Viaceré dočasné buspruhy na hlavných mestských ťahoch budú zmenené na trvalé.
Magistrát hlavného mesta plánuje v najbližšom období realizáciu ďalších trvalých vyhradených pruhov pre vozidlá verejnej hromadnej dopravy. Pôjde najmä o premenu dočasných buspruhov, resp. vyhradených pruhov, ktoré boli v uplynulých rokoch zriadené počas veľkých stavebných prác v meste (cesta R7, Mlynské nivy). V súčasnosti hľadá zhotoviteľa, ktorý nové dopravné značenie zrealizuje. Okrem vyznačenia buspruhov sa v rámci tejto zákazky na realizáciu dopravného značenia zriadi aj nová zastávka pre linku 35 na moste nad električkovou zastávkou Kútiky, kde bude s využitím nových výťahov jednoduchší prestup medzi autobusom a električkami.
Trvalé buspruhy budú vyznačené na týchto komunikáciách:
- Dolnozemská cesta - pôjde o vyznačenie buspruhu od zastávky Ekonomická univerzita na nájazdovú rampu na Prístavný most až po pripojenie cesty od Einsteinovej.
- Most Apollo - buspruh bude vyznačený v smere do centra mesta od Dolnozemskej cesty až po zastávku Most Apollo.
- Bajkalská - buspruh bude vyznačený v smere k Prístavnému mostu v úsekoch Vajnorská - Prešovská, v okolí križovatky Trenčianska a v podjazde pod Prievozskou. V opačnom smere bude buspruh vyznačený v podjazde pod Prievozskou, okolo križovatky Trenčianska a od Prešovskej po Teslovu.
- Gagarinova - pôjde tu o premenu súčasných vyhradených pruhov, v ktorých je zakázaná jazda osobných vozidiel na bežné buspruhy. Buspruhy budú obojsmerne v úsekoch Mierová/Hraničná - Cintorín Vrakuňa s niekoľkými prerušeniami na križovatkách. V niektorých úsekoch príde aj k reorganizácii jazdných pruhov, kde z doterajších troch zostanú dva pruhy. K zvýšeniu bezpečnosti chodcov príde na priechode pri zastávke Ríbezľová, kde bude uprostred vozovky vytvorený ochranný ostrovček a zároveň sa zníži počet jazdných pruhov.
Jednotlivé projekty organizácie dopravy sú k dispozícii na profile VO (3. a 4. časť zákazky).
Viko
Na druhej strane, podľa mňa je naivné čakať, že sa to vyrieši iba žiadosťami pár ľudí na samosprávu, aby vybudovala dropoffy. Myslím si, že omnoho väčšiu váhu by malo, keby sami zamestnanci kuriérskych a rozvozových služieb odmietali plniť nefér podmienky zamestnávateľa (nepreplácanie legálneho parkovania, tlak na naháňanie času na úkor dopravných predpisov a ďalšie nezmysly). Lebo kým sa nájde dostatok ľudí, čo so sebou nechajú zametať a pristanú na doslova hulvátske jazdenie, tak tie firmy nikdy neprídu k poznaniu, že niečo je zle; že majú využiť svoju veľkosť na to, aby hľadali riešenia - a vyvolali omnoho účinnejší tlak na samosprávu, než vie vyvolať pár osamotených jednotlivcov.