový DCL, tak cestu v historičáku mám "grátis" ak v ňom cesta začína? Ak to správne chápem, tak s tým perovým zápisom začiatku platnosti v "normálnej" doprave neuspejem a preto si ho aj tak musím označiť (napr. po nástupe do moderného vozidla MHD) a plastnosť mi oficiálne platí od tohto momentu. Čiže v praxi môžem DCL prvýkrát "označený" v historičáku využiť 2x: jeden deň sa budem voziť len v historičákoch s ručným zápisom platnosti a druhý deň si ho označím a vozím sa znova.

Druhá otázka, ktorú mám: Platí skupinové cestovné aj pre "električenkárov"? Lebo z textu tarify to nevyplýva. Toto ustanovenie je uvedené pri JCL, DCL a SMS lístku, pri električenke ale nie.
Skúsim múdrosráčsky.

Z ekonomicko-manažérského hľadiska sú dve krajné možnosti:
a) vykašľať sa na integráciu, uprednostniť tržby a spraviť samostatnú tarifu len pre historické vozidlá,
b) uprednostniť integráciu, vykašľať na tržby a brať historické vozidlá ako regulárnu súčasť MHD.

Každé má svoje výhody a nevýhody, podstatou je, že obe riešenia sú prehľadné. Súčasné riešenie je mix oboch vyššie spomenutých za predpokladu splnení ďalších podmienok, čo robí systém neprehľadným.

Druhá vec je, že aký druh dopravy to vlastne je? Je to komerčná v réžii DPB, alebo je to doprava vo verejnom záujme objednávaná mestom Bratislava?

Ak je to komerčná doprava, tak potom by mala byť zisková, v opačnom prípade krytie straty z rozpočtu DPB možno považovať za neoprávnenú finančnú pomoc a krížové financovanie. To ale asi nie je tento prípad, keďže tarifa IDS, ktorá je práve na účel plnenia verejného záujmu sčasti hradená objednávateľmi (a teda nezodpovedá reálnym prevádzkovým nákaldom), tu platí.

Je to doprava vo verejnom záujme? Ak áno, potom je regulátorom objednávateľ, resp. v prípade IDS BK BID, a. s., ktorá následne vyzýva objednávateľov k aktualizácii prepravného poriadku a reguluje cestovné. No v tomto prípade je cestovné iné, v niektorých prípadoch prevyšuje cestovné v prepravnom poriadku IDS BK.

Tretia vec, kde je prepravný poriadok? Ako mám, ako cestujúci vedieť, aké podmienky musím splniť, aby mohlo dôjsť k preprave? Ako mám ako cestujúci vedieť ako vyzerá prepravná povinnosť dopravcu? Môžem do vozidiel nastúpiť s kočíkom? Samostatný prepravný poriadok prevádzka historických vozidiel nemá a tarifné podmienky len laxne konštatujú, že neplatí regulovaná tarifa, ale vlastná, ktorá je kombinácia komerčnej a verejnej.

Ono to vyzerá čiastočne ako komerčná doprava a čiastočne ako doprava vo verejnom záujme. Takže tá deľba tržieb by ma zaujímala. Toto musí spôsobiť výbuch v účtovníctve, alebo v opačnom prípade tá služba bude na úkor tržieb iných.

Premávka historických vozidiel sa mi páči, neberte ma zle, určite to využijem, ale myslím si, že najčistejšie riešenie by bolo pohrať sa s plne komerčnou dopravou, to by bolo prehľadné a fér, s tým, že lístky by sa dali kúpiť vo vozidle, alebo by sa dali kúpiť elektronicky a lá ZSSK (teda na mail QR kód, ktorý sa ukáže POPke, ktorou by mohol byť smartfón revízora).

Druhé čisté riešenie po odsúhlasení ostatnými partnermi IDS BK by bola integrácia do MHD, samozrejme za predpokladu, že by tržby z historičákov išli aj iným dopravcom.

Edit: Prečo nemohli tie trofle jazdiť aspoň na Valašskú alebo Lovinského, aby nekončili v Zemi nikoho, ale boli dostupné aj z Patrónky? Alebo okružne cez Kramáre? Rozumiem, že na VN by sa nezmestili, aby priamo obslúžili Patrónku.
Ďalšia chuťovka ktorá v pôvodnom texte nebola je že platia len *nezľavnené* 24-hodinové lístky (ale električenky aj zľavnené). Naozaj to už zložitejšie nešlo? Napríklad že by električenky platili len v parných týždňoch a 24-hodinové lístky len v nepárnych?
Reakcia na: 810zssk #15:
Asi to nikoho nenapadlo.
Inak ďalší gól je že zrovna v tomto neplatí Bratislava Card 😀
Reakcia na: 810zssk #13:
Mne to skôr pripadá, že podiel z tržieb za cestujúcich prijduvších s platným IDS denným lístkom alebo PCL proste oželejú v prospech toho, že si môžu nechať celú tržbu za tie špeci lístky na histor(l)inky...
Reakcia na: ceres #12:
Lenže deľbu tržieb musia riešiť aj tak, keďže niektoré lístky IDS akceptujú. Už či sa do toho zarhnú lístky vydané vo vozidle by malo byť relatívne jedno. Skôr asi bude problém s neštandardným formátom lístkov predávaných vo vozidle.
Reakcia na: 810zssk #11:
Tak to je fakt mrzuté, že tí ľudia nebudú môcť ten lístok použiť aj inde, ak stojí rovnako. Predpokladám, že je to práve preto, aby nemuseli riešiť to delenie tržieb... V Prahe v lanovke na Petřín je to špeciálne jednorazové cestovné aspoň čosi lacnejšie ako celodenný lístok. (A nikdy som nepochopil turistov, čo si nekúpia rovno denný lístok, asi sa im to nechce študovať.)
Reakcia na: si #10:
Ako píšem, väčšina návštevníkov zrejme bude mať lístok na 24 alebo viac hodín. Isteže sa takto nejaká tržba navyše vyberie, ale mám pochybnosti o tom či to bude nejaká relevantná suma stojaca za tento chaos.

