Letná premávka historických vozidiel MHD (2.7. - 25.9.2022)

Počas leta bude možné spoznávať krásy Bratislavy aj z okien historických vozidiel MHD.

Dopravný podnik Bratislava vypraví do ulíc hlavného mesta počas voľných dní letnej sezóny historické električky, autobusy a trolejbusy na príležitostných linkách A H a M. Linky budú premávať každý voľný deň od 2. júla do 25. septembra 2022 od 10. do 17. hodiny v hodinovom intervale.

Na cestovanie linkami A H M bude možné použiť buď nezľavnený 24-hodinový, 72-hodinový alebo 168-hodinový cestovný lístok IDS BK, 24-hodinový SMS lístok DPB, predplatný cestovný lístok IDS BK (električenka) platný v zónach 100+101, prípadne jednorazový cestovný lístok v hodnote 4 € (platný v danom dni na všetky historické linky), ktorý bude možné zakúpiť si u sprievodcu vo vozidle prostredníctvom platobnej karty. Podrobné podmienky stanovuje tarifa historických liniek.

  • Cestujúcim pripomíname, že na jeden základný denný lístok môže počas voľných dní cestovať aj skupina najviac dvoch dospelých a troch detí (od 6 do 17 rokov) za podmienky účasti aspoň jedného dospelého a jedného dieťaťa (t.j. nemožno na jeden lístok prepravovať dvoch dospelých bez dieťaťa, ani viacero detí bez dospelého).

Na linky budú postupne v priebehu leta nasadzované rôzne historické vozidlá zo zbierky dopravného podniku. "Z električiek sa na linke objaví napríklad najstaršie, vyše 100-ročné vozidlo GANZ, ktoré si pamätá ešte časy Rakúsko-Uhorska, ale aj pre Bratislavu typická oblá TATRA T3 v pôvodnom stave, ktorá je svetovým Guinnessovym rekordérom v počte vyrobených kusov. Cestujúci si určite zaspomínajú na sedemdesiate roky v legendárnych československých autobusoch aj trolejbusoch, no v uliciach sa objavia aj o generácie novšie vozidlá, ktoré pripomenú nedávne cestovanie v 90. rokoch," priblížil hovorca DPB Martin Chlebovec.

Doplnené: Podľa zverejneného rozpisu premávky (môže sa zmeniť) budú na jednotlivé linky nasadzované v priebehu leta tieto typy vozidiel:

  • električky: Ganz #104, DPMB #38 (+vlek SGP #135), Tatra T2 #215, Tatra T3 #275, Tatra K2 #317,
  • trolejbusy: Škoda 9 Tr, Škoda Sanos #6505, Škoda 14 Tr, Škoda 15 TrM, Škoda 21 Tr #6401,
  • autobusy: Škoda 706 RTO #236, Karosa ŠM 11 #3350, Karosa B 732 CNG #1710, Karosa B 732 Cabrio #2999, Karosa B 741 CNG #2653, TAM 272 #1414.

Historická električka bude premávať na linke A po okružnej trase Jesenského - Kamenné nám. - Špitálska - Krížna - Vazovova - Blumentál - Obchodná - Kapucínska - tunel - nábrežie - Mostová - Jesenského

  • Nástup na Jesenského bude na zastávke vedľa historickej budovy SND. Na svojej trase električka zastaví na všetkých zastávkach (okrem zastávky Vazovova) podľa cestovného poriadku.

Historický trolejbus bude premávať na linke H po trase Búdková - Hrad - Hodžovo nám. - Kollárovo nám. - Ul. 29. augusta - Cintorínska > / < Dunajská - Rajská

Historický autobus bude premávať na linke M po okružnej trase Hlavná stanica - Hodžovo nám. - Zochova - Rázusovo nábrežie - Vajanského nábrežie - Malá scéna - Autobusová stanica - Košická - Most Apollo - Einsteinova - Viedenská cesta - Einsteinova - Most SNP - Zochova - Hodžovo nám. - Hlavná stanica

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dispecer #47:
Medzi tým som si to pozrel v histórii, ale aj tak ďakujem za objasnenie.
Reakcia na: Miro #46:
Odporúčam si pozrieť históriu, nájdeš tam odpoveď na tvoje otázky, ak tam mám nejakú chybu, budem rád, ak ma niekto opraví:
A: https://imhd.sk/ba/doc/sk/10031/Historia-bratislavskej-MHD-v-rokoch-1909-az-1926
"V roku 1912 po dodávke nových električiek bolo zavedené písmenové označovanie liniek:

A = Hlavná stanica - Vitézova ulica
B = Špitálska ul. - Filiálna stanica
C = Novomestská stanica - Račianske mýto (polkruhová linka)
D = Račianske mýto - Dynamitová továreň"

H: https://imhd.sk/ba/doc/sk/10033/Historia-bratislavskej-MHD-v-rokoch-1938-az-1952
"16. novembra 1943 bola zavedená už tretia trolejbusová linka H z Červeného kríža cez Palisády a Hodžovo námestie na Kolibu. Aj táto linka nahradila autobusy. Objednali sa nové trolejbusy FBW-Oerlikon zo Švajčiarska, ktoré však boli dodané až v roku 1947. Prirážka za cestovanie bez cestovného lístka sa v tomto roku zvýšila z 5 na 10 Ks."

M: https://imhd.sk/ba/doc/sk/10032/Historia-bratislavskej-MHD-v-rokoch-1927-az-1937
"1. mája 1927 boli slávnostne predstavené prvé 2 autobusy na Hviezdoslavovom námestí. Po dokončení najnutnejších úprav komunikácií začala 10. mája premávať prvá linka s označením M na trati Novomestská stanica (Karadžičova) - Grösslingová - Hviezdoslavovo námestie - Ventúrska - Michalská - Františkánske námestie - Laurinská - Námestie Republiky (Nám. SNP)."
Ako vznikli označenia týchto liniek?
Chápem že A pripomína prvú električkovú linku, ktorá premávala v Bratislave, H ako historická linka, ale podľa čoho je označenie M?
Reakcia na: Miro #41:
Žiaľ nie.
Čiže žiadna zľava pre nás dôchodcov - pamätníkov?

Väčšinou z tých vozidiel som bežne jazdil do školy a potom do práce.
V akom stave je #1306? Neplánuje sa v blízkej budúcnosti opravovať do do prevádzky schopného stavu? Veď teraz máme vyradené plynové karosy, niektoré z nich by mohli použiť na ND.
Reakcia na: 810zssk #36:
ľudia predsa v noci necestujú a pre deti je 19:00 hlboká noc, kedy už majú byť doma... takže nemajú odkiaľ vedieť, že tie vozy dodnes jazdia v bežnej premávke 🙂
Reakcia na: Sor23 #35:
Ale na druhej strane možno je nádej že nebudeme musieť si počkať na funkčný historičak, keďže vyzerá že zatiaľ je snaha tie vozy držať pri životnosti.

Dúfam že takto to bude aj s 15 TrM. Keď tie vozy už opravili tak aby boli aj k niečomu dobré. Len by to chcelo prelakovanie do pôvodného stavu, lebo tento červený náter má historický význam akurát na takej 6621.
Reakcia na: 810zssk #36:
Som si istý, že sa aspoň raz za sezónu podarí na nočák vypraviť voz, čo bude mať na dverách vylepený plagát "Historické linky - denný lístok 4€". 😂
15TrM na historických linkách? Dúfam že po mne revízor na N72 nebude chcieť lístok podľa historičákovej tarify.
Reakcia na: B@rdi #34:
Ďakujem za info, každopádne je to podľa mňa škoda, keďže úprimne, priemerný šotouš je už Karosy B 741 za poslednú dobu presýtený.
Reakcia na: Sor23 #32:
4806 je nepojazdná od poruchy počas jázd na Rendezi 2018, odvtedy nebol záujem ju opraviť.
Reakcia na: volod #30:
a keď sa príliš zasnívame, tak sa môžeme inšpirovať Haagom, kde chodí mestom električka-reštaurácia a pri večeri sa kocháš jedlom aj výhľadom
Reakcia na: Andrej #31:
A ten #4806 čo vozil Rendez v 2018/19 či kedy sa rozsypal, či čo je za tým, že zrazu je nepojazdný? Veď aj predtým dlho nejazdil a teraz zas nič.
Reakcia na: volod #30:
Žiadne Ikarusy 4xx nie sú momentálne pojazdné.
tento počin DP Ba chválim, asi sa inšpirovali Prahou, ale mohlo to tu byť už skôr napr. min. rok, cez leto pandémia nebola....., na budúci rok snáď aj s IK 280 to bude parádička, prípadne IK 435 až je niečo ale pojazdné vôbec, inak vzadu za halou v Krasňanoch je kadečo staré ešte odstavené......
Reakcia na: Ike #27:
To len preto že si nepochopil že CL1C je v skutočnosti DCL, ktorý má cenu podľa tarify IDS BK ale neplatí na linkách IDS BK 😀😀😀