Viaceré dočasné buspruhy na hlavných mestských ťahoch budú zmenené na trvalé.
Magistrát hlavného mesta plánuje v najbližšom období realizáciu ďalších trvalých vyhradených pruhov pre vozidlá verejnej hromadnej dopravy. Pôjde najmä o premenu dočasných buspruhov, resp. vyhradených pruhov, ktoré boli v uplynulých rokoch zriadené počas veľkých stavebných prác v meste (cesta R7, Mlynské nivy). V súčasnosti hľadá zhotoviteľa, ktorý nové dopravné značenie zrealizuje. Okrem vyznačenia buspruhov sa v rámci tejto zákazky na realizáciu dopravného značenia zriadi aj nová zastávka pre linku 35 na moste nad električkovou zastávkou Kútiky, kde bude s využitím nových výťahov jednoduchší prestup medzi autobusom a električkami.
Trvalé buspruhy budú vyznačené na týchto komunikáciách:
- Dolnozemská cesta - pôjde o vyznačenie buspruhu od zastávky Ekonomická univerzita na nájazdovú rampu na Prístavný most až po pripojenie cesty od Einsteinovej.
- Most Apollo - buspruh bude vyznačený v smere do centra mesta od Dolnozemskej cesty až po zastávku Most Apollo.
- Bajkalská - buspruh bude vyznačený v smere k Prístavnému mostu v úsekoch Vajnorská - Prešovská, v okolí križovatky Trenčianska a v podjazde pod Prievozskou. V opačnom smere bude buspruh vyznačený v podjazde pod Prievozskou, okolo križovatky Trenčianska a od Prešovskej po Teslovu.
- Gagarinova - pôjde tu o premenu súčasných vyhradených pruhov, v ktorých je zakázaná jazda osobných vozidiel na bežné buspruhy. Buspruhy budú obojsmerne v úsekoch Mierová/Hraničná - Cintorín Vrakuňa s niekoľkými prerušeniami na križovatkách. V niektorých úsekoch príde aj k reorganizácii jazdných pruhov, kde z doterajších troch zostanú dva pruhy. K zvýšeniu bezpečnosti chodcov príde na priechode pri zastávke Ríbezľová, kde bude uprostred vozovky vytvorený ochranný ostrovček a zároveň sa zníži počet jazdných pruhov.
Jednotlivé projekty organizácie dopravy sú k dispozícii na profile VO (3. a 4. časť zákazky).
titomi
Tu ale narážame na problém - cena. Slovenská kúpyschopnosť obyvateľstva je žiaľ nie optimálna. Preto nie sú ľudia ochotní platiť viac - hoc dostanú kvalitnejšiu službu. Preto idú smradľavým, vŕzgajúcim taxíkom za 3€. Lebo keď môžem ísť za toľko, a dostanem sa, kam potrebujem, tak prečo dávať 5€ za auto, ktoré je čisté, vodič slušný a dodržiavajúci predpisy.
Ešte sme nedorástli na takúto kultúru - ale (veľmi) pomaly sa k tomu blížime.
Zákazník je náš pán, ale nie nad rámec zákona. Ak sa "iMDe" vyhlasuje za slušného človeka, a porušuje pri tom zákon, tak slušný nie je. A nepomôžu žiadne snahy o zmenu na úradoch apod. Porušuješ zákon - nie si slušný človek.
Žiaľ taxikári si nesú zlú povesť od 90-tych rokov. A nielen povesť, ale niektorí žiaľ aj tie zvyky. Preto bol UBER/BOLT/HOPIN vítanou zmenou a možno trocha pomohli v tom, aby sa také veci už nediali.