Ešte by ma zaujímalo ako sa budú deliť tržby v rámci IDS pri riešení kedy časť IDS lístkov na týchto výkonoch platí a časť nie.
Reakcia na: 810zssk #9:
"Otázka je či sa to naozaj muselo robiť takto zložito a nemohla proste platiť bežná tarifa. Koľko presne bude extra príjem z tohto riešenia, keď väčšina budú aj tak električenkári, alebo turisti ktorí tie denné lístky už beztak majú?"
na druhej strane sa da predpokladat ze aspon v tych starsich vozidlach by nejaki sprievodcovia tak ci tak boli (=naklad na mzdy pri "beznej" tarife neustris); + takuto linku skor pouziju aj nahodni navstevnici, turisti a pod. ktori nejaky ten predplatny listok praveze vobec mat nemusia....
Reakcia na: mirec240 #5:
1. Ak do niečoho nastupujem a nie som si istý či mi tam lístok platí, spýtam sa. Robím to tak celý život.
2. Keďže tam bude predaj vo vozidle, tak sprievodca logicky ponúkne možnosť zakúpiť si CL u neho. Pokuty v tarife síce sú, ale neviem si reálne predstaviť ich uplatnenie okrem situácie ak cestujúci odmieta zaplatiť. Tiež verím že sprievodcovia budú benevolentní a ak pôjde o úprimnú chybu, cestujúci jednoducho na ďalšej zastávke vystúpi.

Otázka je či sa to naozaj muselo robiť takto zložito a nemohla proste platiť bežná tarifa. Koľko presne bude extra príjem z tohto riešenia, keď väčšina budú aj tak električenkári, alebo turisti ktorí tie denné lístky už beztak majú?
pre spracovávateľský tím imhd.sk: ak trasu linky píšete po uliciach, tak namiesto Zochovej by mala byť Staromestská.
Reakcia na: 810zssk #2:
Aha, už je von celá tarifa a ten lístok predaný vo vozidle bude platiť len na historických linkách. Hoci stojí rovnako ako bežný 24 hod lístok platný na historických aj bežných linkách. Zas to niekto cítil potrebu prekomplikovať 🙂

A platiť budú aj lístky na 72 a 168 hodín, nie len 24 hodín ako sa píše tu v článku.
Skvelé! Dúfam že sa to osvedčí. Prial by som si aby vo vozidlách platili aj SMS lístky na 40 a 70 minút.
Reakcia na: rosomak44 #4:
Čítal som správu aj na webe dpb a tam sa spomínajú rovnaké pokuty ako aj v bežnej premávke. Podľa mňa platiť 49€/69€ na osobu len preto, že nejaká rodina s deťmi zbadá v centre starú električku a budú sa chcieť zviezť, pričom nebudú dopredu vedieť o tarife, by bolo veľa. Platiť vo vozidle sa dá podľa článku iba kartou, ktorú nemusí mať každý pri sebe.
Reakcia na: mirec240 #3:
Pokuty asi skôr nebudú, prosto si buď kúpia vo vozidle, alebo ich vysadia na najbližšej zastávke, predpokladám.
Keďže doteraz jazdili historické vozidlá zadarmo, snáď bude dpb (aspoň v prvých dňoch) ústretový k ľuďom, ktorí nebudú mať pri sebe správny typ lístka, inak budú pokuty "lietať" jedna radosť... (Alebo aspoň upozorňovať ľudí počas nástupu)
Správne to chápem že bude platiť 24-hodinový lístok, ale nie 72- a 168-hodinový lístok? To má zas akú logiku?

Mimochodom, akú formu bude mať ten 24-hodinový CL predaný vo voze? Keďže označiť to asi nepôjde, má DPB nejaké POPky, alebo čo? 🙂 Alebo to bude manuálne písaný/označovaný lístok na ktorý budú u ZSSK a Arrivy pozerať ako teľa na nové vráta?
Oceňujem spoplatnenie tých jázd. Linky nebudú narvané a hlavne - údržba historičákov niečo stojí, tak kto sa chce voziť, nech prispeje 🙂
Napríklad Brno to už má tak dávnejšie.